تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024
0
ماجرای استرداد هزینه سفر استاندار و برخی کارکنان دولت به کجا کشیده شد؟

قاسم رضائیان بین بخش خصوصی و دولت گیر افتاد؟!

  • کد خبر : 3224
  • 01 تیر 1403 - 12:41
قاسم رضائیان بین بخش خصوصی و دولت گیر افتاد؟!
اگر نمی‌توانید موانع پیش روی فعالان اقتصادی را بردارید حداقل باری روی دوش آنان نباشید/ چرا استاندار گیلان، بخش خصوصی را در این سفر به‌زحمت انداخت؟/ آیا کارکنان دولت هزینه‌های سفر خود به روسیه را از جیب شخصی پرداخت خواهند کرد یا اینکه از طریق دستگاه دولتی نسبت به تسویه‌حساب آن اقدام خواهند نمود؟!

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ناظر خبر، رهبر انقلاب در دیداری که با حدود یک هزار نفر از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان در بهمن‌ماه ۱۴۰۲ داشتند، بنگاه‌های بزرگ بخش خصوصی را نشان‌دهنده وجود یک بخش خصوصی توانا و قدرتمند ارزیابی کردند. ایشان تأکید داشتند که تلاش و پیشرفت بخش خصوصی با وجود چنین موانعی انسان را امیدوار می‌کند که این بخش قادر است ایران را به رشد مطلوب برنامه پنج‌ساله هفتم یعنی رشد ۸ درصد برساند و دستان پر قدرت و انگشتان مبتکر فعالان این بخش‌ها، به افزایش اشتغال و کاهش فقر هم منجر خواهد شد.

آیت‌الله خامنه‌ای نظارت دولت را مکمل حمایت از بخش خصوصی برشمردند و گفتند: این نظارت که با دخالت متفاوت است، مطلقاً قابل‌اغماض نیست و مسئولان دولتی باید به جد مسئله بهبود فضای کسب‌وکار را دنبال و موانع را برطرف کنند.

هیئت نمایندگان  اتاق بازرگانی گیلان هم پشت قاسم رضائیان را خالی کرده‌اند

قصد نگارنده از طرح مطالب فوق اشاره به حواشی متعددی است که این روزها دامن قاسم رضائیان – رئیس اتاق بازرگانی استان گیلان را گرفته و ظاهراً قصد تمام‌شدن هم ندارد. از ماجرای واگذاری ۲۰ درصد از سهام اتاق بازرگانی گیلان گرفته تا پرداخت هزینه‌های سفر استاندار و هیئت همراه به روسیه که به نظر می‌رسد هیئت نمایندگان این اتاق هم پشت قاسم رضائیان را خالی کرده‌اند و تا این لحظه صدایی از آنان هم درنیامده است! این بار سوژه گزارش، پرداخت هزینه‌های سفر به روسیه برخی کارکنان دولت  از سوی اتاق بازرگانی گیلان است که باعث شده قاسم رضائیان بین بخش خصوصی و دولت گیر بیفتد.

قاسم رضائیان هزینه‌های سفر و اقامت ۶ شب و هفت روز استاندار و کارکنان دولت را پرداخت نموده است

گویا قاسم رضائیان از جیب فعالان اقتصادی بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون ریال بابت هزینه‌های سفر و اقامت ۶ شب و هفت روز اسدالله عباسی استاندار گیلان، صادق برزگر ناظر گمرکات، حسین یونسی خمسی مدیرکل بنادر و دریانوردی، حسین محمدیان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، محسن اولیایی مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری، محمدرضا داداشی نماینده وزارت امور خارجه در گیلان، تیمور پورحیدری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، صالح محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی، حسین آذری مسئول روابط امور بین‌الملل معاونت امور اقتصادی استانداری، محمدرضا محمدی از دفتر استاندار و… در شهرهای مسکو، آستراخان و ماخاچ قلعه را پرداخت نموده است!

سفری که در آذرماه سال گذشته به روسیه انجام شده و گفته می‌شود رئیس اتاق بازرگانی گیلان در این فقره هم مصوبه هیئت نمایندگان را نگرفته و هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی گیلان راضی به پرداخت هزینه‌های سفر استاندار گیلان و برخی کارکنان دولت به روسیه از جیب فعالان اقتصادی اتاق نیستند!

هیئت نمایندگان در کما!

اگر چه هیئت نمایندگان عالی‌ترین رکن اتاق بازرگانی است؛ اما مشخص نشد چرا اعضای این هیئت در اتاق گیلان باسابقه‌ای حدود یکصد سال، در این زمینه هم تاکنون روزه سکوت گرفته و در کما هستند و از قاسم رضائیان دفاع نمی‌کنند!

سفر استاندار  و تعدادی از کارمندان دولت برای اتاق بازرگانی استان گیلان بیش از ۳۰ میلیارد ریال آب‌خورده!

فارغ از اینکه آثار و برکات سفر پر حاشیه استاندار و هیئت همراه به روسیه تاکنون فقط روی کاغذ خودنمایی می‌کند و در زندگی فردی و اجتماعی مردم منطقه و کشور محسوس و ملموس نیست؛ اما آنچه در این سفر ۷ روزه استاندار گیلان و کارکنان دولت موردتوجه قرار گرفت، محل تأمین هزینه‌های این سفر پر حاشیه است؟! گفته می‌شود سفر استاندار گیلان و تعدادی از کارمندان دولت سیزدهم برای اتاق بازرگانی استان گیلان بیش از ۳۰ میلیارد ریال آب‌خورده، درصورتی‌که ضرورت سفر تعدادی از کارمندان دولت با تیم اقتصادی اتاق بازرگانی گیلان نیز تاکنون بدون پاسخ مانده است!

همچنان مسئولان اتاق بازرگانی گیلان و استانداری سکوت کرده‌اند!

پیش‌ازاین بارها سؤالاتی نظیر اینکه آیا پذیرایی کارکنان دولت در روسیه با خاویار صحت دارد؟ آیا ماجرای پرداخت چند هزار دلار به مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان صحت دارد؟ آیا تحویل کارت هدیه به‌صورت دلاری به استاندار از سوی این اتاق بازرگانی در این سفر واقعیت دارد؟ و… در رسانه‌های منتشر شد؛ اما همچنان مسئولان اتاق بازرگانی گیلان و استانداری سکوت کرده‌اند و پاسخی در چارچوب قانون و مستند ارائه نمی‌کنند!

فعالان اقتصادی و افکار عمومی با اعتراض به این عملکرد اتاق بازرگانی، از نبود شفافیت در پارلمان بخش خصوصی گیلان گلایه دارند و خواستار پاسخگویی هیئت نمایندگان، هیئت‌رئیسه و رئیس اتاق بازرگانی گیلان در دفاع از آبرو و حیثیت این اتاق شده‌اند.

چرا دولت نمک روی زخم این پارلمان بخش خصوصی در گیلان می‌پاشد؟!

مردم فهیم و بافرهنگ گیلان که این روزها تحت‌فشارها و مشکلات شدید اقتصادی هستند از دولت سیزدهم که با شعار انقلابی‌گری، شفافیت و مبارزه با فساد به روی کارآمد، می‌پرسند اگر نمی‌توانید موانع پیش روی فعالان اقتصادی را بردارید حداقل باری روی دوش آنان نباشید. چرا دولت نمک روی زخم این پارلمان بخش خصوصی در گیلان می‌پاشد؟ چرا استانداری گیلان، بخش خصوصی را در این سفر به‌زحمت انداخت؟

آیا پرداخت هزینه سفر کارکنان دولت به روسیه از سوی این بخش خصوصی واجد مصادیق اعمال خلاف قانون و مقررات جاری نمی‌باشد؟

اکنون آنچه در پرداخت این هزینه‌ها از سوی اتاق بازرگانی گیلان مبهم است اینکه رئیس اتاق بازرگانی تحت چه عنوان قانونی، هزینه سفر عوامل دولتی به روسیه را بدون مصوبه هیئت نمایندگان پرداخت نموده است؟ آیا اتاق بازرگانی در چارچوب قانون می‌تواند کارکنان دولت را در این سفر بدهکار کند؟ آیا پرداخت هزینه سفر کارکنان دولت به روسیه از سوی این بخش خصوصی واجد مصادیق اعمال خلاف قانون و مقررات جاری نمی‌باشد؟ آیا کارکنان دولت هزینه‌های سفر خود به روسیه را از جیب شخصی پرداخت خواهند کرد یا اینکه از طریق دستگاه دولتی نسبت به تسویه‌حساب آن اقدام خواهند نمود؟! آیا در صورت عدم پرداخت هزینه‌های این سفر از سوی کارکنان دولت، قاسم رضائیان باید از جیب شخصی خود هزینه‌های این سفر را پرداخت نماید؟

 پرونده جهت نحوه هزینه‌کرد سفر استاندار و برخی کارکنان دولت به روسیه در قوه قضائیه تشکیل شد

البته حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی رئیس‌کل دادگستری استان گیلان دیروز در یک نشست خبری و در پاسخ به سؤال نگارنده، تشکیل پرونده جهت نحوه هزینه‌کرد سفر استاندار و برخی کارکنان دولت به روسیه را تأیید کرد و گفت: گزارشی دراین‌خصوص آمده که در حال رسیدگی است البته باید مبانی این پرداخت بررسی شود که در این راستا باید توضیحات مراجع ذی‌صلاح واصل و مورد رسیدگی قرار گیرد.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان در ادامه تأکید کرد: برخورد با پدیده فساد مطالبه مردم و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و از راهبردهای مهم دستگاه قضا است و با قاطعیت بدان عمل می‌کنیم.

استاندار گیلان  گزارشی شفاف و مستند از هزینه‌های صرف شده در این سفر و محل تأمین منابع مالی آن ارائه نکرده؟!

این اعتقاد وجود دارد که این روزها شفافیت، حساب و کتاب و پاسخگویی آن‌طور که باید در اتاق بازرگانی گیلان وجود ندارد. تا این لحظه اسدالله عباسی استاندار گیلان هم گزارشی شفاف و مستند از هزینه‌های صرف شده در این سفر و محل تأمین منابع مالی آن ارائه نکرده تا به حرف‌وحدیث‌ها در این راستا پایان دهد؛ بنابراین این انتظار از قوه قضائیه در گیلان وجود دارد تا در صورت تخلفات احتمالی در این راستا با عوامل خاطی برخورد قانونی شود تا بیش از این آبروی یکصد ساله اتاق بازرگانی گیلان نرود.

لینک کوتاه : https://nazerkhabar.ir/?p=3224

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار