تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024
0
معین‌الدین سعیدی :

مهر بر روی پیشانی ها، پدیده خطرناکی هستند

  • کد خبر : 2407
  • 14 فروردین 1403 - 18:35
مهر بر روی پیشانی ها، پدیده خطرناکی هستند
نگران حاکم شدن روحیه ریا در بین مسئولان اجرایی و تقنینی هستم. بسیاری از افرادی که اینگونه ظاهرسازی کرده و ریش آنچنانی می گذارند، گاها مشاهده می کنیم که در اغلب فسادها نقش بی بدیلی دارند .ما اشک مسئولان را نمی خواهیم بلکه خواهان حق مردم هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ناظر خبر، معین‌الدین سعیدی درباره ماجرای ردصلاحیتش گفت وگویی کرده که در ادامه بخشی از آن را می‌خوانیم: معین الدین سعیدی در خصوص دلایل ردصلاحیت خود گفت: مصادیق را عنوان نکردند، اما در جلسه‌ ای که با کارشناسان شورای نگهبان داشتیم، تعبیر دوستان این بود که موضع گیری های من باعث سیاه نمایی و سوء‌استفاده دشمنان شده است. این موارد را دلایلی می‌ دانستند که بنده صلاحیت حضور در مجلس آتی را ندارم. من در این جلسات هم عنوان کردم، اگر هرگونه نقطه خاکستری در عملکر مالی بنده وجود دارد، من را در دروازه دولت دار بزنید. این موضوعات هم مطرح نبوده اما نوع عملکرد من به گونه ای بوده که به تعبیر آنان صلاحیت نداشتم.

وی افزود: دوستان به شدت روی آب رودکی که در اوایل کار مجلس خوردم، ایراد گرفتند، به خصوص آنکه من گفته بودم اتفاقاتی برای یک بانوی عفیفه‌ رخ داده است. دوستان گفتند که شما هیچ مستنداتی برای اظهارات خود ارائه نکردید. از من دوبار در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت شد، یکی درباره همین مسئله بود و دیگری برای بحث فوت مهسا امینی بود که نیروی انتظامی از من شکایت کرد.

سعیدی خاطرنشان کرد: من گفته بودم که ساختمان ارشاد امنیت بچه های ما را به خطر انداخته است. بنده منتقد گشت ارشاد و نظایر آن بودم که دوستان معتقد بودند در آن شرایط ملتهب، بیان این اظهارات کار درستی نبود. ولی من کماکان معتقد هستم که این روش‌ها باعث جذب جوانان نخواهد شد و باعث دوری بیشتر آنان حتی از دین می‌شود.

نماینده ردصلاحیت شده مردم چابهار در مجلس با اشاره به مشارکت فوق العاده پایین مردم در حوزه انتخابیه خود گفت: مشارکت در این دوره از انتخابات به شدت کاهش پیدا کرده بود.

وی افزود: من قبل از آنکه نگران ترکیب مجلس آینده باشم، نگران حاکم شدن روحیه ریا در بین مسئولان اجرایی و تقنینی هستم. من نمی توانم پدیده انسان هایی که مهر بر روی پیشانی خود دارند را درک کنم، به نظرم این ها پدیده خطرناکی باشند. ما از امام راحل، عارف تر و زاهد تر کسی را نداشتیم اما پیشانی ایشان از این مهرها نداشت. نمی خواهم این مسئله را به کل تعمیم بدهم اما بسیاری از افرادی که اینگونه ظاهرسازی کرده و ریش آنچنانی می گذارند، گاها مشاهده می کنیم که در اغلب فسادها نقش بی بدیلی دارند .

سعیدی یادآور شد: در حال حاضر، آقایان از فضای مجازی تلگرام، واتس‌اپ و اینستاگرام و… برای تبلیغات استفاده کردند اما بلافاصله بحث ادامه محدودیت ها را بیان می کنند. این مسئله اخلاقا درست نیست. فردی که در مجلس یازدهم مباحثی را تحت عنوان ازدواج دختران ایرانی با خارجی ها مطرح کرده بود، از کم کردن ۳ میلیون تومان از حساب مردم به خاظر بی حجابی سخن گفته است. زمانی که چنین رویه هایی را مشاهده می کنید، قطعا نگران می شود اما امیدوارم که قاطبه مجلس به گونه ای باشد که مطالبات واقعی مردم را پیگیری کند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: نگران هستم که در مجلس دوازدهم حسرت همین مجلس ضعیف را بخوریم و این مسئله نگران کننده است.

نماینده ردصلاحیت شده مردم چابهار در مجلس در ارزیابی عملکرد دولت رئیسی گفت: در عین حال که منتقد تمام قد رویکردهای دولت آقای رئیسی هستم اما مزیت‌هایی که داشت را عنوان کردم مثلا به حوزه آب‌رسانی مناطق محروم توجه داشتند، فعال کردن بازارچه‌های مرزی و … که قابل تقدیر هستند. اما به صورت کلی کافی است که وعده‌های دولت آقای رئیسی را در کنار این وضعیت بسیار وحشتناکی که به لحاظ مدیریت اقتصادی کشور مشاهده می‌کنیم بگذاریم آن وقت فاصله بسیار زیاد شعار تا عمل رخ نمایی می کند.

سعیدی گفت: سعیدی: نمی دانم اما از مجلس هم آنچنان که باید صدایی شنیده نشد تا مردم احساس بکنند این موارد پیگیری می شود. من فکر می کنم که مورادی هستند که تا کنون کشف نشده باشند. همچنین کارشناسان معتقدند که ما یک گردش مالی ۴۷ هزار میلیارد تومانی در ماجرای فیلترشکن ها داریم. آیا محدودیت شما باعث عدم استفاده مردم از فیلترشکن ها شد؟ خیر، مردم به از فیلترشکن ها استفاده می کنند اما سود آن به جیب کاسبان فیلترینگ می رود. این دوگانگی ها پذیرفتنی نیست و مردم نیز همه این موارد را مشاهده می کنند. امیدوارم شاهد تغییرات بنیادی در دولت باشیم.

وی در خصوص سفر رئیسی به سیستان و بلوچستان گفت: جا دارد از آقای رئیسی تقدیر کنم و این نفس حضور رئیس جمهور در میان مردم سیل زده امر مبارکی است اما از آن مهم تر رویکردهایی است که برای کمتر شدن درد مردم باید اتخاذ شود. رخدادهایی طبیعی زیادی را ما در سیستان و بلوچستان شاهدیم که از نظر من قهر طبیعت نیستند بلکه سوءمدیریت هستند. اگر ما ساختارهای مدیریت بحران را در آن منطقه ایجاد بکنیم مشکلات به این شکل رخ نخواهد داد. آقای رئیسی و وزرای ایشان به سیستان و بلوچستان آمدند اما زیرساخت های اساسی ما در حوزه کشاورزی، راه و بخشی از فضای آموزشی و ورزشی آسیب دیدند. این ساختارها با آمدن و گرفتن چند عکس یادگاری مرتفع نمی شود مگر آنکه دولت تشکیل جلسه بدهد و ردیف های خاصی برای جبران خسارت ساختارهای نحیف آن پهنه درنظر بگیرد.

سعیدی تاکید کرد: من به این شکل به این قضیه نگاه نکردم اما یک مسئولی به استان می آید و در ظاهر متاثر هم می شود و بعد مشکلات وچالش های آن پهنه را از یاد می برد، ما اشک مسئولان را نمی خواهیم بلکه خواهان حق مردم هستیم. من نیت خوانی نمی کنم اما امیدوارم سفر آقای رئیسی از این دست سفرها نباشد.

لینک کوتاه : https://nazerkhabar.ir/?p=2407

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار