تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024
0
آقای استاندار کجایی؟ دقیقاً کجایی؟

جای خالی استاندار در مراسم درگذشت پیشکسوت مطبوعات استان گیلان!

  • کد خبر : 2236
  • 17 اسفند 1402 - 1:10
جای خالی استاندار در مراسم درگذشت پیشکسوت مطبوعات استان گیلان!
استانداری گیلان و فرمانداری شهرستان رشت حتی با دیدن بنرهای متعدد تسلیت فوت زنده‌یاد سید حسین ضیابری سیدین در سطح شهر رشت هم کک شان نگزید و حاضر نشدند حتی پیام تسلیت منتشر کنند!

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ناظر خبر، خبر ضایعه درگذشت زنده‌یاد سید حسین ضیابری سیدین از پیشکسوتان مطبوعات استان گیلان موجب تأسف و تأثر فراوان گردید. سید حسین ضیابری پیشکسوت مطبوعات گیلان و صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول اهل‌قلم و فرهیخته قدیمی‌ترین هفته‌نامه استان گیلان (هاتف) بود.

این پیشکسوت رسانه گیلانی متولد سال ۱۳۴۵ است و با بیش از ۴۲ سال سابقه مطبوعاتی و رسانه‌ای، حدود ۳۳ سال است که هفته‌نامه هاتف را منتشر می‌کرد. هفته‌نامه هاتف، سومین نشریه‌ای است که بعد از انقلاب اسلامی مجوز گرفت و از ۲۴ دی‌ماه ۱۳۷۰ تا کنون بدون یک شماره وقفه منتشر می‌شد.

اولین خانه مطبوعات کشور طی دهه ۷۰ در گیلان راه‌اندازی شد و سید حسین ضیابری سیدین اولین مدیرعامل خانه مطبوعات این استان بود که در سن ۵۷ سالگی دار فانی را وداع گفت.

مراسم سومین روز درگذشت زنده‌یاد سید حسین ضیابری در مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیای رشت بدون حضور مسئولان برگزار شد که این موضوع موردتوجه برخی از رسانه‌ها قرار گرفت.

اگر چه اسدالله عباسی استاندار گیلان بارها پیش‌ازاین وعده داده بود که نشست‌های متعدد خبری با خبرنگاران خواهد داشت؛ اما وی از حضور در جمع رسانه‌ها فراری است. شاید دستان وی در برابر مطالبه‌گری خبرنگاران خالی است. البته ناتوانی حضور در جمع خبرنگاران فقط شامل استاندار نیست؛ بلکه بیشتر مدیران استان گیلان در دولت سیزدهم نیز همین رویه را در پیش گرفته‌اند که این اعتقاد را ایجاد می‌کند دولت سیزدهم در حوزه رسانه ورشکسته است.

طفره‌رفتن استاندار گیلان از حضور در جمع خبرنگاران تا جایی پیش رفته که حتی در مراسم تدفین یا سومین روز درگذشت زنده‌یاد سید حسین ضیابری، پیشکسوت مطبوعات استان گیلان هم حاضر نشد! درصورتی‌که این پیشکسوت مطبوعات استان گیلان یکی از اولین‌های اهالی مطبوعات گیلان است که پیشینه برجسته‌ای در حوزه‌های مختلف روزنامه‌نگاری داشت و خدمات قابل‌توجهی به مسئولان ارائه نموده است.

این بی‌توجهی استاندار گیلان باعث شد جای فرماندار شهرستان رشت و سایر مسئولین استان هم در این مراسم و در کنار فعالان رسانه‌های استان گیلان برای حق‌شناسی خالی باشد!

نکته قابل‌توجه اینکه به‌محض انتشار خبر فوت زنده‌یاد سید حسین ضیابری، بسیاری از چهره‌های ملی ، منطقه‌ای و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار پیامی، این ضایعه را به جامعه رسانه‌ای گیلان تسلیت گفتند؛ اما استانداری گیلان و فرمانداری شهرستان رشت حتی با دیدن بنرهای متعدد تسلیت فوت این پیشکسوت مطبوعات استان گیلان در سطح شهر رشت هم ککشان نگزید و حاضر نشدند حتی پیام تسلیت منتشر کنند!

چطور اسدالله عباسی از فوت مردی با بیش از ۴۰ سال فعالیت در عرصه رسانه گیلان این‌چنین بی‌تفاوت گذشته است؟

هر چند در قلم خبرنگاران واقعیت هست، اما در وعده‌ها و شعارهای برخی مسئولین نباید انتظار واقعیت‌ها را داشت؛ اما جامعه رسانه‌ای استان گیلان انتظار داشتند استاندار، فرماندار و سایر مدیران را در این ضایعه دردناک برای همدردی ببینند و عدم همراهی و بی‌مهری مسئولان در این مراسم قابل‌توجیه نیست.

اهالی رسانه در استان گیلان همواره در سخت‌ترین شرایط در کنار مسئولان از روح و روانشان مایه می‌گذارند. انتظار می‌رود استاندار گیلان با شجاعت از عدم همراهی خود و سایر مسئولان زیرمجموعه با خبرنگاران در مراسم تدفین و سومین روز درگذشت زنده‌یاد سید حسین ضیابری سیدین، پیشکسوت مطبوعات استان گیلان عذرخواهی نماید.

لازم به ذکر است همراهی مجموعه مدیریت شهری رشت، مدیر روابط‌عمومی محیط‌زیست، مدیر روابط‌عمومی منابع طبیعی و مدیر روابط‌عمومی هلال‌احمر با خبرنگاران در این مراسم قابل‌تقدیر است.

گفتنی است استان گیلان با داشتن ۱۳۳ نشریه و ۲۳۸ پایگاه خبری رتبه هفتم کشور از نظر تعداد رسانه را دارد.

لینک کوتاه : https://nazerkhabar.ir/?p=2236

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار