تاریخ : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
0
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان گیلان:

بیمارستان رسول اکرم بعد از ۲۰ سال سنددار شد

  • کد خبر : 714
  • 29 تیر 1402 - 12:10
بیمارستان رسول اکرم بعد از ۲۰ سال سنددار شد
پروتز ایرانی در انحصار یک شرکت است که متأسفانه به تعداد خیلی کم در اختیار بیمارستان قرار می‌گیرد و صف عمل‌های پروتز طولانی می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ناظر؛ دکتر حسین ابراهیمی، مدیر درمان تأمین اجتماعی استان گیلان در بازدید خبرنگاران از بیمارستان ۶۴ تختخوابی تأمین اجتماعی شهید املاکی کومله لنگرود گفت: بیمارستان کومله یکی از بهترین بیمارستان‌های کشور است و برای بیمه‌شدگان و مردم شرق گیلان فرصتی ایجاد شد تا خدمات درمانی مطلوب و در خور شأن را دریافت نمایند و طعم شیرین خدمات این بیمارستان را بچشند.

دکتر آشوبی همیشه یاور و همراه مدیریت درمان تأمین اجتماعی گیلان در جهت ارائه خدمات به مردم بوده است

ابراهیمی با تقدیر از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهار کرد: دانشگاه با مدیریت جناب دکتر آشوبی همیشه یاور و همراه مدیریت درمان تأمین اجتماعی گیلان در جهت ارائه خدمات به مردم بوده است.

وی همچنین از تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راه‌اندازی بیمارستان شهید املاکی کومله شهرستان لنگرود تقدیر کرد و خواستار تأمین برخی پزشکان متخصص جهت خدمت بهینه به مردم شد.

ساخت و راه‌اندازی بیمارستان شهید املاکی کومله لنگرود به‌صورت معجزه وار صورت گرفت

این مقام مسئول با بیان اینکه انعقاد قرارداد با پزشکان جهت رفع کمبود پزشک در حال انجام است، یادآور شد: ساخت و راه‌اندازی بیمارستان شهید املاکی کومله لنگرود به‌صورت معجزه وار صورت گرفت و برای تجهیزات کامل نیازمند کمک مردم و مسئولان است.

مصوبات سفر مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به گیلان

مدیر درمان تأمین اجتماعی گیلان خاطرنشان کرد: صدور مجوز خرید و تخصیص اعتبار تجهیزات چشم‌پزشکی، ارتوپدی و اورولوژی جهت بیمارستان شهید املاکی کومله، بررسی نواقص تجهیزات پزشکی، دستور استخدام پزشکان تازه جذب شده، تخصیص اعتبار به‌منظور جذب و نگهداشت پزشکان متخصص این بیمارستان از مصوبات سفر اخیر مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به استان گیلان بوده است.

حسین ابراهیمی

یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر بیمه شده در استان گیلان به‌صورت مستقیم از خدمات تأمین اجتماعی گیلان برخوردارند

ابراهیمی اظهار داشت: یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر بیمه شده در استان گیلان به‌صورت مستقیم از خدمات تأمین اجتماعی گیلان برخوردارند.

تعداد افراد بیشتری به‌صورت شناور از خدمات بخش درمان تأمین اجتماعی گیلان بهره‌مند می‌شوند

این مقام مسئول افزود: البته باتوجه‌به سالمندی جمعیت، اقلیم و شرایط جغرافیایی و توریسم پذیری استان، تعداد افراد بیشتری به‌صورت شناور از خدمات بخش درمان تأمین اجتماعی گیلان بهره‌مند می‌شوند.

بیش از ۲ هزار مرکز درمانی طرف قرارداد هستند

وی گفت: در حال حاضر مدیریت درمان تأمین اجتماعی گیلان استان از طریق عقد قرارداد با ۲۲۶۲ مرکز درمانی، به بیمه‌شدگان در بخش درمان غیرمستقیم خدمات درمانی ارائه می‌دهد .

مراکز درمانی بخش درمان مستقیم

ابراهیمی تصریح کرد: در حال حاضر مدیریت درمان تأمین اجتماعی گیلان در بخش درمان مستقیم با ۲ بیمارستان ملکی، ۲ پلی‌کلینیک تخصصی، ۶ درمانگاه تخصصی، ۴ درمانگاه عمومی و یک کلینیک دندان‌پزشکی مشغول ارائه خدمت به جامعه هدف است.

ضریب اشغال تخت بیمارستان رسول اکرم (ص) ۲۵ درصد رشد داشته است

وی با بیان اینکه ضریب اشغال تخت بیمارستان رسول اکرم (ص) ۲۵ درصد رشد داشته است اظهار داشت: اولویت نخست مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان خدمات‌دهی و خدمات‌رسانی به جامعه هدف است که باید ضریب تعداد تخت و پزشکان متخصص این بیمارستان افزایش یابد.

حسین ابراهیمی

بیمارستان رسول اکرم (ص) از سال ۱۳۷۹ تاکنون سند نداشت

ابراهیمی از سنددار شدن بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت بعد از بیست سال خبر داد و بیان کرد: بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) در سال ۷۹ با ۲۰۰ تخت راه‌اندازی شد که متأسفانه به علت عدم دریافت سند ثبتی قادر به اجرای طرح‌های توسعه فضای فیزیکی، تقویت زیرساختی و امکانات نبود.

تخت‌های بیمارستان رسول اکرم به بیش از ۲۵۶ تخت افزایش می‌یابد

وی گفت: با اخذ سند بیمارستان رسول اکرم (ص) راه توسعه عمرانی بیمارستان گشوده شد و مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان به دنبال افزایش پزشکان متخصص و همچنین افزایش تخت‌های بیمارستان این بیمارستان از ۲۰۰ تخت به بیش از ۲۵۰ تخت است.

استان گیلان در این زمینه از استثنا برخوردار شده است

مدیر درمان تأمین اجتماعی گیلان با بیان اینکه ادامه پروسه پروژه‌ها با پیشرفت بیش از ۵۰ درصد در اولویت سازمان قرار دارد، بیان کرد: استان گیلان در این زمینه از استثنا برخوردار شده است و احداث پروژه‌های آغاز شده ادامه می‌یابد.

بیش از ۵۰۰ داروخانه طرف قرارداد داریم

ابراهیمی گفت: از بدو تأسیس مدیریت درمان تأمین اجتماعی در گیلان تا سال ۱۴۰۱، ۳۸۱ داروخانه طرف قرارداد با این مجموعه بوده‌اند که این تعداد هم اکنون بیش از ۵۰۰ داروخانه است.

حسین ابراهیمی

مطالبات پزشکان تا پایان ۱۴۰۱ تسویه شد

وی از تسویه مطالبات پزشکان مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: در خصوص حمایت از سیاست‌های فرزندآوری، مدیریت درمان تأمین اجتماعی گیلان به دنبال انعقاد قرارداد با مراکز مختلف است که هم اکنون بیمارستان دولتی الزهرا و بیمارستان خصوصی پارس با تأمین اجتماعی قرارداد دارند و به‌زودی با مؤسسه درمان ناباروری مهر نیز قرارداد منعقد می‌شود.

کلینیک‌های دیابت و فشارخون در هشت مرکز درمانی تأمین اجتماعی استان فعال است

ابراهیمی از سایر امکانات مراکز درمانی تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: کلینیک‌های دیابت و فشارخون در هشت مرکز درمانی تأمین اجتماعی استان فعال است.

بیش از یک هزار میلیارد تومان خرید راهبردی صورت گرفت

ابراهیمی اذعان داشت: بیش از یک هزار میلیارد تومان خرید راهبردی یا خرید خدمات از سوی درمان تأمین اجتماعی استان صورت‌گرفته و امید است با اصلاح و افزایش تعرفه پزشکان در مدیریت درمان تأمین اجتماعی در بخش درمان مستقیم (ملکی) خدمات بهتری ارائه شود.

پروتز ایرانی در انحصار یک شرکت است

وی با درخواست از خیرین برای کوتاه‌کردن صف‌های عمل پروتز مفصلی و جراحی چشم با خرید پروتز و لنز چشمی تصریح کرد: بخش دولتی حق خرید تجهیزات پزشکی خارجی از جمله لنز و پروتز را ندارد و پروتز ایرانی در انحصار یک شرکت است که متأسفانه به تعداد خیلی کم در اختیار بیمارستان قرار می‌گیرد و صف عمل‌های پروتز طولانی می‌شود درصورتی‌که، باتوجه‌به فراهم بودن همه امکانات و تیم پزشکی حاذق در این بیمارستان اگر پروتز موردنیاز به تعداد بیشتری در اختیار بیمارستان قرار گیرد اعمال جراحی پروتز با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

به گفته دکتر ابراهیمی انجام عمل پروتز در بیمارستان دولتی رسول اکرم (ص) و گاهی نیز در بیمارستان پورسینا انجام می‌شود.

بیمارستان کومله لنگرود

مسئولان جهت تهیه پروتز حمایت کنند

وی با تأکید بر وضعیت اقلیمی استان و تأثیر آن بر بدن و سلامتی مردم گیلان خاطرنشان کرد: باتوجه‌به اینکه استان گیلان دارای جمعیت سالمند است و علاوه‌برآن برخی از بیماران در سن پایین نیز دچار روماتیسم و … هستند تعویض مفصل و پروتز گذاری در استان یک عمل درمانی است و ضرورت دارد مسئولان استان جهت تهیه پروتز درمان تأمین اجتماعی استان را حمایت کنند.

صف‌های طولانی عمل جراحی پروتز مفصل و لنز چشم در بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت

ابراهیمی با اشاره به صف‌های طولانی عمل جراحی پروتز مفصل و لنز چشم در بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت گفت: از خیرین سلامت درخواست می‌کنیم با خرید لنز چشم و پروتز مفصل شد به کوتاه‌شدن اعمال جراحی در بزرگ‌ترین بیمارستان تأمین اجتماعی استان گیلان مجموعه مدیریت درمان را همراهی کنند.

بیمارستان رسول اکرم (ص) دارای رادیولوژی نمی‌باشد

مدیر درمان تأمین اجتماعی گیلان گفت: باتوجه‌به تعرفه پایین رادیولوژیست در تأمین اجتماعی و عدم انگیزه فعالیت، در حال حاضر بیمارستان رسول اکرم (ص) دارای رادیولوژی نمی‌باشد؛ اما مدیریت درمان تأمین اجتماعی در حال انعقاد قرارداد با دو مؤسسه جهت ارائه خدمات رادیولوژی در این بیمارستان است.

سال گذشته مجوز جذب ۲۲۴ سهمیه استخدامی و امسال نیز جذب یک‌صد نفر داده شد

ابراهیمی با اشاره به عدم توجه به جذب نیروی انسانی در مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان خاطرنشان کرد: طی سال گذشته مجوز جذب ۲۲۴ سهمیه استخدامی و امسال نیز جذب یک‌صد نفر داده شد که امید است با تأمین نیروی انسانی تقسیم کار و جلب رضایتمندی مردم صورت گیرد.

پرداخت‌ها به‌صورت آنلاین به مراکز طرف قرارداد انجام می‌شود

ابراهیمی با بیان اینکه یک‌سوم خدمات درمان تأمین اجتماعی در مراکز ملکی و دو سوم در مراکز غیر ملکی ارائه می‌شود، گفت: امسال با وجود کمبود نقدینگی با حمایت‌های مدیرعامل سازمان و تأمین اعتبار و نقدینگی پرداخت‌ها به‌صورت آنلاین به مراکز طرف قرارداد از جمله داروخانه‌ها صورت‌گرفته و مطالبات داروخانه‌ها تا اردیبهشت‌ماه سال جاری پرداخت شده است.

بسته حمایتی بیمه درمان در بخش دارویی

وی با اشاره به بسته حمایتی بیمه درمان در بخش دارویی، بیان کرد: دارویی که در بازار آزاد یک میلیارد تومان قیمت دارد، به‌صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد

ماهانه ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت می‌کنیم

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان گیلان یادآور شد: طی سال گذشته ۱۲۰۰ قلم دارو تحت پوشش تأمین اجتماعی بود که امسال این تعداد به ۱۶۰۰ قلم دارو افزایش‌یافته است و مدیریت درمان تأمین اجتماعی گیلان ماهانه ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت می‌کند.

تجهیز کلیه ساختمان‌های مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان به آسانسور و دیزل‌ژنراتور

وی تجهیز کلیه ساختمان‌های مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان به آسانسور و تجهیز تمامی مراکز درمانی به دستگاه دیزل‌ژنراتور را از دیگر اقدامات اجرایی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان عنوان کرد.

پس از ۳۰ سال، درمانگاه منجیل در انتظار تصمیمات مسئولان جهت بازسازی یا احداث دوباره

مدیر درمان تأمین اجتماعی گیلان گفت: با سفر مدیرعامل سازمان به استان و پس از ۳۰ سال، درمانگاه منجیل در انتظار تصمیمات مسئولان کشور جهت بازسازی یا احداث دوباره این درمانگاه است.

شعبه شفت تبدیل به درمانگاه می‌شود

وی یادآور شد: باتوجه‌به عدم وجود درمانگاه تأمین اجتماعی در شهرستان شفت، با دستور معاونت درمان سازمان قرار شد شعبه شفت تبدیل به درمانگاه و شعبه دیگری در این شهرستان راه‌اندازی شود.

مجوز درمانگاه شبانه‌روزی برای شهرستان فومن صادر شد

وی با اشاره به خریداری تجهیزات درمانگاه فومن با اعتبار ۱۸ میلیاردتومانی تصریح کرد: مجوز درمانگاه شبانه‌روزی برای شهرستان فومن صادر شد و ایجاد دو ردیف پزشک متخصص داخلی و عام و همچنین ایجاد یک ردیف دندانپزشک شیفت عصر از مصوبات سفر مدیرعامل سازمان بوده است.

پس از گذشت ۱۰ سال مجوز خرید زمین درمانگاه صومعه‌سرا صادر شد

ابراهیمی یادآور شد: شهرستان صومعه‌سرا با وجودداشتن ۵۰ هزار بیمه شده تأمین اجتماعی فاقد درمانگاه است و پس از گذشت ۱۰ سال مجوز خرید زمین درمانگاه صومعه‌سرا که از سوی دکتر دلخوش نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز پیگیری می‌شد رقم خورد.

مصوبات سفر مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به استان گیلان

وی در ادامه به دیگر مصوبات سفر مدیرعامل سازمان به استان گیلان اشاره و افزود: اجرای پروژه اورژانس و آنژیوگرافی در محوطه بیمارستان رسول اکرم (ص)، افزایش تعداد تخت‌های فعال در این بیمارستان، احداث درمانگاه بیمارستان رسول اکرم (ص)، احداث مجموعه فرهنگی، رفاهی و ورزشی در محوطه بیمارستان رسول اکرم (ص)، تجهیز و هتلینگ بیمارستان رسول اکرم (ص) و … از پروژه‌هایی هستند که دستور تسریع اجرای آن‌ها از سوی مدیرعامل سازمان در بازدید و سفر دوروزه ایشان به استان صادر شده است.

ابراهیمی گفت: با حضور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در استان گیلان ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به مدیریت درمان استان اختصاص داده شد که جهت ارائه خدمات بهتر در خرید راهبردی هزینه می‌شود.

۴۰ درصد سهمیه جذب این بیمارستان به بومیان اختصاص‌یافته است

دکتر عباس عزیزیان رئیس بیمارستان تأمین اجتماعی کومله لنگرود نیز در این بازدید گفت: بیمارستان ۶۴ تختخوابی بخش کومله شهرستان لنگرود به‌عنوان دومین بیمارستان ملکی تأمین اجتماعی استان گیلان با ۳۱۰ نیرو در بخش‌های مختلف است که در زمینی به وسعت ۲ هکتار که توسط خیرین اهدا و با زیربنای حدود ۱۳ هزار مترمربع احداث شده است. با تلاش نماینده لنگرود، ۴۰ درصد سهمیه جذب این بیمارستان به بومیان اختصاص‌یافته است.

یکی از زیباترین بیمارستان‌های کشور است

عزیزیان افزود: بیمارستان شهید املاکی کومله یکی از زیباترین بیمارستان‌های کشور است که از اسفندماه سال گذشته ارائه خدمات به مردم و بیمه‌شدگان منطقه را آغاز نموده و بیشتر اتاق‌های این بیمارستان دارای یک الی دو تخت هستند.

نبود پزشکان فوق‌تخصص گوارش در این بیمارستان

رئیس بیمارستان کومله لنگرود یکی از مشکلات بیمارستان شهید املاکی کومله را نبود پزشکان فوق‌تخصص گوارش در این بیمارستان از شرق گیلان خواند و گفت: به دلیل نداشتن فوق‌تخصص گوارش، دستگاه‌های آندوسکوپی و کول ونوس کو پی در این بیمارستان راه‌اندازی نشده است .

بیش از ۱۵ هزار نفر پذیرش شدند

وی تعداد مراجعه‌کنندگان به بیمارستان شهید املاکی کومله در شهرستان لنگرود را از ابتدای سال جاری ۱۵ هزار و ۵۵۳ نفر عنوان کرد و گفت: تاکنون ۱۸ مورد عمل جراحی در این بیمارستان انجام شده است.

عزیزیان در پایان خاطرنشان کرد: در بخش اورژانس بیمارستان شهید املاکی کومله نیز ۲۶۸۳ نفر بستری شده‌اند.

لینک کوتاه : https://nazerkhabar.ir/?p=714

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار