تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
0
رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه بازرگانی استان گیلان:

در دنیا حتی فکر مدیران را هم بیمه می‌کنند

  • کد خبر : 3636
  • 24 مرداد 1403 - 19:40
در دنیا حتی فکر مدیران را هم بیمه می‌کنند
فرهنگ اطلاع‌رسانی در خصوص مزایای بیمه‌نامه‌ها در صداوسیما هنوز جا نیفتاده است/ ۵ هزار نماینده فروش و ۲ هزار کارمند بیمه در گیلان داریم/ صنعت بیمه در گیلان ۴ هزار و یکصد میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد/ ۲۹ بیماری تحت پوشش شرکت‌های بیمه‌ای هستند/ میانگین ضریب نفوذ بیمه در دنیا ۷ درصد است؛ اما در ایران کمتر از ۲ درصد است/ حدود ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر رشت از سوی شهرداری تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی قرار گرفته‌اند/ بیشترین استفاده و میانگین فروش بیمه‌نامه در گیلان مربوط به بیمه شخص ثالث و درمان است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ناظر خبر، فرهاد بازیار رئیس شعبه رشت بیمه پارسیان و رئیس سندیکای بیمه‌گران استان گیلان در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تقدیر از تلاش خبرنگار گفت: رسانه‌ها به میزان زیادی می‌توانند در افزایش آگاهی در عموم مردم مؤثر باشند و ارتقای آگاهی مردم موجب ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر شرکت‌های بیمه‌ای خواهد شد.

بازیار با اشاره به عدم آگاهی مردم از قوانین بیمه افزود: عدم آگاهی بسیاری از بیمه‌شدگان باعث می‌شود در مراجعه به نمایندگی‌ها، درخواست بیمه با پایین‌ترین قیمت را داشته باشند که متأسفانه در زمان نیاز این بیمه‌نامه نمی‌تواند تمام خسارت آنها را تامین نماید و متأسفانه فرهنگ اطلاع‌رسانی در خصوص مزایای بیمه‌نامه‌ها در صداوسیما هنوز جا نیفتاده است.

وی با بیان اینکه شناخت کلی جامعه در امور بیمه‌ای برای استفاده از مزایای بیمه‌نامه کافی نیست، خاطرنشان کرد: آگاهی کامل مردم از قوانین بیمه‌نامه‌ها می‌تواند در مواقع لزوم موجب دسترسی بیمه‌گذاران به بهترین خدمات بیمه‌ای شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تلاش کردیم به کمک کارگروه‌هایی که داریم بتوانیم به بهترین شکل ممکن به مردم گیلان خدمات مطلوب ارائه نماییم، یادآور شد: شرکت‌های بیمه کالایی را می‌فروشند که امنیت‌ساز است و آنان که جزئیات بیمه را درک کنند با خرید بیمه‌نامه‌های مختلف، امنیت خود را تضمین می‌کنند.

رئیس سندیکای بیمه‌گران استان گیلان با بیان اینکه ۵ هزار نماینده فروش بیمه و ۲ هزار کارمند بیمه در گیلان داریم، اعلام کرد: چهارمین استانی هستیم که سرانه بیمه و ضریب نفوذ بیمه در آن بالاست که نشان از فرهنگ بیمه‌ای مردم گیلان دارد.

این مقام مسئول گفت: در دنیا حتی فکر مدیران را بیمه می‌کنند تا در صورت اشتباه مدیر، خسارت جبران شود. میانگین ضریب نفوذ بیمه در دنیا ۷ درصد است حتی در برخی صنایع پیشرفته این رقم به ۱۵ درصد هم افزایش پیدا می‌کند درصورتی‌که میانگین این ضریب در ایران کمتر از ۲ درصد است.

وی خاطرنشان نمود: در دنیا درصد بالایی از فروش بیمه به بیمه‌های عمر و زندگی تعلق دارد درحالی‌که در ایران به دلیل اجباری بودن فقط بیمه‌های ثالث و درمانی موردتوجه بیمه‌گذاران قرار دارند.

بازیار گفت: حق بیمه تولیدی صنعت بیمه در گیلان و در سال گذشته ۷ هزار میلیارد تومان و همچنین میزان خسارت پرداختی نیز ۴ هزار و یکصد میلیارد تومان بوده است.

فرهاد بازیار

وی تصریح کرد: حدود ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر رشت از سوی شهرداری تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی قرار گرفته‌اند و کل شهر رشت تحت پوشش بیمه‌نامه مسئولیت جامع شهری است که شرکت‌های بیمه‌ای در زمان خسارت از بیمه‌گذاران حمایت می‌کنند.

بازیار با بیان اینکه به دلیل وجود جمعیت سالمندی و بیماران خاص و سایر بیماری‌ها، ضریب خسارت درمان در استان بیشتر است، اظهار کرد: بیشترین میزان استفاده از بیمه‌ها در بیمارستان‌های خصوصی گیلان وجود رقم می‌خورد و به‌واسطه افزایش تعرفه و تورم در حوزه درمان و پزشکی بار مالی قابل‌توجهی به شرکت‌های بیمه تحمیل می‌شود. گفتنی است ۲۹ بیماری و بیماری‌های خاص تحت پوشش شرکت‌های بیمه‌ای هستند.

وی با اشاره به سابقه سندیکای بیمه‌گران گفت: سندیکای بیمه‌گران در استان از سال ۱۳۴۶ فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر ۲۵ شرکت بیمه‌ای با ۶۵ شعب فعال عضو این سندیکا هستند و کارگروه‌هایی نیز ذیل این سندیکا وجود دارد که به‌صورت تخصصی به موارد حیطه تخصصی خود می‌پردازند.

رئیس شعبه رشت بیمه پارسیان با تأکید بر اینکه تمامی تلاش ما این است که خدمات بهتر و مطلوب‌تری به جامعه هدف ارائه دهیم، افزود: در زمینه شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه بازرگانی استان گفت: شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه بازرگانی گیلان از سال ۹۶ تشکیل شد و تاکنون با سه دوره حیات مدیره‌ای فعالیت داشته است که هدف از فعالیت این شورا نیز ارائه خدمات بهتر به مردم است.

رئیس سندیکای بیمه‌گران استان گیلان یکی از نکات مثبت این شورا در گیلان را هماهنگی و همراهی بسیار مناسب شرکت‌های بیمه در این استان برشمرد و افزود: این همراهی باعث افزایش ضریب نفوذ در گیلان وجود داشت.

وی با تأکید بر اینکه نهاد ناظر شرکت‌های بیمه یعنی بیمه مرکزی کشور بر آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها نظارت می‌کند و ما نیز در قوانین خود تلاش کرده‌ایم که سهولت استفاده مردم از بیمه را در نظر بگیریم، اذعان داشت: بیشترین استفاده و میانگین فروش بیمه‌نامه در گیلان مربوط به بیمه شخص ثالث و درمان است.

در ادامه مدیران حاضر به بیان مشکلات و نقطه‌نظرات خود در زمینه‌هایی، چون قوانین بیمه شخص ثالث، افت قیمت خودرو، احکام صادره دادگستری، درمان تکمیلی، آتش‌سوزی، بیمه‌نامه‌های عمر و زندگی، افزایش تعرفه‌های پزشکان و… پرداختند و به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند.

این نشست خبری شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه بازرگانی استان گیلان به مناسبت روز خبرنگار و با حضور علیرضا زندی پور معاون خسارت بیمه دانا گیلان، هادی فرید چافی مدیر بیمه ما استان گیلان و دبیر کارگروه اشخاص سندیکای بیمه‌گران استان گیلان، سید سجاد حسینی شرکت بیمه ملت و دبیر کارگروه اموال سندیکای بیمه‌گران استان، سید سعید صمدی پناه از شرکت بیمه نوین و دبیر کارگروه سندیکا، بهمن بابازاده مدیر بیمه تعاون استان و دبیر کارگروه رفاهی سندیکای بیمه‌گران گیلان، مجتبی ارستن بیمه تجارت نو و دبیر سندیکای بیمه‌گران استان و جمعی از خبرنگاران در دفتر شرکت بیمه پارسیان برگزار شد.

 

لینک کوتاه : https://nazerkhabar.ir/?p=3636

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار