تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024
0
بانک قرض ‏الحسنه مهر ایران بانکی مردمی با خاستگاه اجتماعی

کمک انسان‌دوستانه بلاعوض ۲۰ میلیاردی به آسیب‌دیدگان امامزاده ابراهیم شفت

  • کد خبر : 3275
  • 07 تیر 1403 - 12:28
کمک انسان‌دوستانه بلاعوض ۲۰ میلیاردی به آسیب‌دیدگان امامزاده ابراهیم شفت
بانک قرض ‏الحسنه مهر ایران پیشتاز در عرصه مسئولیت های اجتماعی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ناظر خبر، به پیشنهاد بانک قرض‏الحسنه مهر ایران در استان گیلان و با موافقت مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و هیئت‌مدیره این بانک تخصصی قرض‌الحسنه، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال به مردم آسیب‌دیده امامزاده ابراهیم به‌صورت بلاعوض اختصاص یافت. این کمک بلاعوض در شرایط بحرانی مردم امامزاده ابراهیم می‌توانست از سوی دیگر بانک‌های استان گیلان هم رقم بخورد که البته متأسفانه تاکنون اخباری دراین‌خصوص منتشر نشده است و مشخص هم نیست آیا بانک‌های دیگر استان قصد دارند از محل منابع قرض‌الحسنه خود، اقدامی مشابه در این راستا داشته باشند یا خیر؟

محمدرضا نجفی شعاع مدیر شعب بانک قرض‏الحسنه مهر ایران در استان گیلان، ضمن بازدید از روستای آسیب‌دیده امامزاده ابراهیم شفت با همراهی آیت‏الله فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان، از جناب آقای دکتر شمسی نژاد مدیرعامل محترم بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و هیئت‌مدیره محترم، جهت موافقت با  کمک انسان‌دوستانه بلاعوض ۲۰ میلیاردریالی بانک قرض‏الحسنه مهر ایران به آسیب‌دیدگان امامزاده ابراهیم شفت تشکر نمود و افزود: بانک قرض‏الحسنه مهر ایران که بانکی مردمی با خاستگاه اجتماعی است، به‌عنوان پیشگام در عرصه مسئولیت‏های اجتماعی، وجه التزام و جریمه دیرکرد دریافتی خود را صرف فعالیت‌های عام‌المنفعه کرده است.

نجفی شعاع افزود: در سالیان گذشته برای نخستین‌بار در کشور با اختصاص بودجه‌ای بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال از محل وجه التزام (جریمه دیرکرد) و از طریق انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به خرید اقلام موردنیاز در زمینه پیشگیری، درمان و کنترل بیماری کووید-۱۹ در طرح شهید سلیمانی اقدام نموده است. در طرح مذکور، تجهیزات پزشکی شامل دستگاه کپسول اکسیژن و متعلقات، دستگاه ضدعفونی‌کننده UV، دستگاه تب‌سنج لیزری و دستگاه پالس اکسی‌متر بین مراکز منتخب و پایگاه‌های سلامت در سراسر کشور توزیع شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: بانک قرض‏الحسنه مهر ایران در راستای سیاست‏های کلی وزارت امور اقتصادی و دارایی و همچنین حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، به آن دسته از سرپرستان خانواری که به دلیل کرونا در بیمارستان بستری بوده و منبع درآمد ثابتی نداشتند، نیز تسهیلات قرض‏الحسنه ۱۰۰ میلیون‌ریالی پرداخت کرده است. ضمن اینکه، در راستای سیاست‌های مسئولیت اجتماعی، کامیون‌های حامل کمک‌های خوراکی را به مناطق زلزله‌زده در سال ۱۳۹۶ اعزام و میان هموطنان آسیب‌دیده، توزیع نمود. در حوزه بهداشت و درمان نیز به‌منظور بهبود شاخص‌های بهداشتی در مناطق زلزله‌زده غرب کشور، نسبت به ساخت خانه بهداشت در روستاها اقدام شده است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان گیلان، بیان داشت: ساخت فضاهای علمی و احداث مدارس در مناطق آسیب‌دیده از زلزله از دیگر نیازهای اساسی بوده که براین‌اساس، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، با رویکرد حمایت از تحصیل دانش‌آموزان در بازسازی مدارس روستایی این مناطق نیز مشارکت کرده است. همچنین به‌منظور کاهش آلام و مشکلات هموطنان آسیب‌دیده از زلزله ۲۰۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه ۵۰ میلیون‌ریالی به هموطنان پرداخت شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات دلسوزانه بانک قرض‏الحسنه مهر ایران در  امامزاده ابراهیم شفت گفت: سرعت بخشی در امور پرداخت کمک بلاعوض بانک قرض‏الحسنه مهر ایران به مردم آسیب‌دیده امامزاده ابراهیم (ع) و خدمات صادقانه و تسهیلگری در امور مردم، اجر زیادی نزد خدا دارد.

لینک کوتاه : https://nazerkhabar.ir/?p=3275

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار