تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
1
معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای گیلان:

دو واحد بانک خازنی در پست بی بی حوریه انزلی احداث می شود

  • کد خبر : 1021
  • 28 مهر 1402 - 11:51
دو واحد بانک خازنی در پست بی بی حوریه انزلی احداث می شود
در راستای آماده‌سازی شبکه برق گیلان به‌منظور پاسخگویی مناسب به رشد بار در ناحیه انزلی و افزایش قابلیت اطمینان شبکه، پروژه نصب خازن در پست بی‌بی حوریه تعریف شده است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ناظر، حسن قنبرزاده، معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای استان گیلان گفت: در راستای آماده‌سازی شبکه برق گیلان به‌منظور پاسخگویی مناسب به رشد بار در ناحیه انزلی و افزایش قابلیت اطمینان شبکه، پروژه نصب خازن در پست بی‌بی حوریه تعریف گردید.

قنبرزاده افزود: ظرفیت پست ۶۳/۲۰ کیلوولت بی‌بی حوریه در سال ۱۴۰۰ به ۴۰×۲ مگاولت آمپر افزایش ظرفیت داده شده بود و در ادامه، به‌منظور جبران‌سازی محلی توان راکتیو که منجر به آزادسازی ظرفیت خطوط فوق توزیع و ترانسفورماتورهای پست بی‌بی حوریه و همچنین بخشی از ظرفیت انتقال در پست رشت شمالی می‌گردد، عملیات اجرایی احداث دو واحد بانک خازنی هرکدام به ظرفیت ۴/۸ مگاوار (ظرفیت کل ۹/۶ مگاوار) در پست مذکور در سال جاری آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود قبل از پیک‌بار سال آتی به بهره‌برداری برسد. اجرای پروژه می‍‌تواند نقش مهمی در کاهش تلفات ایفا نماید.

وی اضافه کرد: در اجرای این پروژه برای ۱۰ نفر به‌صورت مستقیم و پس از بهره‌برداری برای ۳ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی خواهد شد.

گفتنی است که میزان سرمایه‌گذاری برای این پروژه ۲۵ میلیارد ریال است.

لینک کوتاه : https://nazerkhabar.ir/?p=1021

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار