تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024
0
اعتراض نمازگزاران به فتوای امام‌جماعت!

وقتی رئیس حوزه علمیه فومن؛ رای به پزشکیان را حرام شرعی اعلام کرد!

  • کد خبر : 3413
  • 22 تیر 1403 - 19:44
وقتی رئیس حوزه علمیه فومن؛ رای به پزشکیان را حرام شرعی اعلام کرد!
چطور یک شخصی که خود را تابع ولایت می‌نامد! رای دادن به تأیید شده رهبری و نظام را حرام عنوان می‌کند؟/ این نوع اظهارنظر سخیف از یک امام‌جماعت، همان بازی در زمین دشمنان ولایت و مردم است/ جایگاه امام‌جماعت مساجد، جایگاه سخیف گویی و کینه‌توزی نیست

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ناظر خبر، فاضل فاضل نیای فومنی مدیرمسئول هفته‌نامه ۴ دی در یادداشتی نوشت: خیلی‌ها سال ۱۳۷۶ را به یاد دارند. اوج انتخابات ریاست‌جمهوری بین ناطق نوری و سید محمد خاتمی درحالی‌که همه می‌پنداشتند ناطق نوری برنده رقابت ریاست‌جمهوری است، اما هرچه به روزهای پایانی نزدیک‌تر می‌شدیم به‌خاطر همین برخوردهای غیرقانونی که از طرف بعضی‌ها که همیشه خود را برتر از مردم می‌دانستند حمایت‌های مردم ساده و بااخلاص روستایی و شهری نسبت به فرزند زهرا سید محمد خاتمی بیشتر می‌شد و سرانجام هم همین شد که در یک روز تاریخی و به‌یادماندنی در دوم خرداد، رای ۷۶ میلیونی مردم در تاریخ ثبت شد و یکبار دیگر جمهوری اسلامی نشان داد که‌رای مردم می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد و آقای ناطق نوری هم به‌عنوان یک رقیب باشهامت در عصر همان روز پیروزی رقیبش را به وی و تمام هواداران تبریک گفت.

اما می‌خواهم به آنجا اشاره کنم که منصور ارضی مداح معروف در روزهای منتهی به رای گیری اعلام نموده بود که: اگر کسی به ناطق رای ندهد تمام اشک‌هایی که از مصیبت خواندن من ریخته‌اند را حرام می‌کنم؟!! و همین جمله خشم مردم را برانگیخت تا جایی که صداوسیما مدت‌ها وی را از قاب دوربین محروم نمود.

البته این روزها اظهارنظر یک شخص در فومن که عنوان امام‌جماعت مسجد بالا محله را برعهده دارد بی‌شباهت به تکرار تاریخ نیست.

حاج‌آقا ولی قربانی در اظهارنظری مابین نماز مغرب و عشا در مسجد بالا محله در پشت تریبون پس از آنکه در ابتدا از شخصیت پزشکیان گفت، اما در انتهای سخنش معلوم نبود که چطور خود را در جایگاه یک مرجع فتوا دهنده دید و اعلام کرد که‌رای به پزشکیان حرام شرعی است؟!!

جمله‌ای که در همان لحظه و در بین نمازگزاران زن و مرد با اعتراض مواجه شد. حتی شنیدم که اخوی ایشان که یکی از سرداران گمنام و بی‌نام‌ونشان این شهر است و درباره خصوصیات و مبارزاتش واقعاً باید یک کتاب نوشت در همان جا به برادرش اعتراض نمود و در بین نمازگزاران زن هم یکی برخاست و گفت: آقا ما آمده‌ایم اینجا نماز بخوانیم و…

اما سخن اینجاست که این حق را چه کسی به این شخص داده است تا در خانه خدا و در مسجدی که تمام جایگاهش بوی عزیزانی را می‌دهد که به‌خاطر مردم جانشان را از دست دادند، برای مردم خط‌ونشان بکشد؟!

مراجع عظام به خودشان اجازه نمی‌دهند که درباره رای دادن مردم این‌گونه اظهارنظر کنند؛ اما مشخص نیست؛ حاج‌آقا ولی قربانی این خودپنداری را از کجا دریافت نموده که چنین اظهارنظری خلاف دین کند؟!

این روزها همه کسانی که تلاش می‌کردند تا مردم را نوعی از انتخابات دلسرد کنند مخالفان نظام بودند و بارها رهبر انقلاب به این موارد هشدار داده بود؛ اما می‌دیدیم که بعضی مزدوران با گرفتن پول به مردم اخباری را منتشر می‌کردند که انتخابات از اول مشخص است و… که البته این نوع اظهارنظر سخیف از یک امام‌جماعت، همان بازی در زمین دشمنان ولایت و مردم است.

یادمان باشد دکتر پزشکیان به‌خاطر صداقت و سالم‌بودنش آن قدر ارج‌وقرب داشت که رهبر انقلاب در جمع اعضای محترم شورای نگهبان نامش را برد و برایش تأیید گرفت و اعضای محترم شورای نگهبان هم به‌خاطر مطیع بودن در امر ولایت وی را در انتخابات مجلس تأیید نمودند.

چطور یک شخصی که خود را تابع ولایت می‌نامد! رای دادن به تأیید شده رهبری و نظام را حرام عنوان می‌کند؟ آیا این شخص خود را برتر و بالاتر از آنها می‌داند؟ اصلاً چه کسی به ایشان این حق را داده که چنین اظهارنظری را انجام دهد؟

از همین‌جا از مسئول امام‌جماعت استان و کشور انتظار داریم که درباره این اظهارنظر ورود نموده و با تذکر و هر اقدامی دیگر نشان دهند که جایگاه امام‌جماعت مساجد، جایگاه سخیف گویی و کینه‌توزی نیست و همچنین از مسئول حوزه‌های علمیه هم درخواست می‌گردد اکنون که نام بزرگ مرجع شیعیان جهان آیت‌الله بهجت بر روی حوزه علمیه فومن است و این شخص ریاست آن را بر عهده دارند، تجدیدنظری بر مدیریت آن بکنند.

البته شنیدم که گویا طوماری هم جمع‌آوری‌شده و به دفتر آیت‌الله بهجت در قم و دیگر مسئولان ارسال خواهد شد.

لینک کوتاه : https://nazerkhabar.ir/?p=3413

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار