تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
0
دانش‌آموزان ، نونهالان و نوجوانان قربانی کم‌کاری مسئولان؟!

بی‌تدبیری اداره کل ورزش و جوانان گیلان بلای جان ورزشکاران شد!

  • کد خبر : 3672
  • 02 شهریور 1403 - 10:43
بی‌تدبیری اداره کل ورزش و جوانان گیلان بلای جان ورزشکاران شد!
دریافت هزینه بابت سالن‌های ورزشی تعطیل در فصل تابستان و اوقات فراغت!

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ناظر خبر، کریم خورسندی مژدهی روزنامه‌نگار در یادداشتی نوشت: باخبر شدیم که  این روزها اکثر سالن‌های ورزشی (با مالکیت اداره ورزش و جوانان  شهرستان رشت) بنا بر دلیلی تعطیل کرده‌اند و به بهانه تعمیرات یا عدم تمدید قرارداد  از سوی مالک، دربشان بر روی علاقه‌مندان به ورزش قفل شده و در فصلی که اکثر خانواده‌ها فرزندانشان را برای آموزش ورزش‌های گوناگون راهی اماکن ورزشی و هیئت‌ها می‌کنند؛ تعطیلی سالن‌ها به معضل و مانعی برای ورزش بدل شده و خانواده‌ها و ورزشکاران نونهال و نوجوان سرگردان در  سالن‌های تعطیل شده رها  شده‌اند!

همه این اتفاقات در حالی شکل‌گرفته که فصل تابستان نه فصل تعمیرات اماکن ورزشی است و نه اینکه فصل تعطیلی و بسته‌شدن این مراکز آموزش ورزش است؛ چرا که بسیاری از دانش‌آموزان و نونهالان و  نوجوانان در اوقات فراغت  تابستان  در رشته‌های مختلف ورزشی ثبت‌نام و مشغول  فراگیری آموزش‌های دلخواه و آخرین متد ورزشی هستند.

از نکات جالب‌توجه دیگر اینکه برخی خانواده‌ها اعلام می‌کنند که پس از ثبت‌نام  و پرداخت شهریه ۳ماهه هم اکنون در بلاتکلیفی  هستیم و زیرا علیرغم پرداخت هزینه، در  آموزش فرزندان ما وقفه  افتاده است!

البته آنچه از ظواهر امر برمی‌آید اینکه اداره ورزش و جوانان به تمام اجاره‌کنندگان بخش خصوصی و یا سالن‌های تخصصی هیئت‌های ورزشی اعلام کرده که به‌خاطر مشکلات کارشناسی و تعیین قیمت اجاره سالن‌ها  و خلا قانونی موجود در مورد تنظیم قرارداد موقت همه باید تمامی درآمدهای حاصله  خود را بدون  دخل و تصرفی به‌حساب خزانه واریز کنند و فقط به‌عنوان متصدی،  سالن‌ها را اداره نمایند!

ماجرایی که این روزها  به مزاج کسی خوش نیامده و کسی هم حاضر نیست برای اداره ورزش و جوانان بدین شکل کار کند و…

متأسفانه این نحو برخورد با متصدیان سالن‌ها و هیئت‌های ورزشی به‌هیچ‌وجه پسندیده نبوده و جا داشت اداره ورزش و جوانان گیلان همچون سنوات گذشته و به‌موقع با مستأجران و هیئت‌ها قرارداد منعقد  می‌کرد و یا حداقل طی قراردادهای موقتی تا تعیین تکلیف نهایی کارها به‌درستی پیش می‌رفت و کارهای اجاره  ساعتی به افراد و تیم‌های ورزشی و حتی برای ثبت‌نام کلاس‌های آموزشی طرح و برنامه ایجاد می‌شد.

متأسفانه آن‌طور که گفته و شنیده می‌شود  سالن‌های توپی و سالن بزرگ مجموعه یادگار امام بسیاری را گرفتار کرده و از نگهبان گرفته تا ورزشکاران  و خانواده‌ها همه را به جان هم انداخته است! حال چه وقت و کی قرار است این معضل رفع شود و هماهنگی‌های بین سازمانی برای حل این معضل ایجاد گردد فقط خدا می‌داند و بس!

لینک کوتاه : https://nazerkhabar.ir/?p=3672

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار