تاریخ : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ Friday, 26 July , 2024
0
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان:

گیلان در ردیف دوازدهم پرداخت معوقات پرسنلی و غیر پرسنلی قرار دارد

  • کد خبر : 1262
  • 21 آبان 1402 - 22:27
گیلان در ردیف دوازدهم پرداخت معوقات پرسنلی و غیر پرسنلی قرار دارد
پرداخت ماهانه حداقل ۴۰ میلیارد تومان حقوق به نیروهای شرکتی یک نقیصه بزرگ در دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ناظر، اختتامیه دور دوم اعتباربخشی موسسه‌ای دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور تیم ارزیابان اعتباربخشی وزارت بهداشت در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد. دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با تقدیر از تلاش ارزیابان وزارت بهداشت در این دوره از ارزیابی، اظهار کرد: ارزیابی‌های بیرونی وزارت بهداشت فرصتی مغتنم برای احصا و پایش چالش‌ها است.

آشوبی افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان درصدد رفع نواقص جزئی احصا شده توسط ارزیابان بیرونی وزارت بهداشت در جهت اعتلای نظام آموزشی، بهداشتی و درمانی است.

وی از استقرار داشبورد مدیریتی در این دانشگاه خبر داد و گفت: نظام آموزشی، درمانی و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان کاملاً به‌صورت مجازی اما واقعی و حقیقی مستمراً پایش و ارزیابی می‌شود.

آشوبی پرداخت ماهانه حداقل ۴۰ میلیارد تومان حقوق به نیروهای شرکتی را یک نقیصه بزرگ دانست و گفت: در حالی این میزان اعتبار از درآمد اختصاصی دانشگاه صرف می‌شود که باید صرف توسعه امکانات و تجهیزات و زیرساخت‌های سلامت‌محور شود.

این مقام مسئول، فرسودگی بخش‌های سلامت‌محور به‌ویژه درمان را یکی دیگر از ضعف‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان برشمرد و گفت: در راستای رفع این مهجوریت و محرومیت، بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی جایگزین پورسینا، بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی سایت لاکان و همچنین پیگیری برای احداث بیمارستان جنرال در دست اقدام است.

وی به پیشگامی گیلان در پرداخت معوقات پرسنلی و غیر پرسنلی اشاره کرد و گفت: گیلان در ردیف دوازدهم پرداخت معوقات پرسنلی و غیر پرسنلی قرار دارد.

وی به دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان ازجمله بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت قانون مولدسازی، تجهیز مراکز آموزشی درمانی به MRI، راه‌اندازی مراکز غربالگری سرطان در قطب‌های درمانی، برگزاری اجلاسیه‌ها و سمپوزیوم‌های ملی، جذب حداقل ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه از محل خیرین سلامت، نمایه‌شدن دانشگاه علوم پزشکی گیلان در تایمز و راه‌اندازی پژوهشکده ترومای ایران در گیلان را از دیگر برنامه‌های محوری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برشمرد.

گفتنی است، دور دوم اعتباربخشی موسسه‌ای دانشگاه علوم پزشکی گیلان، طی دو روز اخیر انجام و در آن استانداردها و شاخص‌های ازپیش‌تعیین‌شده با وضعیت فعلی نظام سلامت استان ارزیابی و راستی‌آزمایی شد.

لینک کوتاه : https://nazerkhabar.ir/?p=1262

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار