تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024
0
استاندار گیلان:

حفاظت از جنگل‌ها و تلاش همگانی برای کاشت نهال ضرورت دارد

  • کد خبر : 1496
  • 11 آذر 1402 - 22:00
حفاظت از جنگل‌ها و تلاش همگانی برای کاشت نهال ضرورت دارد
اسدالله عباسی گفت: برای تحقق فرمایشات رهبری مبنی بر کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور باید به تعهد خود در استان عمل کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ناظر، اسدالله عباسی استاندار گیلان  در مراسم سالروز شهادت روحانی شهید میرزاکوچک خان جنگلی در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی برای اجرای کاشت یک میلیارد درخت، نهالی را در محوطه تالار مرکزی رشت غرس کرد.

عباسی در این مراسم گفت: برای تحقق فرمایشات رهبری مبنی بر کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور باید به تعهد خود در استان عمل کنیم و امروز با کاشت  نهال در محوطه تالار مرکزی رشت، اجرای رسمی برنامه طرح مردمی کاشت نهال (هر ایرانی سه اصله نهال) آغاز شده‌است.

وی با تاکید بر ضرورت حفاظت از جنگل‌ها و تلاش همگانی برای کاشت نهال اظهار کرد: گذشتگان، جنگل‌ها و سرسبزی را برای ما به یادگار گذاشتند از این رو وظیفه ماست تا از این منابع طبیعی برای آیندگان حفاظت کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه کاشت نهال از امروز آغاز شده و در روزهای آینده با تعداد بیشتری غرس خواهد شد، اضافه کرد: کاشت نهال و درختان مثمر با همکاری مردم در مناطق مختلف گیلان اعم از حاشیه جنگل‌ها و پارک‌ها ادامه خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان خاطر نشان کرد: نهال‌هایی از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای تحویل به مردم برای کاشت در مکان‌های تعیین شده، ارائه می‌شود.

گفتنی است استان گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است.

لینک کوتاه : https://nazerkhabar.ir/?p=1496

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار