تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024
2
قابل توجه بازرس ویژه رئیس جمهور و مدیرکل حراست وزارت کشور

از انتصاب فامیل همسر استاندار گیلان در کمیسیون ماده ۱۰۰ تا دهن‌کجی به چندین هزار مهندس واجد شرایط؟!

  • کد خبر : 1513
  • 12 آذر 1402 - 20:39
از انتصاب فامیل همسر استاندار گیلان در کمیسیون ماده ۱۰۰ تا دهن‌کجی به چندین هزار مهندس واجد شرایط؟!
شنیده می‌شود حق الجلسه ماهیانه برخی از این شعب به ۲۰ میلیون تومان علاوه بر حقوق ماهیانه کارمندی می رسد، آیا مدیرکل حراست استانداری با حجم کاری گسترده و مدرک تحصیلی صنایع چوب و کاغذ فرصت خدمت در این کمیسیون را دارد؟ برای کمیسیونی که حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان رای جریمه و صدها رای تخریب در سال صادر می کند چه مصلحتی بوده که با وجود کارشناسان خبره در استانداری و فرمانداری رشت، یک کارمند آموزش و پرورش بدون داشتن شرایط و تخصص در این کمیسیون منصوب می شود؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ناظر، شنیده می شود در انتصابی غیر معمول و خارج از عرف، مدیرکل حراست استانداری گیلان به عنوان نماینده وزارت کشور در کمیسیون ماده ۱۰۰ کلانشهر رشت منصوب شده است.

انتصاب یوسف لطفی نژاد که از بستگان همسر عباسی استاندار گیلان نیز محسوب می شود در حالی است که به نظر می رسد نامبرده برخی شرایط دستورالعمل ها و آیین‌نامه‌های ابلاغی وزارت کشور در این زمینه را ندارد و حتی اگر دارای شرایط مذکور نیز باشد، بر اساس عرف و روال گذشته مدیران کل حراست استانداری ها به دلیل شأن مهم نظارتی و بالادستی در چنین کمیسیون‌هایی منصوب نمی‌شدند. حال و در کمال تعجب و در سایه بی‌تفاوتی حراست وزارت کشور، شنیده می‌شود که لطفی نژاد طی حکمی به عنوان عضو کمیسیون ماده ۱۰۰ شهر رشت منصوب گردیده است!

بر اساس دستورالعمل نحوه انتخاب و انتصاب نمایندگان وزارت کشور در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰، داشتن مدرک تحصیلی با حداقل کارشناسی در رشته های عمران، معماری و شهرسازی، حداقل ۵ سال سابقه کار رسمی در دفاتر تخصصی حوزه های عمرانی و شهرداری ها و از کارکنان رسمی وزارت کشور و آشنایی کامل با قوانین و مقررات مرتبط با شهرداری ها از مهم ترین این شرایط می باشد.

سوال مهم از بازرس محترم نهاد ریاست جمهوری و مدیرکل محترم حراست وزارت کشور و استاندار گیلان این است که شنیده شده مدرک تحصیلی لطفی نژاد، صنایع چوب و کاغذ می باشد، این مدرک چه ارتباطی با مدرک تحصیلی مرتبط با کمیسیون ماده ۱۰۰ دارد؟!

وظایف اصلی نماینده وزارت کشور در این کمیسیون به شرح ذیل است:

۱- احداث بنای ساختمانی بدون مجوز (پروانه ساخت)

۲-احداث بنای ساختمانی خارج از مفاد پروانه

۳-تغییر کاربری غیرمجاز

۴-تخلف مهندس ناظر ساختمان

۵- عدم استحکام بنا و یا عدم رعایت ضوابط فنی، بهداشتی و شهرسازی در احداث بنا

– و…

سوال دیگر اینکه وی کارمند رسمی آموزش و پرورش می باشد و آیا قبل از انتصاب به عنوان مدیرکل حراست استانداری، سابقه یک روز کار در بخشداری یا دهیاری داشته است؟ آیا این انتصاب بی احترامی به کارمندان وزارت کشور نیست؟

در حالی که گیلان بیش از ۲۵ هزار مهندس در رشته های عمران، شهرسازی، ترافیک، راه و ترابری و… و همچنین بیش از ۱۰ هزار مهندس دارای صلاحیت نظارت و پروانه دار از نظام مهندسی ساختمان دارد، آیا واقعا مدیرکل حراست استانداری گیلان در این موارد فنی آگاهی و تخصص لازم را دارد و یا تنها به واسطه نزدیکی با استاندار گیلان و بدون تخصص و برخلاف دستورالعمل نحوه انتخاب و انتصاب نمایندگان وزارت کشور در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ کلانشهر رشت منصوب گردیده است؟! آیا این انتصاب به نوعی دهن کجی به چندین هزار مهندس واجد شرایط گیلانی محسوب نمی گردد؟!

جلسات کمیسیون های ماده ۱۰۰ معمولا هفته ای یک بار تشکیل می شود و در صورت نیاز یک روز به بازدید از اماکن اختصاص داده می شود که شنیده می شود حق الجلسه ماهیانه برخی از این شعب به ۲۰ میلیون تومان علاوه بر حقوق ماهیانه کارمندی می رسد، آیا مدیرکل حراست استانداری با حجم کاری گسترده فرصت خدمت در این کمیسیون را دارد؟ برای کمیسیونی که حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان رای جریمه و صدها رای تخریب در سال صادر می کند چه مصلحتی بوده که با وجود کارشناسان خبره در استانداری و فرمانداری رشت، ایشان بدون داشتن شرایط منصوب می شود؟

گفتنی است گیل خبر آمادگی انتشار پاسخ پرسش‌های مطرح شده در این گزارش را دارد.

لینک کوتاه : https://nazerkhabar.ir/?p=1513

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار