تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
0

احمد آقایی بازرس کل گیلان شد

  • کد خبر : 3552
  • 12 مرداد 1403 - 9:37
احمد آقایی بازرس کل گیلان شد
احمد آقایی پیش از این معاون منابع انسانی و فرهنگی دادگستری استان خراسان رضوی بوده و سابقه معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان را نیز در کارنامه دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ناظر خبر، طی مراسمی با حضور ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور، اسدالله عباسی استاندار، مهرداد گودرزوند چگینی رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان، صادقی نیارکی مدیر کل دادگستری استان گیلان و جمعی از مدیران و روسای ادارات کل استان، احمد آقایی به عنوان بازرس کل گیلان منصوب و معرفی شد.

مهرداد گودرزوند چگینی رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در این مراسم اظهار کرد: طبق اصل ۱۷۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، به منظور نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه‏ های اداری، سازمانی را به نام “سازمان بازرسی کل کشور” پیش‏ بینی کرده که به فرایند اصلاح امور کمک می کند.

نماینده رودبار در مجلس گفت: اداره کل بازرسی کمک کننده و اصلاح کننده است.

وی تصریح کرد: بحث بازرسی یکی ابزارهایی است که در کنار دیگر دستگاه های نظارتی خط و مشی‌های استان را اصلاح کند تا باعث شود مدیران امنیت داشته باشند و وظایف خود را در بستر قانون انجام دهد.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری گیلان در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل بازرسی استان اظهار کرد: طبق قانون، سازمان بازرسی به جهت حق نظارت قوه قضائیه در جریان حسن انجام امور ایجاد شده است.

صادقی نیارکی با بیان اینکه اگر درست نظارت شود، تخلفات تقلیل پیدا خواهد کرد، افزود: بروز فساد نتیجه عمل نکردن به قانون است و بسیاری از اقدامات سازمان بازرسی در کشور و استان، جلوی چپاول و دست‌درازی‌ها را گرفته و منابع عظیمی را به منابع دولت برگردانده است.

ذبیح الله خداییان در این مراسم از خدمت به مردم به عنوان یک نعمت یاد کرد که مسئولان باید آن را غنیمت بشمارند و گفت: مسئولیت امانت است و باید همه تلاش خود را بکارگیریم تا امانتدار خوبی باشیم.

خداییان ادامه داد: این جلسات تذکری است که هر معارفه تودیعی دارد و سریع به یک چشم برهم زدن می‌گذرد.

رئیس سازمان بازرسی کشور تصریح کرد: در حوزه طرح‌های زیرساختی اقدامات خوبی در استان گیلان صورت گرفته، ولی یکسری طرح‌ها که زمینه توسعه را فراهم می‌کند، معطل مانده است.

خداییان با انتقاد از معطل ماندن طرح‌های عمرانی استان گیلان به پروژه‌هایی از جمله پایانه ریلی آستارا، لایروبی بندر آستارا، انتقال خط لوله گاز در رضوانشهر، سد پلرود، مشکلات تالاب انزلی و دفع زباله سراوان اشاره و بر حل مشکلات در زمینه پروژه‌ها با همدلی و همراهی همه مسئولان تاکید کرد و به بازرس کل استان پیرامون پیگیری این موضوعات دستور داد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تشریح جایگاه این نهاد نظارتی تصریح کرد: پرونده‌های سازمان بازرسی باید خارج از نوبت رسیدگی شود.

خداییان تاکید کرد: هنر سازمان بازرسی این است که موانع را از مسیر مسئولان بردارد و در کنار دستگاه‌هایی اجرایی است.

احمد آقایی پیش از این معاون منابع انسانی و فرهنگی دادگستری استان خراسان رضوی بوده و سابقه معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان را نیز در کارنامه دارد. پس از این سجاد ده ده جانی از انتهای خردادماه سال ۱۴۰۱ بازرس کل گیلان بود.

لینک کوتاه : https://nazerkhabar.ir/?p=3552

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار