تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
0
مدیرکل سازمان بازرسی استان گیلان:

یک هزار فقره پیشنهاد لازم الاجرا به دستگاه‌ها و ادارات گیلان ارائه شده است!

  • کد خبر : 125
  • 06 تیر 1402 - 23:56
یک هزار فقره پیشنهاد لازم الاجرا به دستگاه‌ها و ادارات گیلان ارائه شده است!
سازمان دنبال پرونده‌سازی نیست بیش از ۳ هزار شکایت در استان گیلان ثبت شد ۱۸ نفر از پزشکان متخصص جراح به تخلفات اداری معرفی شدند کمبود پارکینگ در رشت به معضل اجتماعی تبدیل شده است مطب‌ها و مراکزی که درخواست وجه نقد دارند را به سازمان بازرسی گزارش دهید هر دستگاه و یا فردی از اجرای پیشنهادات سازمان بازرسی تخطی کند مشمول برخورد قضائی و قانونی می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ناظر، سجاد ده ده جانی مدیرکل سازمان بازرسی گیلان بعدازظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: ده ده جانی با اشاره به وظایف سازمان بازرسی، افزود: نظارت بر حُس جریان امور و نظارت بر اجرای صحیح قوانین از وظایف مهم این سازمان است.

وی با اشاره به ورود فوق‌العاده، بازرسی‌های برنامه‌ای و مستمر و بازرسی موردی از اهم شیوه‌های رفتاری این سازمان اضافه کرد: حدود یک هزار فقره پیشنهاد به دستگاه‌ها و ادارات گیلان ارائه شده است و پیشنهادات سازمان بازرسی به دستگاه‌ها مبنای قانونی دارد و کارشناسی شده و بر پایه تحقیق و بررسی علمی ارائه می‌شود ضمن اینکه پیشنهاد سازمان بازرسی به دستگاه‌ها لازم‌الاجرا است و هر دستگاه و یا فردی از اجرای پیشنهادات این سازمان تخطی کند مشمول برخورد قضائی و قانونی می‌شود.

این مقام مسئول با ارائه گزارشی از عملکرد سازمان بازرسی در گیلان افزود: ترخیص ۳۶۱۰ تن روغن وارداتی آفتاب‌گردان، تعیین و تکلیف و فروش ۱۱ فقره کالای مکشوفه در انبارهای گیلان و کشف ۳۰ هزار تن نهاده‌های دامی بخشی از اقدامات این سازمان بوده است.

ده ده جانی با اشاره به گریز هوشمندانه پزشکان و صاحبان مطب‌ها در پرداخت مالیات، افزود: مطب‌ها و مراکزی که از پذیرش کارت اعتباری امتناع کرده و درخواست وجه نقد دارند را به سازمان بازرسی گزارش دهید.

مدیرکل سازمان بازرسی گیلان از پیگیری پرداخت ۲۴۷ میلیارد ریال تعهدات بیمه‌ای به بیمارستان‌ها خبر داد و بیان کرد: با پیگیری‌های سازمان بازرسی، ۴۸۰ میلیارد ریال تعهدات بیمه‌ای به‌حساب داروخانه‌ها پرداخت کرد.

ده ده جانی با تأکید بر لزوم ساماندهی پارکینگ‌ها در رشت، اضافه کرد: کمبود پارکینگ در رشت به معضل اجتماعی تبدیل شده است.

وی از معرفی ۱۸ نفر از پزشکان متخصص جراح به تخلفات اداری خبر داد و افزود: این پزشکان در اوج ساعاتی که باید به بیمارستان‌های دولتی خدمات ارائه دهند به بیمارستان‌های خصوصی مراجعه می‌کردند.

مدیرکل سازمان بازرسی گیلان با تأکید بر تعیین تکلیف اراضی واگذار شده در راستای اشتغالزایی و ایجاد کسب‌وکار، بیان کرد: بسیاری از زمین‌هایی که در شهرک‌های صنعتی برای ایجاد کسب‌وکار تعریف شده؛ اما هیچ کاری در این بخش صورت نگرفته باید تعیین تکلیف شود.

وی از صدور ۱۷۸ فقره نامه هشداری به دستگاه‌های اداری گیلان خبر داد و افزود: نامه‌های هشداری در راستای اصلاح ساختار و جلوگیری از کج‌روی‌های احتمالی دستگاه‌ها ارسال شده است.

مدیرکل سازمان بازرسی گیلان با بیان اینکه این سازمان دنبال پرونده‌سازی نیست، گفت: کارشناسی‌های ما دیمی نیستند و ما دنبال پرونده‌سازی نیستیم، هدف ما کمک به مدیران است. مدیران سرمایه نظام است و باید در حفظ و سلامت اداری و ساختاری افراد تلاش کنیم.

ده ده جانی از ثبت بیش از ۳ هزار شکایت و اعلانات در سال گذشته در سازمان بازرسی گیلان خبر داد و بیان کرد: بازرسان این سازمان علمدار مبارزه با فساد هستند.

وی ادامه داد: حدود هزار فقره پیشنهاد لازم الاجرا به دستگاه‌ها و ادارات گیلان ارائه شده است تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود.

ده ده جانی از معرفی ۵۴۲ نفر به مراجع قضائی خبر داد و بیان کرد: این افراد با عناوین مجرمانه اختلاس، تضییع اموال عمومی، نقض قوانین و مقررات و سهل‌انگاری در انجام وظایف محوله به دستگاه قضائی معرفی شدند.

بازرس کل گیلان در خصوص پرونده نامعلوم برخورد با مقصران پسماند استان اظهار کرد: باتوجه‌به بررسی‌های روند لندفیل سراوان و به‌طورکلی پسماند استان، متأسفانه پرونده این موضوع به پرونده کلانی تبدیل شده است که نیاز است بررسی‌های دقیق‌تر و ممتد صورت بگیرد تا در آینده نتایج بازرسی‌ها در خدمت مردم قرار بگیرد.

 

لینک کوتاه : https://nazerkhabar.ir/?p=125

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار