تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
0
آیا مدیر تعاون روستایی استان گیلان می‌تواند صورت‌مسئله را پاک کند؟

چرا حکم تعزیرات حکومتی اجرا نمی‌شود؟

  • کد خبر : 1451
  • 04 آذر 1402 - 22:13
چرا حکم تعزیرات حکومتی اجرا نمی‌شود؟
کیوان حسن‌پور لسکوکلایه گفت: از قول من به برادران تعزیرات سلام برسانید و بگویید اگر رای درست است اجرا کنید!

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ناظر، برخی از مسئولین عادت کرده‌اند در مصاحبه‌های خود مکرراً هر آنچه از بیانات رهبری متناسب با منافع خود برداشت کرده‌اند را به‌تناسب موقعیت بیان کنند درحالی‌که خبری از اقدام عملی در برنامه آن‌ها به‌طوری که در زندگی مردم ملموس و محسوس باشد، وجود ندارد.

اگر مسئولان در نظام جمهوری اسلامی تنها حرف بزنند دیگر چه نیازی به تشکیل ادارات دولتی بود؟

اگر بنا بود شخصی که یک مسئولیت را بر عهده دارد در نظام جمهوری اسلامی تنها حرف بزند دیگر چه نیازی به تشکیل سازمان‌ها و ادارات دولتی بود؟ قریب به چندین سال است که رهبر انقلاب در تلاش است تا به‌عناوین‌مختلف سیاستمداران نظام را به‌سوی این مهم سوق دهد که توسعه قدرت کشور و عبور از موانع اقتصادی جز با انجام برنامه‌ریزی در حوزه‌های اقتصادی امکان‌پذیر نیست.

برخی مسئولان این سازمان همان مسیر پر آزمون و خطای گذشته را طی می‌کنند!

تعاون روستایی اگر چه در یادداشت‌ها و توصیه مسئولین به‌عنوان ظرفیتی استراتژیک در حمایت از تولیدات کشاورزی تعریف شده اما در عمل همچنان برخی مسئولان این سازمان همان مسیر پر آزمون و خطای گذشته را طی می‌کنند و برای فرار از اتهام کم‌کاری و یا کم‌توجهی به شعار سال، رشد تولید را پیوست نام‌گذاری پروژه‌های بعضاً بی‌ثمر خود در زندگی روستاییان می‌نمایند.

سعی نکنند تا صرفاً لقلقه زبانشان، تکرار بی‌رویه بیانات رهبری بوده و وظایفشان را فراموش کنند

از سویی دیگر تا مادامی‌که اتهام‌زنی کم‌کاری از مسئولین قدیم در دستور کار مسئولان قرار گیرد، گره‌ای از چالش‌های اقتصادی کشور باز نخواهد شد. بنابراین به مسئولان بارها توصیه شده تا در سالی که مؤکداً مفاهیم رشد تولید در شعار سال مورد خطاب قرار گرفته، سعی نکنند تا صرفاً لقلقه زبانشان، تکرار بی‌رویه بیانات رهبری بوده و وظایفشان را فراموش کنند.

فرار روبه‌جلوی مدیر تعاون روستایی استان گیلان در اولین نشست خبری؟!

قصد نگارنده از طرح موضوع اشاره به فرار روبه‌جلوی کیوان حسن‌پور لسکوکلایه مدیر تعاون روستایی استان گیلان است که در اولین نشست خبری خود با کلی‌گویی، سعی در انحراف دغدغه برخی سهام‌داران شبکه بزرگ تعاون روستایی استان داشت.

مدیران باید صادق بوده و خادم واقعی مردم باشند

مدیر تعاون روستایی استان گیلان در این نشست خبری یکی از راه‌های خدمت به مردم را تکریم ارباب‌رجوع و دادن پاسخ درست به سؤالات مردم عنوان کرد. حسن‌پور یادآور شد: «امام گفتند که نوکری مردم افتخار ماست و مقام معظم رهبری بارها به مدیران تأکید کردند که مدیران باید صادق بوده و خادم واقعی مردم باشند.»

ما همیشه خود را پاسخگو می‌دانیم!

وی با بیان اینکه ما همیشه خود را پاسخگو می‌دانیم! افزود: «اسدالله عباسی استاندار گیلان همیشه تأکید می‌کنند مسئولان پاسخ مردم را واقعی و با سرعت بدهند.»

حسن‌پور خاطرنشان کرد: «اگر همه مدیران به این سمت برویم که با خبرنگاران مشارکت خوبی داشته باشیم می‌توانیم با انتقاد رسانه‌ها کیفیت مدیریت خود را افزایش دهیم.»

پیگیری نگارنده برای دریافت پاسخ سؤالات سهام‌داران از شهریور تاکنون نتیجه‌ای نداشته است!

البته مدیر تعاون روستایی گیلان تلاش کرد تا در پاسخ به برخی سؤالات و انتقادات، فرار روبه‌جلو داشته باشد و صورت‌مسئله را پاک کند! اما با اصرار نگارنده برای دریافت پاسخ برخی سؤالات سهام‌داران، حسن‌پور وعده ارائه پاسخ پرسش سهام‌داران را در زمانی دیگر و یک نشست اختصاصی داد! اما پیگیری نگارنده برای دریافت پاسخ سؤالات سهام‌داران تعاون روستایی استان گیلان از شهریور تاکنون نتیجه‌ای نداشته است!

ارتباط همه‌جانبه بین شبکه تعاون روستایی و مسئولان به پیشرفت شبکه کمک می‌کند

ارتباط همه‌جانبه و نزدیک بین شبکه تعاون روستایی و مسئولان به پیشرفت و سوددهی این شبکه گسترده کمک می‌کند و آنچه منجر به موفقیت مسئولان سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور در حمایت از تولیدکننده خواهد شد، وجود مجموعه مسئولیتی به‌هم‌پیوسته و پاسخگوست.

فیروزی کلی از بدهی‌های شرکت‌تعاونی دامداران کلاچای را پرداخت کرد

مدیر تعاون روستایی استان گیلان در پاسخ به این سؤال نگارنده که آیا محکومیت علیرضا فیروزی مدیرعامل انتصابی شرکت‌تعاونی دامداران کلاچای صحت دارد؟ پاسخ داد: «سندی که من دیدم گزارش غلط بود. فیروزی یک سال اول خیلی خوب کار کرد و کلی از بدهی‌های شرکت‌تعاونی دامداران کلاچای را پرداخت کرد؛ اما بهتر این بود که وی ۶ ماه به‌عنوان مدیرعامل انتصابی فعالیت می‌کرد. اما زمانی بدعمل شد که قانون را زیر پا گذاشتند و انتصابیون بیش اززمانی قانونی در این شرکت‌تعاونی به فعالیت خود ادامه دادند!»

حکم تعزیراتی مربوط به شخص مدیرعامل نیست!

حسن‌پور اضافه کرد: «حکم تعزیراتی مربوط به شخص مدیرعامل نیست! شکایت در گیلان صورت‌گرفته اما تعزیرات حکومتی رای را در تهران صادر نموده است. چرا اجرا نمی‌شود؟! از قول من به برادران تعزیرات سلام برسانید و بگویید اگر رای درست است اجرا کنید!!»

آقایان شکایت کردند؛ اما مستند ندارند

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه آقایان شکایت کردند؛ اما مستند ندارند، گفت: «اموالی که در دوران فعالیت هیئت‌مدیره و مدیرعامل انتصابی به شرکت‌تعاونی دامداران کلاچای اضافه شده، دیدید؟!»

برخی سهام‌داران اعتقادی به ادعای مدیر تعاون روستایی استان گیلان ندارند

گفتنی است برخی سهام‌داران اعتقادی به ادعای مدیر تعاون روستایی استان گیلان ندارند و می‌پرسند: اگر هیئت‌مدیره انتصابی اموالی به این شرکت اضافه کردند چگونه اموال (چند خودروهای حمل شیر و یک قطعه زمین چندهزارمتری که به انتصابیون ارث رسیده بود) شرکت به دلیل بدهی‌های هنگفت توقیف شده و احتمال مزایده آن وجود دارد؟! حتی اعتقاد دارند که عملکرد هیئت‌مدیره و مدیرعامل انتصابی سازمان تعاون روستایی به حدی منفی بوده که اکنون این شرکت پرآوازه به یک شرکت زیان‌ده تبدیل شده و ممکن است به‌زودی ورشکسته شود!

مدیرعامل انتصابی شرکت‌تعاونی دامداران کلاچای به پرداخت بیش از ۴۹ میلیارد ریال محکوم شده است!

اگر چه مدیر تعاون روستایی استان گیلان ادعا کرد حکم قطعی صادره از سوی تعزیرات حکومتی متعلق به شخص علی فیروزی مدیرعامل انتصابی وقت شرکت‌تعاونی دامداران کلاچای نیست، اما گفته می شود وی در حکم صادره به دلیل عملکرد خارج از ضوابط به پرداخت بیش از ۴۹ میلیارد ریال محکوم شده است! چرا حکم صادره از سوی تعزیرات حکومتی باتوجه‌به زمان زیادی که از صدور آن گذشته، اجرا نمی‌شود !

هیئت‌مدیره انتصابی بر چه اساسی بیش از ۴ سال ابقا شدند؟

اکنون این انتظار وجود دارد تا کیوان حسن‌پور لسکوکلایه که خود را علم‌دار شفافیت و پاسخگویی تعریف نموده است به سؤالات ذیل پاسخ دهد.

۱-با توجه به اینکه هیئت‌مدیره انتصابی سازمان تعاون روستای در این شرکت حداکثر تا ۶ ماه مجاز به فعالیت بود بر چه اساسی بیش از ۴ سال ابقا شدند؟ واحد نظارت تعاون روستایی استان گیلان بر اساس کدام مفاد اساسنامه مجوز ادامه فعالیت هیئت‌مدیره انتصابی را در طول بیش از چهار سال صادر کرد؟

جریمه بیش از ۲۰ میلیاردریالی شرکت‌تعاونی دامداران کلاچای؟!

۲-آیا جریمه بیش از ۲۰ میلیاردریالی شرکت‌تعاونی دامداران کلاچای سال ۱۴۰۰ در دوران فعالیت هیئت‌مدیره انتصابی صحت دارد؟

آیا هیئت‌مدیره انتصابی مشمول ماده ۵۳ خواهند شد؟

۳-تصدی گری انتصابیون (نمایندگان دولتی) به مدت بیش از ۴ سال در یک بخش خصوصی و تحمیل صدها میلیارد ریال زیان و بدهی که شرکت‌تعاونی دامداران را با احتمال ورشکستگی روبرو کرده، بر اساس کدام مفاد اساسنامه این شرکت صورت‌گرفته است؟ آیا زیان‌های وارده به شرکت‌تعاونی دامداران کلاچای در زمان فعالیت هیئت‌مدیره انتصابی از جیب سهام‌داران پرداخت می‌شود؟ آیا در این مورد نباید برابر ماده ۵۳ اساسنامه عمل می‌شد؟ (ماده ۵۳ اساسنامه اشعار می‌دارد اعضاء هیئت‌مدیره مشترکاً مسئول جبران هرگونه زیانی هستند که درنتیجه اعمال آنان و یا عدم رعایت مقررات، به شرکت وارد شود)

آیا عدم اجرای عملیات حسابرسی در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ صحت دارد؟

۴-مطابق ماده ۳۲ قانون شرکت‌های تعاونی سال ۱۳۵۰ حداقل باید یکبار در سال، مجمع‌عمومی برگزار و عملیات حسابرسی در شرکت‌تعاونی انجام شود. آیا عدم اجرای عملیات حسابرسی در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ صحت دارد؟

آیا تعاون روستایی استان گیلان مرتکب ترک فعل نشده است؟

۵-درصورتیکه حسابرسی سالیانه این شرکت‌تعاونی انجام نگرفته باشد، آیا تعاون روستایی استان گیلان مرتکب ترک فعل نشده است؟

آیا با اجرای حکم تعزیرات حکومتی، منافع برخی به خطر می‌افتد؟

۷-آیا با اجرای حکم تعزیرات حکومتی، منافع برخی به خطر می‌افتد؟

۸-آیا تلاش تعاون روستایی گیلان برای جلوگیری از اجرای حکم محکومیت علی فیروزی صحت دارد؟

۹-هیئت مدیره انتصابی برابر قانون مجاز به برگزاری یک مجمع‌عمومی و انتخابات در زمان حضور موقت خود بودند. برگزاری بیش از یک مجمع خارج از فرجه زمانی بر اساس کدام مفاد اساسنامه صورت‌گرفته است؟

نقش نظارتی سازمان تعاون روستایی چگونه ایفا شده است؟

۱۰-مشخصا چه اموالی در دوران تصدی‌گری هیئت‌مدیره انتصابی شرکت‌تعاونی دامداران کلاچای به این شرکت اضافه شده است؟ باتوجه‌به تاریخ تحویل هیئت‌مدیره این شرکت به انتصابیون در تاریخ ۵ آبان ۱۳۹۷ و محدود بودن تصدی‌گری آنان حداکثر تا ۶ ماه، آیا تمامی اقدامات و عملکرد انتصابیون از سال ۱۳۹۸ غیرمجاز و باطل نیست؟ نقش نظارتی سازمان تعاون روستایی چگونه ایفا شده است؟

آیا دریافت ۲۳ الی ۲۴ درصد از سود شبکه تعاون روستایی صحت دارد؟

۱۱-آیا دریافت ۲۳ الی ۲۴ درصد از سود شبکه تعاون روستایی توسط سازمان تعاون روستایی صحت دارد؟ در صورت صحت، بر اساس کدام مفاد اساسنامه و دستورات مجمع‌عمومی تشکل‌ها، تعاون روستایی استان گیلان این سود را دریافت و هزینه می‌کند؟

این انتظار وجود دارد تا کیوان حسن‌پور لسکوکلایه مدیر تعاون روستایی استان گیلان که منصوب دولت انقلابی است این بار به‌کلی گویی بسنده نکند و ارائه پاسخی قانونی در چارچوب اساسنامه را جایگزین رویه کلی‌گویی نماید.

اذهان عمومی در نگاه اول خود به تابلوی این اداره، مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان را ناظر بر عملکرد تعاون روستایی می‌دانند؛ اما دلیل کم‌توجهی به انتقادات و سؤالات سهام‌داران شبکه تعاون روستایی استان از سوی این نهاد مشخص نیست! این انتظار نیز از مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان نیز وجود دارد تا جلوی اقدامات نمایشی را در تعاون روستایی بگیرند و به‌گونه‌ای عمل کنند که نتیجه اقداماتشان در زندگی سهام‌داران محسوس و ملموس باشد.

لینک کوتاه : https://nazerkhabar.ir/?p=1451

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار