به گزارش پایگاه اطلاعرسانی ناظر خبر، کریم خورسندی مژدهی مدیرمسئول روزنامه سؤال و جواب در یادداشتی با انتقاد از مسئولان راهآهن شمال ۲ نوشت: با وجود همه مزیتهای حملونقل ریلی و توسعه زیرساختهای ترابری استان و همچنین استفاده استان از راهآهن برای حملونقل مسافر و جابهجایی بار و کالا، متأسفانه در محدوده ایستگاه سراوان این نعمت برای مردم منطقه به نقمت و عذاب بدل شده است.
مردم روستای بزرگ سراوان که سالهاست با معضل بزرگ زباله دست و پنجه نرم میکنند و هنوز هم مشکلات آن برطرف نشده، این سالها در بالا محله سراوان و در محدوده ایستگاه راهآهن سراوان با مشکلات ترددی زیادی مواجهه شدهاند و با وجود همه وعدهها و قولهایی که مسئولان داده بودند؛ اما تاکنون هیچ فکری به حال مسیرهای ترددی مردم نشده است!
ایستگاه راهآهن سراوان که در مجاورت مسجد تازه بقعه سراوان احداث شده و قرار بود همزمان یک دستگاه پل عابر پیاده هم در این ایستگاه برای رفتوآمد مردم برای حضور در نماز و مراسمهای مذهبی و…ایجاد و احداث شود متأسفانه در حد همان فونداسیون و پیچ و مهرههای اولیه رها شده و تاکنون با وجود اعتراضهای بسیاری که به این مسئله شده است مسئولان راهآهن اقدامی نکردهاند و حتی جدیداً مسیر قدیمی رفتوآمد معدن شن و ماسه شهرداری رشت که راهی برای تردد خودرویی و پیاده مردم بود را با فنس کشی دوطرفه بستهاند که البته تنشهایی را با خود به همراه داشته است!
گفتنی است هفته گذشته دکتر احمدی سنگری، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی که به همراه داداشزاده بخشدار سنگر در مراسم ختم یکی از اهالی به مسجد تازه بقعه سراوان آمده بود در جریان امور قرار گرفت و با آقای ولدی، مدیرکل راهآهن شمال ۲ نیز تماس تلفنی داشت و پیگیر معضل ایجاد شده توسط راهآهن گردید و قول رفع مشکلات موجود را گرفت.
متأسفانه، بیتوجهی به مطالبات مردمی این روزها صدای اکثر مردم سراوان را درآورده، از معضل زباله گرفته تا بستن گاه و بیگاه بریدگی اتوبان در محدوده شاه عباسی، جدیداً هم که بستن راههای عبوری مردم در ایستگاه راهآهن عامل ایجاد دغدغههای زیادی شده است.
ضمن اینکه متولیان راهآهن در حوالی ایستگاه سراوان هیچ توجه ای به خواستههای مردمی ندارند و فقط میخواهند چرخ راهآهن به گردش درآید!
لازم به یادآوری است مردم طی نامهای خطاب به دادستانی سنگر پیگیر امور شدهاند و نامههایی را نیز برای استاندار گیلان، فرماندار رشت و نمایندگان مجلس ارسال کرده و خواستار رفع فوری معضل قطع راه مردم توسط راهآهن شدهاند.
گفتنی است خط ریلی گیلان که سالها برای راهاندازی و افتتاح آن لحظهشماری میشد، سرانجام پازل اول و البته مهم آن از قزوین تا رشت در سال ۱۳۹۸ با مساعدتهای ویژه دکتر نوبخت به عنوان معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به بهرهبرداری رسید و هم اکنون قطعه دوم و سوم آن از رشت تا بندر کاسپین و از انزلی تا آستارا و اتصال به خط اروپا در حال انجام و تکمیل است.