تاریخ : شنبه, ۳۰ تیر , ۱۴۰۳ Saturday, 20 July , 2024
0
۸ و نیم کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت - منجیل عید نوروز ۱۴۰۳ زیر بار ترافیک خواهد رفت

پیمانکاران پروژه آزادراه رشت – قزوین به بهانه طلب نباید کار را عقب بیندازند

  • کد خبر : 1258
  • 21 آبان 1402 - 22:06
پیمانکاران پروژه آزادراه رشت – قزوین به بهانه طلب نباید کار را عقب بیندازند
مسیر ۸ و نیم کیلومتری باقیمانده آزادراه رشت - منجیل یکی از سنگین‌ترین پروژه‌های راهداری کشور به لحاظ تعداد تونل‌ها و پل‌های واقع در مسیر است که تا عید نوروز ۱۴۰۳ زیر بار ترافیک خواهد رفت تاکنون در مجموع برای این پروژه ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار طی سال‌های مختلف تخصیص‌یافته و هزینه شده است. ارزش این آزادراه نزدیک به ۵۵ هزار میلیارد ریال است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ناظر؛ اسدالله عباسی استاندار گیلان در بازدید از روند اجرای پروژه آزادراه رشت – قزوین (حدفاصل منجیل – رودبار) که با حضور خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور و اعضای شورای‌عالی فنی سازمان برنامه‌وبودجه انجام شد، با بیان اینکه فعالیت پیمانکاران این پروژه نسبت به تعهداتشان باید بهتر و چشمگیرتر باشد، افزود: مصوب شده که پیمانکاران سه شیفت و به‌صورت شبانه‌روزی کار را با سرعت پیش ببرند؛ ازاین‌رو باید با تمام توان برای تکمیل نهایی و بهره‌برداری آن اقدام شود

پیمانکاران پروژه آزادراه رشت – قزوین به بهانه طلب نباید کار را عقب بیندازند

عباسی با تأکید بر اینکه پیمانکاران پروژه آزادراه رشت – قزوین به بهانه طلب نباید کار را عقب بیندازند، اضافه کرد: مطالبه آنان احصاء و برای پرداخت آن اقدام می‌شود.

وزارت راه و شهرسازی به تعهدات خود عمل نکرد

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: اگر چه در اجرای پروژه آزادراه رشت – قزوین در سال ۱۴۰۰ وقفه‌ای ایجاد شد و وزارت راه و شهرسازی به تعهدات خود عمل نکرد؛ اما با پرداخت مطالبات پیمانکاران این مشکل مرتفع شد، ضمن اینکه اکنون مشکلی از بابت پرداختی‌ها وجود ندارد.

وی بیان کرد: بااین‌وجود تلاش‌هایی از سوی پیمانکاران برای پیشبرد و اجرای پروژه آزادراه رشت – قزوین انجام شده اما انتظار ما از پیمانکاران آن است که به عقب برنگردند و باتوجه‌به اهمیت این پروژه، اتمام آن با حفظ کیفیت محور عمل باشد.

همه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید برای اتمام این پروژه همکاری داشته باشند

استاندار گیلان با اشاره به همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی استان اعم از مخابرات، آب و برق در اجرای پروژه یاد شده، اظهار کرد: آنچه در حیطه وظایف استانی و دستگاه‌های اجرایی گیلان است باید به بهترین نحو انجام شود و بخش‌های مرتبط از این ناحیه حتی یک‌لحظه حق توقف پروژه را ندارند.

وی به اهمیت ملی و بین‌المللی آزادراه رشت – قزوین اشاره و تصریح کرد: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید برای اتمام این پروژه همکاری داشته باشند.

هیچ مشکلی که مانع باشد در استان وجود ندارد

وی با تأکید بر اینکه هیچ مشکلی که در مسیر فعالیت پیمانکاران آزادراه رشت – قزوین مانع باشد در استان وجود ندارد، تصریح کرد: حمایت‌های لازم از پیمانکاران این پروژه انجام می‌شود.

عباسی با اشاره به گردشگرپذیر بودن گیلان و حضور مسافران در طول سال و مناسبت‌های مختلف در این خطه اظهار کرد: اتمام این پروژه تردد به گیلان را سهل‌تر و راحت‌تر می‌کند.

پروژه آزادراه رشت – قزوین نوروز زیر بار ترافیک می‌رود

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور: در این بازدید گفت: پروژه آزادراه رشت – قزوین نوروز زیر بار ترافیک می‌رود.

فقط ۱۰ درصد از این پروژه تا بهره‌برداری کامل باقی‌مانده است

معاون وزیر راه و شهرسازی پیشرفت فیزیکی پروژه آزادراه رشت – قزوین را ۹۰ درصد اعلام کرد و گفت: فقط ۱۰ درصد از این پروژه تا بهره‌برداری کامل باقی‌مانده که می‌توان آن بخش از کار را پس از بهره‌برداری تکمیل کرد؛ اما جمع‌بندی‌ها آن است که تا پایان سال کار به اتمام می‌رسد و عید نوروز زیر بار ترافیک خواهد رفت.

ارزش این آزادراه نیز نزدیک به ۵۵ هزار میلیارد ریال است

وی تصریح کرد: تاکنون در مجموع برای این پروژه ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار طی سال‌های مختلف تخصیص‌یافته و هزینه شده است. به گفته وی، ارزش این آزادراه نیز نزدیک به ۵۵ هزار میلیارد ریال است و منابع موردنیاز برای اتمام آن نیز به میزان پنج هزار میلیارد ریال پیش‌بینی‌شده است.

۱۰۰ درصد اعتبارات  به‌صورت نقدی با همکاری استانداری گیلان و  دولت تأمین شده است

خادمی با اشاره به کمک‌ها و مساعدت‌های دولت در تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه تأکید کرد: طبق مصوبه دولت برای اتمام این پروژه ۱۰۰ درصد اعتبارات مربوط به مصوبات سفر به‌صورت نقدی با همکاری استانداری گیلان و  دولت تأمین شده و رقم اعتباری باقی‌مانده تا تکمیل نهایی با آخرین پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه تخصیص خواهد یافت و حداکثر تا پایان ۱۴۰۲ این مسیر عملیاتی شده و باند رفت زیر بار ترافیک خواهد رفت.

برای رفاه حال مردم منطقه و عدم آسیب به معیشت اهالی یک باند این مسیر فعال می‌شود

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور تأکید کرد: بر اساس توافق انجام شده برای رفاه حال مردم منطقه و عدم آسیب به معیشت اهالی که در این مسیر فعالیت می‌کنند یک باند این مسیر فعال می‌شود و نصب علائم صورت می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نصب علائم به شکلی خواهد بود که پیک ترافیک به سمت بالادست و به‌صورت رفت باشد و خودروها بتوانند از این سازه‌ها عبور کنند؛ اما اگر بخواهیم مسیر برگشت را نیز از همین مسیر و باند داشته باشیم نصب علائم ۲ طرفه خواهد بود تا عبور از این تونل‌ها به سمت پایین‌دست نیز انجام شده و گره ترافیکی مسیر حل شود.

این پروژه سنگین‌ترین پروژه‌های راهداری کشور به لحاظ تعدد تونل‌ها و پل‌های واقع در مسیر است

وی تصریح کرد: روند احداث این مسیر ۸ و نیم کیلومتری یکی از سنگین‌ترین پروژه‌های راهداری کشور به لحاظ تعدد تونل‌ها و پل‌های واقع در مسیر است.

خادمی ادامه داد: این مسیر طولانی‌ترین پل آزادراهی کشور را دارد. ۲ کیلومتر از ایجاد آبراهه این آزادراه تراشه‌های سختی داشت که احداث آن از پل‌ها سخت‌تر بود و در داخل سنگ، سنگ برداری انجام و آبرو احداث شد.

این مسیر از سخت‌ترین مسیرهای اجرایی وزارت راه بوده است

وی با تأکید بر اینکه این مسیر از سخت‌ترین مسیرهای اجرایی وزارت راه بوده است، افزود: مسکونی بودن این منطقه و تلاقی با فعالیت‌های اقتصادی مردم، کار را در کنار بافت خاص و ناشناخته زمین‌شناسی منطقه دشوار کرد. محوری که آب ده و ریزشی بود؛ اما با همه این شرایط مسیر اجرا و تونل‌ها حفاری و پل‌ها احداث شد.

۲۷۰ متر از باند یکی از تونل‌ها باقی‌مانده حداکثر تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد

وی تصریح کرد: ۲۷۰ متر از باند یکی از تونل‌ها باقی‌مانده که آن‌هم حداکثر تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و بخشی از کار که طول می‌کشد مربوط به تأسیسات است که پیمانکار به‌زودی نصب روشنایی را انجام خواهد داد و می‌توانیم بر اساس برنامه زمان‌بندی شده کار را به اتمام برسانیم البته تأمین منابع اعتباری آن هم از ضروریات است که باید موردتوجه جدی قرار گیرد.

استاندار گیلان امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور و اعضای شورای‌عالی فنی سازمان برنامه‌وبودجه از باقیمانده آزادراه رشت قزوین (حدفاصل منجیل رودبار) به‌صورت میدانی بازدید و جلسه‌ای ویژه با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مرتبط و پیمانکاران پروژه برگزار کرد.

آزادراه رشت – قزوین ۱۳۷.۴ کیلومتر طول دارد

گفتنی است آزادراه رشت – قزوین به طول کلی ۱۳۷.۴ کیلومتر از مهم‌ترین راه‌های کشور و بخشی از کریدور بین‌المللی شمال – جنوب است که به‌عنوان کوتاه‌ترین، ارزان‌ترین و مناسب‌ترین مسیر حمل کالا بین دو قاره آسیا و اروپا محسوب می‌شود ضمن آنکه آزادراهی محوری در کاهش بار ترافیکی ورود به استان است.

لینک کوتاه : https://nazerkhabar.ir/?p=1258

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار