تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 18 October , 2024
0
سهم کمتر از یک درصدی گیلان در شرکت های دانش بنیان!

آیا بهتر نیست رئیس ۷۰ ساله پارک علم و فناوری استان گیلان استراحت کند؟

  • کد خبر : 3978
  • 23 مهر 1403 - 17:09
آیا بهتر نیست رئیس ۷۰ ساله پارک علم و فناوری استان گیلان استراحت کند؟
در پست های حساس و استراتژیک، حضور افراد پرتجربه ولو با سن بالا ناگزیر است اما در سازمانی همچون پارک علم و فناوری که سر و کارش با جوانان و نسل جدید است و نوآوری و خلاقیت مهم‌ترین ویژگی آن است، آیا بهتر نبود از حضور نسل جدید مدیران و جوانان استفاده شود؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ناظر خبر، حسین افشین معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در سفر به گیلان، از فعالیت بیش از ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور خبر داد و گفت: «سهم گیلان در تعداد شرکت‌های تولیدی دانش بنیان فقط ۱۰۰ واحد است.»

به این ترتیب گیلان با این حجم از ظرفیت نیروهای انسانی، سهمی کمتر از یک درصد در میان شرکت‌های دانش‌بنیان دارد؛ سهمی که می‌توان نتیجه عملکرد مدیریتی ضعیف پارک علم و فناوری استان گیلان دانست.

گیل خبر بیش از یک سال قبل و در زمان انتصاب رئیس ۷۰ ساله پارک علم و فناوری استان، نسبت به عواقب این انتصاب هشدار داده بود اما گویا همچون همیشه گوش شنوایی نبود.

در آن گزارش اشاره کرده بودیم که « آیا واقعا در گیلان قحط الرجال است که به جای یک جوان و میانسال پرانگیزه، پیرمردانی که باید اکنون در خانه به استراحت بپردازند، به پست‌های جدید منصوب می‌شوند؟ به واقع سن بازنشستگی برای برخی معنا ندارد؟»

البته که در پست های حساس و استراتژیک، حضور افراد پرتجربه ولو با سن بالا ناگزیر است اما در سازمانی همچون پارک علم و فناوری که سر و کارش با جوانان و نسل جدید است و نوآوری و خلاقیت مهم‌ترین ویژگی آن است، آیا بهتر نبود از حضور نسل جدید مدیران و جوانان استفاده شود؟

از دکتر حسین افشین معاون علمی و فناوری رئیس جمهور که خود یکی از مدیران جوان و متخصص دولت چهاردهم است، انتظار می‌رود با رایزنی با وزارت علوم، برای انتصاب یک جوان متخصص و پرانگیزه به عنوان رئیس پارک علم و فناوری اقدام کند تا گام‌های موثری برای کاهش عقب‌ماندگی‌های گیلان در این حوزه صورت گیرد.

لینک کوتاه : https://nazerkhabar.ir/?p=3978

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار