تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
0

جناب رئیس‌جمهور؛ گوش های‌تان را بر روی صدای مردم نبندید

  • کد خبر : 528
  • 12 مرداد 1402 - 21:05
جناب رئیس‌جمهور؛ گوش های‌تان را بر روی صدای مردم نبندید
آقای رئیس جمهور، جراحی اقتصادی مردم مظلوم ایران را فلج کرده است . به گوش باشید زنگ خطر به صدا درآمده است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ناظر، درست است می‌گویند سنگ مفت گنجشک مفت؛ اما جان مردم واقعاً مفت نیست که شما هر بار اشتباهات خود را همچون موش آزمایشگاهی بر روی مردم تست کنید که اول و آخر، تاوان اشتباهات شما را مردم خواهند داد نه شما…

جراحی اقتصادی و قیمت سال ۱۴۰۰ کجا و گوشت نیم‌میلیون تومانی کجا!!!

آقای رئیس‌جمهور؛ بادقت بنگرید زمان در گذر است و شما روزهای پایانی وعده‌های خود را سپری می‌کنید. ساعت شنی، آخرین ماسه‌های خود را فرومی‌ریزد و اما زمان، این طلای بی‌بازگشت، برگشتی ندارد. چه از خود به یادگار گذاشته‌اید؟ زمانی که دولت را تحویل گرفتید دلار چند بود؟ (۲۵ هزار تومان) اکنون چند است؟ (نزدیک ۵۰ هزار تومان)! نان چند بود؟ اکنون چند است؟

جناب رئیس‌جمهور جراحی شما، مردم را فقیرتر و گرسنه‌تر کرده است

مهم‌تر از همه قیمت گوشت و مرغ و ماهی را نگویم که سر به فلک کشیده است. از قیمت خانه و ماشین و اجاره منزل خبردارید؟ یا شما همچون سایرین، صبح شنبه باخبر می‌شوید!!

جناب رئیس‌جمهور، جراحی شما مردم را فقیرتر و گرسنه ترکرده است. سفره‌های مردم را خالی‌تر و کوچک‌تر و بیش‌ازپیش زیر خط فقر فرو برده است در واقع جراحی شما، مردم مظلوم ایران را فلج کرده است .

جناب رئیس‌جمهور؛ آیا شما هم مثل بسیاری از مردم و کارگران در خانه‌های استیجاری زندگی می‌کنید که سقف خانه هر لحظه در حال فروریختن است؟

آیا شما هم از دست صاحب‌خانه و پیش پول‌های سرسام‌آوری که آنها هم مجبورند برای امرارمعاش خود و خانواده بالا ببرند، نگرانید که امسال صاحب‌خانه شما رو بیرون کند؛ چون از پس رقم‌های نجومی اجاره‌ها و پیش پول خانه برنمی‌آیید؟

آیا شما هم نگرانید که وقتی با فرزند و نوه‌های کوچک خود به بازار می‌روید فرزندانتان یا نوه‌هایتان چیزی بخواهند که شما شرمنده‌شان شوید؟

آیا حقوق شما مخارج آقازاده‌هایتان را تأمین خواهد کرد؟

آیا شما هم به‌خاطر گرانی‌های پی‌درپی و بی‌حساب‌وکتاب که هر روز مردم را غافلگیرتر می‌کند در رنج و عذابی هستید؟ یا حقوق شما برخلاف باقی مردم نه‌تنها کفاف زندگی شما بلکه مخارج آقازاده‌هایتان را نیز تأمین خواهد کرد؟!!

در سال‌های گذشته سالی یک‌بار در عید شاهد تورم بودیم و آن هم باعث اعتراض و نگرانی بود؛ اما اکنون شب که می‌خوابیم انگار صبح همچون اصحاب‌کهف که ۳۰۰ سال به خواب رفتند از خواب برگشته‌ایم، ازبس‌که گرانی‌ها لجام‌گسیخته شده است و هیچ نظارتی بر آن نیست.

این غول دیگر به چراغ جادو باز نمی‌گردد…

جناب رئیس‌جمهور؛ در و عده‌های انتخاباتی خود چنان در باغ سبز به مردم نشان دادید و چنان وعده‌های شیرین دادید که چشم هر بیننده‌ای را کور و گوشش را کر می‌کرد. در واقع وعده‌هایتان شبیه غول چراغ جادویی بود که هر انسانی میل داشتنش را دارد تا آرزوهایش را برآورده نماید. اما اکنون غول چراغ جادوی شما دستور اشتباه گرفته و از مدار خارج گردیده است ظاهراً شما بجای دستور برگرداندن قیمت‌ها به سال ۱۴۰۰ به او دستور اشتباه تورم لحظه‌به‌لحظه داده‌اید حال هر چه تلاش می‌کنیم دستور صادر شدهٔ اشتباه شما را پس بگیریم و یا تغییر دهیم نمی شود که نمی شود . عطایش را به لقایش بخشید ه ایم و نمی خواهیم دیگر آرزویی را برایمان برآورده کند امااا این غول دیگربه چراغ جادو بااااز نمیگردد…

کاش جوالدوزی به خود بزنید تا شاید کمی دردتان بیاید

جناب رئیس‌جمهور؛ کاش جوالدوزی به خود بزنید تا شاید کمی دردتان بیاید و ببینید که سفره‌های مردم در کوچه‌پس‌کوچه‌های غفلت دولت شما چگونه خالی شده است و شبانگاهان چگونه سر گرسنه بر بالین نهاده‌اند…

جوانی جمعیت کشور در سال‌های پایانی خود به سر می‌برد. از یک کشور جوان به یک کشور پیر و سالخورده تبدیل شده‌ایم

می‌دانید چرا؟ چون جوان ما آینده‌ای ندارد، شغل ثابت و حقوق مکفی ندارد که بتواند با آن، خانواده‌ای تشکیل دهد و کسی جرئت کند دختر خود را به او بسپارد .

از طرف دیگر خانواده دختر توان خرید جهیزیه با این قیمت‌های نجومی و کذایی را ندارد و نتیجه این می‌شود که کسی نمی‌تواند ازدواج کند چه برسد به اینکه بخواهد با این قیمت‌های کمرشکن بچه‌دار شود و آینده‌ای نامعلوم را برای فرزند خود رقم بزند و در نهایت ما می‌مانیم و یک کشور سالخورده که بار زیادی را بر دولت تحمیل می‌کند.

اگر مردم مستأصل شوند تاوانش را دولت خواهد داد

لازم است بدانید وقتی دولت نتواند شغل و درآمد و رفاه مردم را تأمین نماید در نهایت این فشار اقتصادی بر دوش دولت وارد می‌شود وقتی که تعداد بازنشستگان بیشتر و بیشتر شود حقوق‌های پرداختی دولت هم بیشتر می‌شود. فکر نکنید اگر معیشت مردم در تنگنا باشد و مردم مستأصل، اتفاقی برای دولتمردان نمی‌افتد؛ بلکه دقیقاً تاوانش بر دوش دولت خواهد بود و این دو، رابطهٔ مستقیم باهم دارند.

نکته دردناک‌تر داستان این است که با آمدن شما همه چیز دستوری و زوری شده است ازدواج دستوری، فرزندآوری دستوری، مهار تورم دستوری و…

تست سلامت جنین از دوره آزمایشات تأمین اجتماعی برداشته شده است تا آنهایی که توان پرداخت این هزینه سنگین را ندارند نتوانند این آزمایش مهم را انجام دهند و این‌گونه حتی اگر جنین مشکلی هم داشت متوجه نمی‌شوند تا سقطش کنند و یک فرد معلول به جامعه و خانواده تحمیل نشود. حال نگهداری و دارو و درمان آن را چگونه باید بپردازند خود قصه‌ای پرغصه دارد.

با زور و رفتارهای دستور مآبانه فقط نتیجه معکوس می‌گیرید

جناب رئیس‌جمهور؛ با زور و رفتارهای دستور مآبانه حتی فرزندتان را هم نمی‌توانید به‌درستی تربیت کنید چه برسد به مسائل یاد شده، مهار تورمی که نظارت درستی بر آن نیست جز نظارت دستوری، باعث شده تا فقط جواب معکوس بگیریم؛ زیرا هیچ جای دنیا، اقتصاد دستوری جواب نداده است.

چند وعده را عملی کردید؟

جناب رئیسی؛ به یاد دارید قبل از انتخابات چه وعده‌هایی دادید؟ چند وعده را عملی کردید؟ در یکی از مناظره‌هایتان قبل از انتخابات گفتید شانس‌آوردن ما رئیس‌جمهور نشدیم وگرنه دلار ۲۵ هزارتومانی را ۵ هزار تومان می‌کردم؟ کجاست دلار ۵ هزارتومانی شما؟ آیا مقصود ۵۰ هزار تومان بود که در محاسبهٔ صفرش، اشتباه کرده‌اید؟!

کاری به ارقام و آمار و نمودارهای خطی شما بر روی کاغذ نداریم

جناب رئیس‌جمهور؛ بالاترین عاملی که به رأی آوردن شما کمک کرده وعده اشتغال جوانان و کاهش تورم بوده است. اما تا کنون بهتر که نشده هیچ، بدتر هم شده است کاری به ارقام و آمار و نمودارهای خطی شما بر روی کاغذ نداریم آنچه که باید در زندگی فردفرد مردم ملموس و قابل رویت باشد وجود ندارد و لمس نمی‌شود!!

گوش‌هایتان را بر روی صدای مردم نبندید

کاش گوش‌هایتان را بر روی صدای مردم نبندید کاش گفتگوکردن را بیاموزید کاش همدردی و پذیرش اشتباه را در خود افزایش دهید. کاش یاد بگیرید هر اشتباهی تاوانی دارد و مردانه تاوانش را بپردازید و نگذارید درد از هر سمتش درد باقی بماند. بگذارید دعای خیری پشت سرتان جاری و ساری باشد نه آه و ناله…

جناب رئیس‌جمهور؛ حواستان هست که گندم را از کشاورز زحمت‌کش کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان می‌خرید و کشاورز به خاک سیاه نشسته است؟

جناب رئیس‌جمهور خبر دارید بازنشسته شما ماهی ۸-۷ میلیون تومان حقوق می‌گیرد که با چند بچه و نوه، حقوقش حتی تا نیمه ماه هم نمی‌رسد؟

جناب رئیس‌جمهور؛ حواستان هست کارگرهای باغیرت و زحمت‌کش ما زیر چکمه‌های بعضی از شرکت‌ها در حال له‌شدن هستند و حتی از حقوق اولیه خود چون طبقه‌بندی مشاغل و… برخوردار نیستند و آن هنگام که ماه‌ها حقوقشان را نمی‌گیرند اگر اعتراضی به جهت احقاق حقوق خود نمایند یا مورد حمله گازهای اشک‌آور و باتوم قرار می‌گیرند و یا بازداشت می‌شوند!

راهی پیش پای مردم بگذارید تا صدایشان به گوش‌های شما برسد

جناب رئیس‌جمهور؛ بفرمایید چگونه و به چه روشی مردم می‌توانند حقوق تضییع شده خود را بگیرند؟ با تجمع مسالمت‌آمیز که برخورد خشونت‌آمیز می‌شود. با فیلم‌گرفتن و افشای ظلمی که ظالم روا می‌دارد هم که بازداشت و تنبیه در انتظارشان است. اگر هم به رسانه‌ها که پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند تا صدای مردم را به گوش مسئولان برسانند، دست یاری دراز کنند که در آن صورت هم یا رسانه توقیف می‌شود یا نویسنده‌اش بازداشت…

در ذهنشان تداعی می‌شود که تمام قوانین را در حمایت از ظالم تصویب کرده‌اند

هنگامی که مردم این پازل‌ها را کنار هم می‌چینند در ذهنشان تداعی می‌شود که تمام قوانین را در حمایت از ظالم تصویب کرده‌اند و مظلوم باید در مظلومیت خود بماند تا بمیرد…

آقای رئیس‌جمهور؛ به گوش باشید زنگ خطر به صدا درآمده است تدبیری بیندیشید زمان وعده‌های شما ثانیه‌های آخر خود را سپری می‌کند بگذارید یاد و نام نیکی از شما در تاریخ بجا بماند.

پروردگارا بر صبر ما بیفزا…

لینک کوتاه : https://nazerkhabar.ir/?p=528

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار