تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
1
مدیریت ارشد استان باید پاسخگو باشد

استان گیلان آزمایشگاه مدیران صفرکیلومتر؟!

  • کد خبر : 830
  • 23 شهریور 1402 - 17:48
استان گیلان آزمایشگاه مدیران صفرکیلومتر؟!
تهدید عضو مجمع نمایندگان استان گیلان به عدم همکاری با دولت؟! خواستار تجدیدنظر در صدور حکم انتصاب مدیرعامل منطقه آزاد انزلی هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ناظر، استان گیلان یکی از استان‌های شمالی کشور بشمار می‌رود که از لحاظ استراتژیک جایگاهی ویژه‌ای در اقتصاد ملی و منطقه‌ای دارد. انتخاب مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی یکی از مهم‌ترین و پرحاشیه‌ترین موضوعات این روزهای محافل عمومی استان در فضاهای حقیقی و مجازی بود. موضوعی که با رسیدن اخبار ضدونقیض، به یکی از نگرانی‌های مردم گیلان تبدیل شد.

شعارهای پر زرق‌وبرق انتصاب بر اساس اصل شایسته‌سالاری!

مروری بر تاریخچه منازعات سیاسی برای انتخاب مدیران در گیلان نشان می‌دهد که علی‌رغم شعارهای پر زرق‌وبرق انتصاب بر اساس اصل شایسته‌سالاری، قرار نیست این استان روزهای خوب و پر رونق اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و… را تجربه کند.

انتصاب مدیران صفرکیلومتر یکی از دغدغه‌های مردم گیلان است!

انتصاب مدیران صفرکیلومتر در استان گیلان یکی از دغدغه‌های مردم این استان است که ریشه درگذشته‌های دور دارد. اینکه یک آدم صفرکیلومتر روی کار بیاید حتی اگر آدم خوبی هم باشد، ممکن است بعد از مدتی ببینیم که کار مفیدی نمی‌تواند انجام دهد. این شخص غیر از اینکه خودش، جامعه و حاکمیت را با سؤالات و مشکلات عدیده‌ای مواجه کند، کار دیگری از دستش برنخواهد آمد.

دانش‌آموخته دانشگاه امام صادق به‌عنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی منصوب شد

هجدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری و پس از برکناری ناگهانی عیسی فرهادی (مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد انزلی)، به پیشنهاد مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد، وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی «اکبر نیازی» عضو موظف هیئت‌مدیره این سازمان را به سرپرستی سازمان منطقه آزاد انزلی منصوب کرد.

هنوز بیش از ۴ ماه از دوران سرپرستی اکبر نیازی در منطقه آزاد انزلی سپری نشده بود که محمدسجاد سیاهکارزاده، دانش‌آموخته مقطع دکترای تخصصی مدیریت مالی از دانشگاه امام صادق (علیه اسلام) و عضو هیئت‌مدیره شرکت تأمین سرمایه دماوند به‌عنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی منصوب شد.

عضویت در هیئت‌مدیره شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه (به‌عنوان رئیس و نایب‌رئیس)، عضو هیئت‌مدیره شرکت پتروشمیران (سهامی خاص) و عضو هیئت‌مدیره مرکز توسعه تجارت کیش (زیرمجموعه سازمان منطقه آزاد کیش)، مدیر سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش، مدیر سرمایه‌گذاری، تأمین مالی و ارز شرکت پتروشیمی جم، مدیر توسعه و برنامه‌ریزی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و… در کارنامه عملکرد وی مشاهده می‌شود.

۴ عضو هیئت‌مدیره منطقه آزاد انزلی، گیلانی نخواهند بود!

همچنین با خروج نام عیسی فرهادی و علی توسط اکبری مقدم از عضویت در هیئت‌مدیره منطقه آزاد انزلی، عملاً ۴ عضو از ۵ عضو هیئت‌مدیره منطقه آزاد انزلی، گیلانی نخواهند بود!

فرصت‌سوزی دولت و ایجاد بی‌ثباتی در رأس مدیریت منطقه آزاد انزلی؟!

درحالی‌که منطقه آزاد انزلی می‌توانست محور اقتصادی تجارت آزاد ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا باشد، عملاً با فرصت‌سوزی دولت و ایجاد بی‌ثباتی در رأس مدیریت منطقه آزاد انزلی شاهد کوچک‌ترین استفاده‌ای از این ظرفیت بین‌المللی نیستیم و سپردن مسئولیت به چهره‌های کم‌تجربه با حوزه مناطق آزاد عملاً باعث می‌شود که آینده روشنی نیز دراین‌رابطه متصور نباشیم.

کریدور شمال – جنوب اندر خم یک کوچه؟!

همچنین کریدور شمال – جنوب نیز اندر خم یک کوچه باقیمانده و ماه‌هاست که از وعده مقامات کشوری و استانی درباره اتصال ریل به منطقه آزاد انزلی سپری شده و هنوز خبری از شنیدن سوت قطار نیست!

دولت به افراد فاقد تجربه پست می‌دهد!

سید کاظم دلخوش سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی نیز در این راستا در گفتگو با دیار میرزا با بیان اینکه علی‌رغم اینکه گیلان دارای فرزندان توانمند و هوشمندی است؛ اما از ظرفیت گیلانی‌ها در جایگاه مدیریتی و اجرایی استان استفاده نشده است، اظهار کرد: «متأسفانه استان گیلان به‌صورت آزمایشگاه مدیران درآمده و دولت افراد فاقد تجربه را از سایر استان‌های کشور به گیلان می‌آورد و به آن‌ها پست می‌دهد.»

مدیریت ارشد استان باید پاسخگو باشد

نماینده صومعه‌سرا در مجلس با انتقاد از اقدام دولت در انتصاب افراد غیربومی در پست‌های مدیریتی بیان کرد: «این رویه نادرست است و مسئولیت چنین انتصاباتی برعهده مسئولانی است که مسئولیت مدیریت ارشد استان را برعهده دارند و آنها باید پاسخگو باشند.»

مدیرعامل جدید منطقه آزاد انزلی چه تخصصی دارد؟

دلخوش با بیان اینکه طی روزهای اخیر شاهد انتصاب افراد غیربومی در سازمان برنامه‌وبودجه، حج و زیارت و جدیداً منطقه آزاد انزلی هستیم، افزود: «مدیرعامل جدید منطقه آزاد انزلی چه تخصصی دارد که برای این سمت انتخاب شده و حتماً در ادامه باید شاهد هیئت‌مدیره غیربومی و کارمندان غیربومی در منطقه آزاد انزلی باشیم.»

گیلان آزمایشگاه نیست!

وی افزود: «گیلان که آزمایشگاه نیست برای ادارات کل از غیربومی‌ها استفاده شود، انتظار داریم که دولت جلوی این کار اشتباه را بگیرد وگرنه ناگزیر هستیم از تریبون مجلس در راستای حفظ حقوق مردم به دولت تذکر دهیم.»

حق مردم گیلان این نیست که این‌گونه با حقوق آن‌ها بازی شود

عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه حق مردم گیلان این نیست که این‌گونه با حقوق آن‌ها بازی شود، تصریح کرد: «قطعاً با این افراد که هیچ‌گونه آشنایی با فضای گیلان، مشکلات مردم استان و دردهای آن‌ها ندارند همکاری نخواهیم داشت تا این رویه غلط از سوی دولت اصلاح شود.»

خواستار تجدیدنظر در صدور حکم انتصاب مدیرعامل منطقه آزاد انزلی هستیم

دلخوش خواستار تجدیدنظر در صدور حکم انتصاب مدیرعامل منطقه آزاد انزلی شد و گفت: «متأسفانه برخی انتصابات غیرمعقول است و باید در ابتدا بررسی شود که ایشان چه تخصصی داشته و بر چه اساسی برای این سمت انتخاب شده است.»

چرا مدیران صفرکیلومتر در این استان بکار گرفته می‌شوند؟

اگر چه نمی‌توان در خصوص عملکرد آینده محمدسجاد سیاهکارزاده فعلاً قضاوتی کرد؛ اما مشخص نیست چرا مدیران صفرکیلومتر در این استان بکار گرفته می‌شوند، سالیانی دراز در این استان کارآموزی می‌کنند تا کار را یاد بگیرند، تجربه کسب کنند، هزینه‌های سنگین برخی ندانم‌کاری‌های خود را روی دست مردم نجیب و شریف گیلان بگذارند، ارتقای مقام پیدا کنند و بعد به پایتخت یا استان‌های دیگر بروند، پست وزارت، معاونت، مدیرکل و… بگیرند و تجاربی که در استان گیلان به دست آوردند را پیاده کنند.

آیا مدیران متعهد و متخصص گیلانی کم داریم؟

چرا دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد در انتخاب مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به نظر مردم گیلان و مسئولان این استان توجه ندارد؟ آیا مدیران متعهد و متخصص گیلانی کم داریم. اگر قرار بود مدیر غیربومی معرفی شود چرا از مدیرانی که تجربه فعالیت اقتصادی و مدیریت در مناطق آزاد کشور برخوردار بودند، در سازمان منطقه آزاد انزلی استفاده نشد؟ آیا در استان گیلان قحط‌الرجال است؟

حالا مردم گیلان باید منتظر بمانند تا ببینند محمدسجاد سیاهکارزاده چگونه در منطقه آزاد انزلی برای توسعه اقتصادی اقدام خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://nazerkhabar.ir/?p=830

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار