تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024
1
آموزش و پرورش پاسخگو نیست!

از اصرار وزیر آموزش و پرورش تا انکار دانش آموزان!!

  • کد خبر : 1206
  • 13 آبان 1402 - 22:26
از اصرار وزیر آموزش و پرورش تا انکار دانش آموزان!!
بعد از یکماه از سال تحصیلی، نبود معلم و عدم تحویل کتاب به برخی دانش آموزان با وجود پرداخت هزینه محصول برنامه ریزی ضعیف یا غلط یا حتی بهتر بگوییم بی برنامگی در آموزش و پرورش است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ناظر؛ درحالی که ده روز از آبان ماه هم گذشته، والدین برخی دانش آموزان هنرستان حاج جاسم شهر بوشهر نسبت به نبود معلم گلایه مند هستند.

ثبت نام دانش آموزان بدون تامین معلم!

یکی از والدین که فرزندش در رشته حسابداری این هنرستان حضور دارد می گوید: «از ابتدای سال تاکنون، هنرستان حاج جاسم از روز شنبه تا دوشنبه پسرم و سایر همکلاسی هایش را به دلیل نبود معلم مرخص می کنند و می گویند به خانه بروید، تنها برای سه شنبه و چهارشنبه که در قالب خرید خدمات آموزشی باید در کارگاههای بیرون هنرستان بروند، ساعت آموزشی شان کامل است. در این شرایط والدین هم نگران هستند فرزندان شان چه وضعیتی پیدا خواهند کرد، خصوصا اینکه ممکن است به عنوان حضور در مدرسه، سر از جاهای دیگری درآورند.»

وی تصریح کرد: «این رفتار آموزشگاه سلب مسئولیت از خودش است که چگونه ثبت نام دانش آموزان را بدون پیش بینی دبیر موردنیاز انجام داده، ضمن اینکه پیگیری های مکرر با آموزش و پرورش شهرستان برای تامین معلم تاکنون نتیجه نداشته است.»

برخی پیام های مخاطبان «خلیج فارس» از شهرستان های جم، عسلویه و دیلم نیز حکایت از نبود معلم برای برخی دروس متوسطه دوم در رشته های نظری و فنی است، وضعیتی که مشخص نیست تا کی مرتفع می شود؟

همچنین گزارش هایی از سوی والدین درباره عدم تحویل کتاب به برخی دانش آموزان با وجود پرداخت هزینه از طریق سامانه موردنظر رسیده است. شرایطی که محصول برنامه ریزی ضعیف یا غلط یا حتی بهتر بگوییم بی برنامگی در آموزش و پرورش است.

پاس کاری بجای پاسخگویی در آموزش و پرورش بوشهر

خبرنگار «خلیج فارس» از هفته گذشته از طریق پیامک و تماس با روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان پیگیر کسب توضیحاتی درباره نبود معلم از جمله برای دانش آموزان هنرستان حاج جاسم بود. نهایتا در هفته جدید وی اعلام کرد که باید با مدیر آموزش و پرورش شهرستان بوشهر تماس بگیریم. در ادامه با سروش نسب رییس آموزش و پرورش شهرستان بوشهر تماس گرفتیم که وی این موضوع را در حیطه معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش دانست. تماس های مکرر با معاون متوسطه هم با عدم پاسخگویی وی همراه بود و نهایتا بجای پاسخ از این اداره کل، شاهد پاسکاری بین مدیران شان بودیم!

این در حالیست که روز گذشته وزیر آموزش و پرورش گفته در هیچ جای کشور کلاس بدون معلم نداریم، اظهارنظری که دست کم در بوشهر خلاف آن را می توان در برخی مدارس مشاهده کرد.

لینک کوتاه : https://nazerkhabar.ir/?p=1206

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار