تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 18 October , 2024
0
نمی‌توان در برابر مظلومیت کارکنان شرکتی آب و فاضلاب گیلان سکوت کرد

چرا شرکت آب و فاضلاب گیلان پاسخی متقن و روشن ارائه نمی‌کند؟!

  • کد خبر : 3947
  • 17 مهر 1403 - 21:09
چرا شرکت آب و فاضلاب گیلان پاسخی متقن و روشن ارائه نمی‌کند؟!
وقتی حقوق و عیدی و اضافه‌کاری و ماشین و امکانات مدیران و مسئولان و اعضای هیئت‌مدیره‌ها، پا برجاست، چگونه می‌شود، شب به‌راحتی خوابید؟!

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ناظر خبر، این روزها عدم پرداخت حقوق کارکنان شرکت آب و فاضلاب گیلان سوژه رسانه‌ها شده است. حتی برخی در این شرکت مدعی شده‌اند که با ۱۵ سال سابقه اخراج شده و کسی هم پاسخگو نیست.

آش به حدی شور شده که حجت‌الاسلام سید عبدالجواد سلیمانی، امام‌جمعه لاهیجان هم نتوانست در برابر مظلومیت کارکنان شرکتی آب و فاضلاب گیلان سکوت کند و در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه نظام پرداخت برای کارکنان شرکتی، عادلانه نیست، اظهار کرد: در دولت شهید آیت‌الله رئیسی، بحثی راه افتاد تا موضوع قراردادهای شرکتی سامان یابد و به این صورت نگرانی دایمی کارکنان از بین برود. این طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز رفت؛ ولی هنوز نهایی نشده است.

سلیمانی افزود: این وضعیت بسیار پر استرس درباره کارکنان شرکت آبفا نیز جود دارد و گاهی این عزیزان، پنج، شش ماه حقوق دریافت نکرده‌اند. این در حالی است که آبفا املاک زیاد و درآمد بالایی دارد که از طریق آن‌ها به‌راحتی می‌تواند حقوق نیروها را پرداخت کند. در واقع مدیران آبفا می‌توانند از طریق دریافت بودجه‌های لازم و فروش املاک، موضوع پرداخت حقوق کارکنان خود را که خیلی مهم است، به سامان برسانند.

امام‌جمعه لاهیجان یادآور شد: نگاه دولت به کارکنان شرکتی باید نگاه به اعضای یک خانواده باشد. چگونه در این شرایط اقتصادی، فردی بدون دریافت حقوقش، آن هم برای چندین ماه، می‌تواند زندگی کند و شرمنده خانواده‌اش نباشد. اگر مدیران و مسئولان و دوستان بالادستی و اعضای هیئت‌مدیره‌ها، چندین ماه حقوق دریافت نمی‌کنند، شاید بشود موضوع عدم پرداخت چندین ماه حقوق کارکنان آبفا را تا حدودی، تحمل کرد؛ ولی وقتی حقوق و عیدی و اضافه‌کاری و ماشین و امکانات آقایان، پا برجاست، چگونه می‌شود، شب به‌راحتی خوابید وقتی شرکتی‌ها دچار مشکل معیشتی هستند.

وی اضافه کرد: البته مشکل عدم پرداخت به‌موقع حقوق فقط منحصر به شرکتی‌ها و کارکنان آبفا نیست و طبق نقل‌های موثق و اطلاعات دقیق، درباره سایر شرکت‌ها و دستگاه‌ها نیز این مشکل وجود دارد و بعضاً کارکنان برخی از دستگاه‌ها تا چندین ماه حقوقشان پرداخت نشده است. این مشکل بسیار فراگیر شده و موجب کاهش اعتماد عمومی مردم می‌شود.

گفتنی است افکار عمومی در گیلان انتظار دارند تا شرکت آب و فاضلاب گیلان پاسخی متقن و روشن به سؤالات و عدم پرداخت حقوق کارکنان شرکتی خود به مدت ۵ تا ۶ ماه ارائه کند تا مشخص شود گره کار کجاست.

لینک کوتاه : https://nazerkhabar.ir/?p=3947

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار