تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024
1
رئیس اتاق سنندج خطاب به رئیس‌جمهور:

دستور احترام به انتخابات بخش خصوصی و دموکراسی را صادر کنید

  • کد خبر : 1200
  • 13 آبان 1402 - 18:43
دستور احترام به انتخابات بخش خصوصی و دموکراسی را صادر کنید
رئیس اتاق سنندج در جریان سفر سیدابراهیم رئیسی، گفت: ما در انتخابات 28 خرداد امسال، یک نفر را با رأی قاطع به‌عنوان رئیس اتاق بازرگانی ایران انتخاب کردیم؛ اما هم‌اکنون تعدادی از دولتمردان مداخله کرده و باعث ناامیدی و دلخوری بخش خصوصی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ناظر، علی‌اکبر عبدالملکی در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان که در حاشیه سفر رئیس‌جمهوری به این استان با حضور سیدابراهیم رئیسی برگزار شد، افزود: ما در انتخابات ۲۸ خرداد امسال، یک نفر را با رأی قاطع به‌عنوان رئیس اتاق بازرگانی ایران انتخاب کردیم؛ اما هم‌اکنون تعدادی از دولتمردان مداخله کرده و باعث ناامیدی و دلخوری بخش خصوصی شدند.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در ادامه از رئیس‌جمهوری به‌عنوان حافظ و نگهبان قانون اساسی کشور، خواست: بزرگ‌منشانه به ماجرا ورود کرده و دستور صادر کنند تا به انتخابات بخش خصوصی کشور و دموکراسی احترام گذاشته شود.

عبدالملکی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای پویایی و توسعه اقتصاد کردستان، گفت: در راستای پویایی اقتصاد استان و همراهی با دولت‌مردان و خادمان ملت در کسوت اتاق سنندج، تلاش کرده‌ایم به‌عنوان بخش خصوصی استان نقش تاریخی خود را به سرانجام برسانیم و به همین منظور طرح بنیاد توسعه و پیشرفت کردستان را کلید زدیم تا بتوانیم همه علایق و سلایق و دلسوزان کردستان را کنار هم برای توسعه‌ای پایدار هم هدف کنیم.

رئیس اتاق سنندج ادامه داد: در این بنیاد به دنبال کارهای زیرساختی و مؤثر برای توسعه استان هستیم. اینک که این بستر هم‌افزائی با همراهی نماینده ولی‌فقیه استان، استاندار جهادی کردستان و نخبگان اقتصادی استان شکل گرفته است، تقاضامندیم به جهت سرمایه‌گذاری مولد دستور بفرمائید کردستان هم از منابع و تسهیلات صندوق توسعه ملی بی‌بهره نباشد و خط اعتباری اختصاصی بدین منظور در اختیار این بنیاد گذاشته شود.

او با اشاره به اینکه مردم کردستان مردمان غیور و وفاداری هستند که در ۸ سال دفاع مقدس در راه دفاع از کیان ایثار و ازخودگذشتگی را به‌حداعلا رساندند، تصریح کرد: تورم، بیکاری، کولبری، درآمد اندک و فشارهای مالیاتی غیرمتعارف ازجمله دردهای به‌جامانده از دوره‌های گذشته در این استان است که ریتم کردستان را ناکوک کرده و کردستان امروز بیش از هر چیزی به امید نیاز دارد.

رئیس اتاق سنندج پیشنهاد کرد: با توجه به ظرفیت‌های کردستان در حوزه گردشگری، معادن، مرز و غیره دایره اختیارات مسئولان استان بیشتر شود تا کمتر درگیر فضای بوروکراتیک مرکز باشیم.

لینک کوتاه : https://nazerkhabar.ir/?p=1200

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار