تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
0
۴ درصد پیشرفت فیزیکی راه‌آهن رشت - کاسپین طی ۴ ماه!

پیشرفت فیزیکی راه‌آهن رشت – کاسپین روی لاک‌پشت را هم سفید کرد!

  • کد خبر : 1079
  • 01 آبان 1402 - 21:12
پیشرفت فیزیکی راه‌آهن رشت – کاسپین روی لاک‌پشت را هم سفید کرد!
۱۰ کیلومتر باقیمانده راه‌آهن رشت - کاسپین به ۵۰ هزار مترمکعب مصالح خاکی، ۵ دستگاه پل متوسط، کوچک و بزرگ و ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که به نظر می‌رسد با این حرکت لاک‌پشتی امکان بهره‌برداری آن تا دو ماه آینده بعید باشد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ناظر، مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در گیلان پیشرفت فیزیکی پروژه راه‌آهن رشت – کاسپین (با احتساب زیرسازی و روسازی) ۸۶ درصد و اعتبار موردنیاز برای تکمیل این پروژه را ۱۳ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

محمد پردل نژاد با بیان اینکه این پروژه در بخش زیرسازی ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: ریل‌گذاری ۲۵ کیلومتر از کل مسیر ۳۵ کیلومتری آن به انجام رسیده و ۱۰ کیلومتر دیگر از ایستگاه رشت (پیربازار) تا بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی باقی‌مانده است.

وی بیان کرد: دهانه آخر پل بزرگ این مسیر بر روی بزرگراه رشت – انزلی در حال تکمیل است و در مرحله نخست برای این بخش از خط ریلی به ۵۰ هزار مترمکعب مصالح خاکی نیاز است و پنج دستگاه پل متوسط، کوچک و بزرگ نیز باید احداث شود.

این مسئول، مجموع اعتبار موردنیاز برای تکمیل این پروژه تا بهره‌برداری را ۱۳ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در مرحله نخست باید ۵۰ درصد این اعتبار تخصیص یابد و مابقی برای تکمیل خطوط ایستگاهی، ساختمان ایستگاه‌ها و تقاطع غیرهمسطح هزینه شود.

این اتفاق در حالی است که پیش‌ازاین در تاریخ ۱۰ تیر ۱۴۰۲ محمد پردل نژاد در گفت‌وگو با ایرنا گفته بود: تاکنون ۲۱ کیلومتر از مسیر ۳۵ کیلومتری این خط‌آهن ریل‌گذاری شده و در مجموع به طور میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۸۲ درصد رسیده است.

اظهارات مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در گیلان حاکی از این است که راه‌آهن رشت – کاسپین طی بازه زمانی حدود ۴ ماه اخیر تنها ۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در این بازه زمانی تنها ۴ کیلومتر ریل‌گذاری شده است.

همچنین مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی چهارم مهرماه در حاشیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی اظهار کرده بود که خط ریلی رشت به کاسپین ظرف دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد!

از سوی دیگر اسدالله عباسی استاندار گیلان نهم مهرماه با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی به استان گیلان و قول وزیر مبنی بر تکمیل پروژه‌های آزادراه و راه‌آهن تا پایان آبان‌ماه، گفت: این موضوع در دستور کار قرار گیرد و برای آن بازه زمانی ۴۵ تا ۵۰ روزه در نظر گرفته شود.

باتوجه‌به حرکت لاک‌پشتی این پروژه آیا طبق وعده وزیر و استاندار گیلان طی ۲۹ روز آینده شاهد ۱۰ کیلومتر ریل‌گذاری و پیشرفت ۱۰۰ درصدی پروژه برای افتتاح خواهیم بود؟! یا اینکه وعده دولتمردان برای افتتاح این پروژه مهم که در راستای تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر فعال‌سازی کریدور شمال به جنوب است، باز هم به تأخیر خواهد افتاد.

لینک کوتاه : https://nazerkhabar.ir/?p=1079

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار