تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
0
دکتر مهدی فلاح:

۷۰ روستای بخش مرکزی شهرستان رشت، فاقد آب شرب هستند!

  • کد خبر : 3774
  • 14 شهریور 1403 - 18:49
۷۰ روستای بخش مرکزی شهرستان رشت، فاقد آب شرب هستند!
بسیاری از مسئولان از نجابت مردم گیلان سوءاستفاده می‌کنند/ مطالبه آب شرب باید عمومی باشد، مردم گیلان و شهرستان رشت مردمانی نجیب هستند / اتصال به شبکه تصفیه‌خانه سنگر به هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد در حالیکه در دو سال پیش ۳۵۰ میلیارد هزینه داشت

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ناظر خبر، دکتر مهدی فلاح نماینده مردم شهرستان رشت و خمام در جمع دهیاران بخش کوچصفهان اظهار کرد: اساسی‌ترین مشکل در این بخش آب شرب است که بارها از سوی بخشدار محترم و مسئولان محلی عنوان شده است و با برآوردهای صورت‌گرفته، اتصال به خط انتقال آب تصفیه‌خانه سنگر هزینه‌ای بالغ بر هزار میلیارد تومان دارد.

فلاح افزود: یکی دیگر از راه‌های تامین آب شرب، حفر چاه فلمن است که در مورد کوچصفهان به دلیل همجواری با شعبات رودخانه سفیدرود، منابع آب زیرزمینی منطقه، اغلب با شن و ماسه آمیخته است و حفر چاه فلمن در مناطق مختلف بخش، نیاز به کارشناسی بیشتر دارد.

نماینده مردم شهرستان رشت و خمام با بیان اینکه اتصال به شبکه تصفیه‌خانه سنگر در دو سال پیش ۳۵۰ میلیارد هزینه داشته، گفت: در حال حاضر برآورد هزینه به هزار میلیارد تومان رسیده است درحالی‌که کل بودجه عمرانی استان ۳ هزار میلیارد تومان است.

فلاح ادامه داد: زمانی می‌توانیم چنین اعتباری به یک بخش تخصیص دهیم که کشور بتواند نفت را ۲۰۰ دلار بفروشد و درآمدهای دیگری هم داشته باشد و دارای منابع مالی خوبی باشد؛ اما در حال حاضر کشور محدودیت منابع دارد و در چنین شرایطی نباید انتظارات بزرگی داشته باشیم.

نماینده رشت و خمام با تأکید بر اینکه معمولاً اولویت همه دولت‌ها بودجه‌های جاری است و باقی‌مانده به امور عمرانی تخصیص می‌یابد، تصریح کرد: طی چند سال گذشته همواره شاهد نحیف شدن بودجه عمرانی هستیم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان تأکید کرد: مطالبه آب شرب باید عمومی باشد، مردم گیلان و شهرستان رشت مردمانی نجیب هستند و متأسفانه بسیاری از مسئولان از این نجابت سوءاستفاده می‌کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اعتبارات سالیانه در اختیار هر نماینده ۳۰ میلیارد تومان است، افزود: بنده حاضرم اعتبارات یک سال خود را برای رفع مشکل آب کوچصفهان بگذارم؛ اما برای تخصیص‌دادن چنین اعتباری محدودیت‌های وجود دارد؛ مثلاً پروژه موردنظر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد.

وی افزود: مشکل آب شرب فقط در بخش کوچصفهان نیست و در بخش‌های دیگر از حمله بخش مرکزی نیز شاهد آن هستیم به‌طوری‌که در حال حاضر ۷۰ روستای بخش مرکزی، فاقد آب شرب هستند.

لینک کوتاه : https://nazerkhabar.ir/?p=3774

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار