تاریخ : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
0
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان :

فقدان بیمارستان جنرال گلوگاه حوزه سلامت گیلان است

  • کد خبر : 1114
  • 06 آبان 1402 - 22:02
فقدان بیمارستان جنرال گلوگاه حوزه سلامت گیلان است
دکتر محمدتقی آشوبی گفت: جمعیت بالای سالمند در گیلان، کاهش زادآوری، افزایش بیماری‌های غیرواگیر و شناسایی بیش از ۴ هزار زوج نابارور از چالش‌های حوزه سلامت این استان است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ناظر، دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در همایش بیمه سلامت در سالن همایش‌های معاونت بهداشتی، گفت: برخی از بیمارستان‌های مرکز استان نظیر پورسینا قدمتی بیش از یکصد ساله دارند و فقدان بیمارستان جنرال گلوگاهی است که علاوه بر طولانی‌شدن روند درمان، بعضاً بیماران را از بخش دولتی به بخش خصوصی سوق می‌دهد.

وی با اشاره به تعیین ردیف اعتباری برای احداث بیمارستان جنرال در رشت گفت: با پیگیری‌های صورت‌گرفته به‌زودی شاهد پیشرفت قابل‌توجهی در بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی در دست احداث پورسینا خواهیم بود.

آشوبی افزود: جمعیت بالای سالمند در گیلان، کاهش زادآوری پایین و افزایش بیماری‌های غیرواگیر در استان از چالش‌های حوزه سلامت این استان است ضمن اینکه بیش از ۴۰۰۰ نفر زوج نابارور در استان شناسایی شدند.

وی با اشاره به پرداخت ماهیانه ۴۰ میلیارد تومان به کارکنان شرکتی و حجمی، افزود: اگر مطالبات دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بیمه‌ها از جمله بیمه سلامت به‌موقع پرداخت نشود، با چالش جدی مواجه خواهیم شد.

وی همچنین به پیگیری جذب پت اسکن MRI  در بیمارستان‌های رازی، تالش و لاهیجان خبر داد و گفت: توسعه خدمات زیربنایی در نظام سلامت بسیار لازم است؛ اما برای توسعه آن‌ها نیازمند حمایت و توسعه چتر بیمه‌ای برای عمق‌بخشی خدمات‌دهی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از خرید حداقل ۷۰ میلیارد تومان تجهیزات سرمایه‌ای در گیلان خبر داد و گفت: این تجهیزات موجب افزایش رضایتمندی، کوتاه‌تر شدن زمان دریافت خدمات و همچنین کاهش هزینه‌های گزاف به بیماران می‌شود.

دکتر آشوبی، نمایه‌شدن نام دانشگاه علوم پزشکی گیلان در تایمز، برگزاری سه دوره سمپوزیوم، کنگره و همایش ملی در استان با محوریت تعالی نظام آموزشی و همچنین راه‌اندازی پژوهشکده تروما را از دیگر اقدامات راهبردی طی یک سال اخیر برشمرد.

وی به ظرفیت عظیم خیران و نیکوکاران در نظام سلامت اشاره کرد و گفت: تاکنون ۷۵۰ میلیارد تومان توسط خیرین به سرمایه‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزوده شده است.

لینک کوتاه : https://nazerkhabar.ir/?p=1114

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار