تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
1
راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان جوابیه داد

پاس‌کاری برای نجات جان شهروندان تا کی؟!

  • کد خبر : 998
  • 20 مهر 1402 - 18:06
پاس‌کاری برای نجات جان شهروندان تا کی؟!
تراژدی مرگبار تصادفات کیلومتر ۵ جاده رشت - فومن در محدوده آتشگاه تا جایی ادامه یافته که برای ساکنین منطقه به یک بحران تبدیل شده است و مشخص هم نیست که کدام یک از دو نهاد راهداری گیلان و شهرداری رشت باید برای رفع این معضل اقدامی کنند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ناظر، مدت زیادی است حوادث ناخوشایند تصادفات وحشتناک و منجر به فوت در کیلومتر ۵ جاده رشت – فومن در محدوده آتشگاه، سوژه رسانه‌های مجازی و نوشتاری است.

تراژدی مرگبار تصادفات در این محدوده تا جایی ادامه یافته که اکنون برای ساکنین منطقه به یک بحران تبدیل شده است و مشخص هم نیست که کدام یک از دو نهاد متولی راهداری گیلان و شهرداری رشت باید فکری برای این معضل ارائه کند؟

در پی یادداشتی که در پایگاه اطلاع‌رسانی ناظر در ۱۵ مهرماه سال جاری دراین‌خصوص با عنوان «هنوز عرق شرم بر چهره مسئولان متولی ننشسته است! بازی با جان مردم در سایه‌دست به دست شدن بین راهداری و شهرداری!» منتشر شد اداره کل راهداری استان گیلان مدعی شد منطقه مذکور در محدوده شهری واقع شده و البته تابلوی انتهای حوزه استحفاظی موجود بعدازاین محدوده نیز موید این ادعا است.

به نظر می‌رسد اکنون و با مطالعه این جوابیه مسئولان شهرداری رشت باید آستین همت را بالا بزنند و به داد مردم برسند تا پس از این شاهد داغدار شدن مردم گیلان نباشیم.

متن جوابیه ارسالی به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

مدیرمسئول محترم پایگاه اطلاع‌رسانی ناظر

موضوع: جوابیه

سلام‌علیکم

احتراماً پیرو درج مطلبی تحت عنوان “بازی با جان مردم در سایه‌دست به دست شدن بین راهداری و شهرداری! ” در پایگاه اطلاع‌رسانی ناظر به تاریخ ۱۵ مهرماه سال جاری، پاسخ به شرح ذیل جهت بهره‌برداری ارسال می‌گردد:

“در متن گزارش به بروز سانحه تصادف در کیلومتر ۵ جاده رشت به فومن در محدودهٔ آتشگاه اشاره شده بود که منطقهٔ مذکور در محدودهٔ شهری واقع شده و در حیطه نگهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان نمی‌باشد. ضمناً تابلوی “انتهای حوزه نگهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان” نیز بعد از محدودهٔ آتشگاه (سه‌راه خاور) نصب می‌باشد و این مطلب با بررسی میدانی قابل احراز است.

ضمناً گفتنی است کروکی حادثه مورد اشاره توسط پلیس راهور محدوده یخ‌سازی که در حوزه درون‌شهری فعالیت دارند، گزارش شده است. همچنین شهرداری رشت نسبت به نگهداری فضای سبز رفوژ وسط این محدوده و نیز نصب یک دستگاه بیلبورد در شروع محدودهٔ یاد شده و تعریض و آسفالت طرفین مسیر، از ابتدای منطقه ولکس (خیابان شهید افتخاری) تا نمایندگی محمودی اقدام نموده است.

لازم به ذکر است محدودهٔ قانونی شهر بر اساس طرح جامع شهری که به تصویب شورای‌عالی معماری و شهرسازی کشور می‌رسد، تعیین می‌گردد و در استان اداره کل راه و شهرسازی مرجع رسیدگی در این مورد بوده و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان دراین‌خصوص مسئولیتی بر عهده ندارد.” خواهشمند است دستور فرمایید برابر قوانین و مقررات نسبت به درج پاسخ این اداره کل در آن رسانه محترم اقدام لازم را مبذول فرمایند.

روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان

جوابیه

جوابیه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان

لینک کوتاه : https://nazerkhabar.ir/?p=998

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار