تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
1
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

تقویت بخش خصوصی، تقویت نظام سلامت گیلان است

  • کد خبر : 265
  • 13 تیر 1402 - 17:31
تقویت بخش خصوصی، تقویت نظام سلامت گیلان است
نشست بررسی آخرین وضعیت فعالیت بیمارستان خصوصی شفا لاهیجان با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی - رئیس‌کل دادگستری گیلان، دکتر محمدتقی آشوبی - رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تعدادی از معاونین و مسئولان قضایی استان و شهرستان لاهیجان، مدیرعامل، اعضای هیئت‌مدیره و تعدادی از سهام‌داران بیمارستان در سالن اجتماعات دادگستری شهرستان لاهیجان، برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ناظر، نشست بررسی آخرین وضعیت فعالیت بیمارستان خصوصی شفا لاهیجان با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی – رئیس‌کل دادگستری گیلان، دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تعدادی از معاونین و مسئولان قضایی استان و شهرستان لاهیجان، مدیرعامل، اعضای هیئت‌مدیره و تعدادی از سهام‌داران بیمارستان در سالن اجتماعات دادگستری شهرستان لاهیجان، برگزار شد.

حمزه خلیلی – رئیس‌کل دادگستری استان گیلان در این نشست، اظهار کرد: استان گیلان از خصلت‌ها و ویژگی‌های بسیار خوب انسانی برخوردار است.

وی با اشاره به وجه تمایز خدمات پزشکی با سایر خدمات در صنایع و صنوف مختلف، افزود: بیمار، زمانی به درمان و بهبودی کامل می‌رسد که پزشک او بدون هرگونه دغدغه و ناآرامی فکری و ذهنی بتواند بیماری او را تشخیص دهد و درمان کند.

وجود اختلافات، پذیرفتنی نیست، چراکه این اختلافات، طبیعتاً موجب ناآرامی فکری و ذهنی پزشکان و تیم درمان خواهد شد و این ناآرامی، تشخیص بیماری را با مشکل مواجه می‌کند

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با تأکید بر پرهیز از اختلاف‌نظرها در ارائه خدمات سلامت‌محور به مردم، گفت: وجود اختلافات، پذیرفتنی نیست، چراکه این اختلافات، طبیعتاً موجب ناآرامی فکری و ذهنی پزشکان و تیم درمان خواهد شد و این ناآرامی، تشخیص بیماری را با مشکل مواجه می‌کند.

حجت‌الاسلام خلیلی، در تبیین دلایل بروز برخی اختلاف و تعارضات موجود در بیمارستان شفا، خاطرنشان کرد: بیمارستان خصوصی شفا دارای اساسنامه‌ای مشخص بوده که در آن اساسنامه، وجود بازرس برای بازرسی پیش‌بینی‌شده و باید با بازرسی از فرایند اقدامات، نتیجه را در مجمع‌عمومی برای اعضا، تشریح و تبیین کند.

وی با اشاره به اینکه بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد درگذشته، بازرسی از اقدامات به جهاتی انجام‌نشده، تصریح کرد: به‌ناچار برای اینکه موضوع اختلاف، پایان یابد و از طرفی با توجه به توافق سهام‌داران از طریق دستگاه قضایی، تیم کارشناسی تعیین خواهد شد تا تمام ابعاد و زوایای مورد اختلاف را مشخص و پس از تشخیص موضوع، جلسه‌ای به‌منظور اتخاذ تصمیم در آینده تشکیل شود.

دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با تأکید بر تلاش همه‌جانبه در راستای توسعه خدمات سلامت‌محور بخش خصوصی، اظهار کرد: تقویت بخش خصوصی، تقویت نظام سلامت گیلان است.

وی با اشاره به مشی حمایتی دولت از بخش خصوصی، افزود: دانشگاه، متولی و حامی بخش خصوصی است و هر کمکی بتواند در جهت توسعه خدمات آن انجام خواهد داد.

تعرفه خدمات درمانی در بخش خصوصی در مقایسه با سال گذشته، کمترین تغییرات را به خود دیده که در چنین شرایطی می‌طلبد بیمه‌ها پیش‌گام و پیش‌قدم شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به خدمات حمایتی دانشگاه در جهت حفظ بخش خصوصی در نظام درمان، گفت: تعرفه خدمات درمانی در بخش خصوصی در مقایسه با سال گذشته، کمترین تغییرات را به خود دیده که در چنین شرایطی می‌طلبد بیمه‌ها پیش‌گام و پیش‌قدم شوند.

دکتر آشوبی از مساعدت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حل هرچه سریع‌تر مشکلات موجود در بیمارستان شفا خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان آماده هرگونه همکاری با هیئت‌مدیره بیمارستان شفا جهت حل مشکلات و ادامه خدمت به مردم است.

وی با بیان اینکه مشکلات موجود در بیمارستان شفا لاهیجان باوجود فرهیختگان مجموعه، قابل‌حل است، تصریح کرد: در شرایط کنونی، مدیریت در حوزه‌ها ازجمله بخش بهداشت و درمان، بسیار سخت و نیازمند کمک همه‌جانبه است.

گفتنی است در این نشست، مدیرعامل بیمارستان شفا، اعضای هیئت‌مدیره و همچنین تعدادی از سهام‌داران دغدغه‌ها، مسائل و چالش‌های ادامه فعالیت این بیمارستان خصوصی را تبیین و راهکارهای لازمه را جهت ارتقای خدمات درمانی مطلوب‌تر، ارائه کردند.

لینک کوتاه : https://nazerkhabar.ir/?p=265

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار