تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 18 October , 2024
0
محمدرضا زیبایی، استاد دانشگاه:

برخی می‌خواهند جایگاه‌های مسئولیتی را تا انقلاب مهدی نگه دارند!

  • کد خبر : 2074
  • 30 بهمن 1402 - 20:35
برخی می‌خواهند جایگاه‌های مسئولیتی را تا انقلاب مهدی نگه دارند!
اگر مجلس دوازدهم با افراد متخصص اداره نشود و کسی که در حد نماینده مجلس نباشد بیاید این ظلم به مردم است، اگر کسی در جایگاه فرماندار نباشد و مسئولیت فرمانداری را بپذیرد این ظلم است و بر اساس اصول‌دین اسلام نباید چنین جایگاه‌هایی را اشغال کنند. برخی فقط توانایی خودشان را برای حضور در جایگاه‌های مدیریتی کافی می‌دانند و می‌خواهند جایگاه‌های مسئولیتی را تا انقلاب مهدی نگه دارند! باید اجازه دهیم تا افراد بافکر و ایده جدید وارد میدان شوند. بزرگ‌ترین و بهترین علم و دانش انتقال تجربه به افراد دیگر برای اداره کشور است. امروز عصر فکر برتر است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ناظر خبر، محمدرضا زیبایی، دکترای مدیریت و برنامه‌ریزی و استاد دانشگاه  در نشست خبری با خبرنگاران گیلان گفت: بزرگ‌ترین دغدغه حال حاضر معضل تورم، معیشت مردم، بیکاری جوانان است که علت اصلی مشکلات اجتماعی حال حاضر می‌باشد.

زیبایی اظهار داشت: متأسفانه اقدامات دولت‌های مختلف در عرصه ایجاد اشتغال کافی نبوده و نباید فراموش کرد که بیکاری تبعات اجتماعی متعددی به همراه خواهد داشت.

مشاور اسبق مرکز گفت‌وگوی ادیان تأکید کرد: امروز خانواده‌ها دغدغه بیکاری جوانان را دارند که در صورت رفع این مشکل و ایجاد اشتغال، ازدواج و فرزندآوری که از اهداف دولت در راستای جوانی جمعیت است نیز رقم می‌خورد.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه مردم در معیشت روزمره خود دچار مشکل هستند، گفت: اگر شایسته‌سالاری و عدالت  در جامعه حاکم شود و افراد متخصص در رأس امور قرار گیرند، می‌توانند در ارائه خدمت به مردم موفق‌تر عمل نمایند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مسائل بزرگ کشور بحث تورم است، یادآور شد: رفع مشکل تورم یا کاهش آن نیازمند بهره‌گیری از اقتصاددانان متخصص است و تنها افرادی که اقتصاددان باشند می‌توانند معضل تورم و معیشت مردم را حل کنند.

وی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین ظلم در حق مردم این است که افرادی که شایستگی لازم را ندارند در مسند قدرت باشند. اگر کسی فاقد تجربه و شایستگی در رأس امور قرار بگیرد مرتکب جرم شده و باید پاسخگو باشد.

این استاد کار آفرین گفت: برای حل مشکلات اقتصادی در کشور نیازمند یک ژنرال اقتصادی هستیم و اقتصاد ما باید جراحی شود و هر زمان دولت‌ها به اصلاحات ساختاری توجه کردند، تأثیر آن را روی شاخص‌های اشتغال خواهیم دید.

وی تأکید کرد: شایسته‌سالاری و عدالت باید در جامعه حاکم باشد و توسعه پایدار ضامن پیشرفت کشور است که این امر با ارائه افکار و ایده‌های جدید و اقدامات مؤثر محقق می‌شود.

زیبایی یادآور شد: رفع مشکلات شهر رشت نیز نیازمند برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت است و متأسفانه این برنامه‌ها مشخص نیستند.

وی گفت: ایران و به‌تبع آن استان گیلان دارای منابع و ظرفیت‌های زیادی است که با مدیریت و برنامه‌ریزی می‌توان خدمات زیادی را به ملت ارائه داد‌.

این استاد دانشگاه گفت: جوان‌گرایی، بهره‌گیری از فکر و ایده جوانان نخبه و استفاده از ظرفیت‌های آنان در جایگاه‌های مختلف باید موردتوجه مسئولان قرار گیرد.

زیبایی خاطرنشان کرد: اگر مجلس دوازدهم با افراد متخصص اداره نشود و کسی که در حد نماینده مجلس نباشد بیاید، این ظلم به مردم است، اگر کسی در جایگاه فرماندار نباشد و مسئولیت فرمانداری را بپذیرد این ظلم است و… و بر اساس اصول‌دین اسلام نباید چنین جایگاه‌هایی را اشغال کنند. برخی فقط توانایی خودشان را برای حضور در جایگاه‌های مدیریتی کافی می‌دانند و می‌خواهند جایگاه‌های مسئولیتی را تا انقلاب مهدی نگه دارند! باید اجازه دهیم تا افراد بافکر و ایده جدید وارد میدان شوند. بزرگ‌ترین و بهترین علم و دانش انتقال تجربه به افراد دیگر برای اداره کشور است. امروز عصر فکر برتر است.

این استاد دانشگاه ضمن درخواست از خبرنگاران جهت دعوت مردم به حضور چشمگیر در انتخابات پیش رو گفت: ملت ایران در عرصه‌های مختلف حماسه‌آفرینی کرده‌اند و امید است این بار نیز در انتخابات پیش رو حضوری پررنگ داشته باشند؛ زیرا که مشارکت و حضور مردم موجب افزایش امنیت ملی می‌شود.

لینک کوتاه : https://nazerkhabar.ir/?p=2074

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار