تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
0
آقای نیروی انتظامی؛

جوانان این مرزوبوم اموال و دارایی شما نیستند که مورد ضرب و شتم قرار دهید

  • کد خبر : 3745
  • 09 شهریور 1403 - 10:47
جوانان این مرزوبوم اموال و دارایی شما نیستند که مورد  ضرب و شتم قرار دهید
آیا پلیس با تمام متهمین تحت بازداشت خود در مقرهای انتظامی چنین برخوردی می‌کند؟ / اگر شما به‌عنوان ضابطین قضایی به وظایف خود آشنا نباشید چگونه از مردم می‌توانید انتظار داشته باشید که به قانون عمل نمایند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ناظر خبر؛ با فوت سید محمد میر موسوی در یکی از پاسگاه‌های لاهیجان، اقدامات قضایی نسبت به مشخص‌شدن علت تامه فوت از پزشکی قانونی آغاز شده و پیگیری‌های لازم به‌عمل‌آمده است.

انتشار این خبر در فضای مجازی و رسانه‌ها بازتاب گسترده‌ای نه‌تنها در کشور بلکه در سطح جهانی داشته و با دستور دکتر پزشکیان رئیس‌جمهور ایران، کمیته‌ای ویژه به لاهیجان اعزام شد تا پس از بررسی تمامی جوانب این واقعه تلخ بررسی و جزئیات آن به هیئت وزیران گزارش شود.

هرچند با دستور دکتر پزشکیان تیم ویژه‌ای در لاهیجان مستقر شده تا به هیئت وزیران گزارش کند اما مردم کشور با دیدن جسد پر از ضرب و شتم این جوان لاهیجانی، بسیار متأثر و آزرده‌خاطر شده‌اند.

اکنون این پرسش در اذهان عمومی مطرح است که آیا پلیس با تمام متهمین تحت بازداشت خود در مقرهای انتظامی چنین برخوردی می‌کند؟ آیا وقت آن نرسیده که فرماندهان ارشد نیروی انتظامی کشور و استان گیلان پاسخگوی سؤالات و افکار عمومی در این راستا باشند؟

آیا این جوان گیلانی با دستور قضایی چنین مورد ضرب شتم قرار گرفته است؟ مطمنا دستور قضایی برای چنین ضرب و شتمی وجود ندارد؛ اما اینها سوالاتیست که در محافل عمومی مطرح می‌شود و جا دارد تا فرماندهان انتظامی پاسخگوی این سؤالات باشند.

آقای نیروی انتظامی؛ جوانان این مملکت با هر جرمی که بازداشت شوند جزء اموال و دارایی شما نیستند که هر گونه میلتان می‌کشد با آنان برخورد کنید و مورد ضرب و شتم قرار دهید. شما فقط می‌توانید در صورت دستور مقام قضایی در بازداشت موقت خود نگه دارید تا موعد رسیدگی دادگاه به پرونده‌شان برسد و حق زدن و کتک‌کاری و توهین به متهم را ندارید. شما ضابط قضایی هستید؛ اگر شما به‌عنوان ضابطین قضایی به وظایف خود آشنا نباشید چگونه از مردم می‌توانید انتظار داشته باشید که به قانون عمل نمایند. اگر قرار است به فرض مثال کسی قتل کرده باشد و شما خودتان تصمیم به تقاص بگیرید و ضرب‌وجرح نمایید، پس وظیفه دادگاه و قضات محترم کشور چه می‌شود؟

امید است تا با ورود دکتر پزشکیان ۵ افسر متهم به قتل (در صورت تأیید محاکم قضایی) به اشد مجازات برسند تا درس عبرتی برای سایر افسران نیروی انتظامی شود که یاد بگیرند وظیفه آنان تنبیه یا ضرب و شتم نیست و دادگاه و قاضی هستند که تکلیف مجازات متهم را روشن می‌کنند نه نیروی انتظامی…

آقای پزشکیان نگذارید این ترس در دل مردم خیمه بیندازد که اگر در جایی نیروی انتظامی ورود کرد یا خواست بازداشتی انجام دهد؛ اگر تمکین کنند و به مقر نیروی انتظامی بروند آن روز، آخرین روز زندگی‌شان است. نگذارید این شکنجه وقیحانه که جان جوان این مرزوبوم را گرفت، بی‌پاسخ بماند.

انتظار داریم همان‌گونه که در شکنجه سید محمد میر موسوی مأموران پاسگاه لاهیجان هیچ رحم و مروتی قائل نشدند، در تنبیه آنان و اجرای قانون نیز هیچ رافتی در نظر گرفته نشود.

آقای پزشکیان بساط این رفتارهای غیرانسانی در بازداشتگاه‌ها را جمع کنید و بگذارید این مأموران به اشد مجازات برسند تا درس عبرتی برای سایرین باشد.

شایان‌ذکر است مردم بی‌صبرانه منتظر نتیجه بررسی‌های تیم دکتر پزشکیان هستند تا عدالت ایشان را به چشم نظاره‌گر باشند.

بارالها بر صبر ما بیفزا…

لینک کوتاه : https://nazerkhabar.ir/?p=3745

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار