تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024
0
سرپرست معاونت امور بنادر و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی:

تخلیه و بارگیری کشتی ۵۱ درصد در شش‌ماهه نخست افزایش یافت

  • کد خبر : 982
  • 18 مهر 1402 - 10:34
تخلیه و بارگیری کشتی ۵۱ درصد در شش‌ماهه نخست افزایش یافت
میثم محمدی‌نژاد با اشاره به فعال‌بودن ۵ پست اسکله فعال در بندر کاسپین خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه ۳۸۹ هزار تن کالا در این اسکله‌ها و پس‌کرانه بندر کاسپین تخلیه و بارگیری شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ناظر، میثم محمدی‌نژاد سرپرست معاونت امور بنادر و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به تخلیه و بارگیری ۳۸۹ هزار تن کالا در مجتمع بندری کاسپین در شش‌ماهه نخست سال جاری از افزایش ۵۱ درصدی تناژ تخلیه و بارگیری و نیز ۵۱ صدی تعداد کشتی نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ در این مجتمع بندری خبر داد.

محمدی‌نژاد با اشاره به افزایش ۵۱ درصدی پهلو دهی شناورهای تجاری در بندر کاسپین افزود: در شش‌ماهه سال ۱۴۰۱ تعداد ۸۲ فروند شناور در بندر کاسپین پهلو دهی شده بود که این رقم در شش‌ماهه سال جاری به ۱۲۴ شناور افزایش یافت.

وی با اشاره به فعال‌بودن پنج پست اسکله فعال در بندر کاسپین خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه ۳۸۹ هزار تن در این اسکله‌ها و پس‌کرانه بندر کاسپین تخلیه و بارگیری کردند که باتوجه‌به روند پایانی ساخت اسکله چندمنظوره رو – رو و افزایش تعداد اسکله‌های قابل‌بهره‌برداری به ۶ اسکله و همچنین افزایش تجهیزات و تأسیسات بندری و اتصال ریل به بندر کاسپین در سال جاری شاهد افزایش تناژ تخلیه و بارگیری و امکان پهلو دهی شناورهای بیشتری در این بندر باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و نیز تمرکز بر فعال‌سازی کریدورهای عبوری از منطقه آزاد انزلی به‌خصوص کریدور شمال – جنوب، افزود: منطقه آزاد انزلی با دارای بودن دو مجتمع بندری در شمال کشور موردتوجه تجار و بازرگانان کشورهای همسایه است و به دلیل این زیر ساخت‌های لجستیکی هیئت‌های تجاری خارجی باهدف سرمایه‌گذاری و نیز تجارت از بنادر انزلی و کاسپین بازدید می‌کنند.

محمدی‌نژاد گفت: باتوجه‌به مزیت‌های قانون، جغرافیایی و لجستیکی بنادر منطقه آزاد انزلی؛ شاهد روند روبه‌رشد تخلیه و بارگیری و جذب کالاهای جدید در این دو مجتمع بندری منطقه آزاد انزلی بوده‌ایم.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۵۹۶ هزار تن کالا در مجتمع بندری کاسپین تخلیه و بارگیری شده که از این میان ۶۴ هزار تن کالا به کشورهای چین، قزاقستان، روسیه، آذربایجان و ترکمنستان صادر شده است.

لینک کوتاه : https://nazerkhabar.ir/?p=982

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار