تاریخ : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
0

از ادعای پر طمطراق مخابرات منطقه گیلان تا پاس‌کاری و سرگردانی مشتریان!

  • کد خبر : 1718
  • 09 دی 1402 - 23:46
از ادعای پر طمطراق مخابرات منطقه گیلان تا پاس‌کاری و سرگردانی مشتریان!
ادعای مدیر شرکت مخابرات منطقه گیلان با واقعیات موجود انطباق ندارد و اعتراض مشتریان هم راه بجایی نمی‌برد!

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ناظر خبر، مخابرات گیلان به‌عنوان زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند که یکی از آنها ارائه اینترنت است.

شرکت مخابرات گیلان در سایت اطلاع‌رسانی خود با دامنه اینترنتی ” https://www.tci.ir/255-2/ ” نسبت به تبلیغات واگذاری جشنواره فیبر نوری پرداخته و ادعا دارد: «شرکت مخابرات ایران به‌عنوان اولین و بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده اینترنت پرسرعت بر بستر فیبر نوری در سطح کشور، فروش سرویس‌های جشنواره فیبر در خانه را با شعار “زندگی با سرعت نور” و با شرایط استثنایی از جمله فیبرکشی رایگان، سرعت و ترافیک بالا و امکان پرداخت اقساطی هزینه سرویس اینترنت و مودم، آغاز نموده است.»

بنا به خبر برگرفته از خبرگزاری ایرنا ” مورخ ۲۲ آبان ۱۴۰۲ با تیتر: «۱۵ شهرستان گیلان زیرپوشش فیبر نوری رفت» به نقل از مدیر مخابرات گیلان «با اجرای فیبر نوری علاوه بر سرعت چندبرابری و پایداری شبکه، مشکل سرقت کابل‌های مسی از بین می‌رود که این امر برای صاحبان کسب‌وکار و مراکز صنعتی و سازمان‌های بزرگ بسیار پر اهمیت است.»

یدالله حسنی مریان مدیر شرکت مخابرات استان گیلان در بخشی از این گفتگو، مدعی شد: «پایداری ارتباط برای مشترکان، سرعت بالا و امکان افزایش پهنای باند موجود از جمله مزایای اجرای شبکه فیبر نوری است.»

ادعای مدیر مخابرات منطقه گیلان مبنی بر پایداری ارتباط برای مشترکان و سرعت بالا اجرای شبکه فیبر نوری، در حالی است که تعدادی از شهروندان رشتی در گفتگو با خبرنگاران از بی‌توجهی این شرکت در اعمال نظارت بر نحوه ارائه اینترنت به‌وسیله فیبر نوری آن هم با هزینه چندین برابری اینترنت معمولی گله دارند که اعتراض آنان راه به جایی نبرده و تصمیم گرفتند اعتراض خود را رسانه‌ای کنند.

این در حالی است که مشترکین معترض مخصوصاً محله استادسرا بارها اقدام به شکایت کرده‌اند و شکایت آنها راه به جایی نبرده و در زندگی امروزه که اینترنت و تلفن از اساس زندگی و کار مردم است اختلال شدید تلفن و اینترنت زندگی تعدادی از همشهریان ما را مختل کرده است و طی تماس با شرکت‌های مربوطه، آنها را به مخابرات و خدمات پس از فروش آن پاس می‌دهند!

یک شهروند ساکن محله استاد سرای خیابان سعدی رشت در گفتگو با خبرنگاران از شکایت و اعتراض شدید خودش به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در شهریورماه ۱۴۰۱ شمسی علیه شرکت مخابرات گیلان و شرکت صبا نت گرمسار به‌عنوان پیمانکار رسمی مخابرات به دلیل کیفیت بسیار پایین و غیرقابل‌تحمل خدمات تلفن ثابت و فیبر نوری و همچنین کسرشدن غیرقابل‌توجیه اینترنت خریداری شده اشاره کرد.

سید نواب باقری خاطرنشان کرد: اینجانب در شهریورماه سال گذشته اعتراض خود را مبنی بر قطعی مداوم اینترنت فیبر نوری و سرعت بسیار پایین آن با کد پیگیری ۶۳۵۷۳۳۱۴۰۱۳۱۲۴ اعلام نمودم که با تعهد شفاهی شرکت مذبور مشکل اینجانب برای ۲ هفته حل شد. به گفته وی، اما متأسفانه از تاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۲۵ همچنان گرفتار قطعی اینترنت و تلفن ثابت که از حالت سیم مسی به فیبر نوری تبدیل گردید، هم از خدمات تلفن ثابت محروم هستیم و هم از خدمات اینترنتی!

این شهروند اضافه کرد: بنده حتی به هزینه خودم برای بار دوم مودم جدیدتر خریداری نمودم که متأسفانه فقط با قطعی اینترنت و کسرشدن بی‌مورد حجم ۱۳۰ گیگابایتی اینترنت مواجه هستم و تمامی این موضوع در قالب تماس‌های تلفنی و واتساپ و عکس و فیلم قطعی نت به شرکت موردنظر یعنی صبا نت گرمسار ارائه شد.

باقری مدعی شد: متأسفانه تا این لحظه هیچ‌گونه اقدامی صورت نگرفته و اینترنت این‌جانب به طور کامل قطع و پس از هر بار وصل‌شدن حجم قابل‌توجهی از اینترنت بنده نیز کسر می‌شود.

این شهروند ساکن رشت، ادامه داد: چندین بار هم تغییر رمز مودم و چندین برنامه اندازه‌گیری مصرف اینترنت نیز بر روی گوشی تلفن همراه نصب نمودم؛ اما متأسفانه مصرف اینترنت این‌جانب با کسرشدن بسته حجمی ۱۳۰ گیگابایتی اصلاً هم‌خوانی ندارد.

وی از رسانه‌ها درخواست کرد تا درد دلشان را طرح نموده تا وزیر ارتباطات و بازرس کل گیلان به داد مشتریان شرکت مخابرات گیلان برسند.

لینک کوتاه : https://nazerkhabar.ir/?p=1718

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار