تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 18 October , 2024
0
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان:

طی پنج‌ماهه پانزده میلیارد از تجهیزات مدارس گیلان سرقت شد

  • کد خبر : 3934
  • 12 مهر 1403 - 10:00
طی پنج‌ماهه پانزده میلیارد از تجهیزات مدارس گیلان سرقت شد
متأسفانه، در استان گیلان در بخش ادارات دولتی استقبالی از سامانه مها نشده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ناظر خبر، طی دومین نشست شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم در سالن اجتماعات دادگستری کل استان گیلان با حضور سازمان‌ها و ادارات ذیربط برگزار گردید مسرور، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: طبق آماری که در این زمینه از مراجع انتظامی دریافت کرده‌ایم حدود ۲۴ درصد از سرقت‌های ثبت شده در استان گیلان مربوط به سرقت از مکان است؛ لذا ضروری است بخشی از تمرکز برنامه‌های پیشگیرانه دراین‌خصوص در راستای پیشگیری از سرقت اماکن باشد.

وی همچنین گفت: یکی از چالش‌های اساسی ما در اجرای برنامه‌های پیشگیری از سرقت، عدم تمایل اشخاص حقیقی و حقوقی به تجهیز فضاها است. به‌عنوان‌مثال برابر اعلام آموزش‌وپرورش استان طی پنج‌ماهه نخست سال ۱۴۰۱ حدود پانزده میلیارد ریال از تجهیزات مدارس این استان به سرقت رفته است.

مسرور در ادامه افزود: متأسفانه اکثر سازمان‌ها و مراکز دولتی این استان تا کنون به سامانه الکترونیک مها متصل نشده‌اند که در این زمینه در حال رایزنی هستیم. این در حالی‌ست که در برخی از استان‌ها حدود ۸۵ درصد از سازمان‌ها و مراکز دولتی به سامانه مها متصل شده‌اند.

ملک‌محمدی رئیس مرکز مهای استان در ادامه این نشست گفت: در حال حاضر مجموعاً هزار مشترک داریم که از این تعداد تنها هست مورد سازمان‌های دولتی هستند. هزینه تجهیزات برای یک واحد حدود ۱۵ میلیون تومان و هزینه اشتراک سالانه آن حدود ۷۲۰ هزار تومان است.

محمدی در ادامه افزود: متأسفانه در استان گیلان در بخش ادارات دولتی استقبالی از سامانه مها نشده است. پیشنهاد می‌گردد این موضوع به‌صورت تکلیف قانونی برای سازمان‌های دولتی درآمده و مراکز دولتی ملزم به راه‌اندازی آن باشند.

گفتنی است سامانه مها، سامانه اطلاع‌رسانی و اعلام‌خطر آنلاین و هوشمندی است که به‌صورت ۲۴ ساعته به کمک حسگرهای حرکتی، لرزشی هر نوع تهدید از جمله: سرقت، زورگیری و… را در زمان حضور یا عدم حضور مالک به مرکز هشدار الکترونیک اعلام می‌کند و به‌محض وقوع حرکت غیرعادی در محل‌های متصل به این سامانه (مغازه، خانه، انبار) مرکز پلیس اطلاع پیدا کرده و گشت پلیس با فوریت یک برای بررسی موضوع به محل اعزام می‌شود.

لینک کوتاه : https://nazerkhabar.ir/?p=3934

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار