تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
0

قیمت تمام شده هر کیلو برنج اعلام شد

  • کد خبر : 3555
  • 12 مرداد 1403 - 11:15
قیمت تمام شده هر کیلو برنج اعلام شد
مدیر تعاون روستایی استان گیلان گفت: قیمت برنج به‌ازای هر کیلو ۸۵ هزار و ۳۰۰ تومان محاسبه شده است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ناظر خبر، دکتر کیوان حسن‌پور مدیر تعاون روستایی استان گیلان گفت: طبق برنامه از پیش تعیین شده طرح زنجیره‌ای ارزش برنج از کاشت، داشت، برداشت، تهیه بذر، آماده‌کردن و تسطیح زمین، هزینه زمینی که در اختیار کشاورز هست محاسبه، مرحله کوددهی و برداشت تا سفیدشدن برنج به‌ازای هر کیلو ۸۵ هزار و ۳۰۰ تومان از دید کارشناسان حوزه تعاون روستایی استان محاسبه شده است که براین‌اساس اعلام کردیم، قیمت برنج از این مبلغ نباید پایین‌تر نباید باشد.

حسن‌پور با عنوان اینکه بارش رحمت الهی در روزهای اخیر متأسفانه خسارت‌هایی در حدود ۱۰ تا ۱۲درصد در برداشت محصول ایجاد کرده، گفت: باتوجه‌به اینکه کشاورزان زیادی ممکن است از بیمه محصول برخوردار نباشند، شایسته است که ما بتوانیم حداقل هزینه تمام شده هر کیلو برنج را در خرید توافقی برنج به کشاورز پرداخت کنیم.

وی اعلام کرد: سال گذشته ۳ هزار تن برنج توسط سازمان تعاون روستایی از کشاورزان گیلان به‌ازای هر کیلو ۷۵ تا ۸۵ هزار تومان خریداری شد ضمن اینکه در خرید ۱۰ هزار تن نیز مشارکت داشته و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده خرید ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تن برنج در سال جاری پیش‌بینی‌شده است.

بنا به گفته مدیرکل سازمان تعاونی روستایی استان گیلان حدود ۸۰۰ کارخانه شالی‌کوبی مدرن در استان وجود دارد که می‌توان با مدیریت آنها، این خرید را انجام داد.

لینک کوتاه : https://nazerkhabar.ir/?p=3555

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار