تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
0
معاون فرهنگی دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

۸۰ هزار تخت خوابگاهی جهت استفاده دانشجویان در کشور وجود دارد

  • کد خبر : 1503
  • 11 آذر 1402 - 22:51
۸۰ هزار تخت خوابگاهی جهت استفاده دانشجویان در کشور وجود دارد
دکتر عباس شیر اوژن در سفر به گیلان گفت: علیرغم افزایش بودجه ردیف تغذیه‌ای، همچنان بخشی از بودجه برای این حوزه محقق نمی‌شود و مابه‌التفاوت آن باید از محل درآمد اختصاصی تأمین شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ناظر، جمعی از دانشجویان و منتخبان تشکل‌های دانشجویی در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه با

دکتر عباس شیر اوژن معاون فرهنگی دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان دیدار کردند.

دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به چالش‌های نظام سلامت گیلان، اظهار کرد: گیلان، استانی سالمند و نرخ باروری نیز در آن بسیار پایین است.

وی کمبود فضای فیزیکی نامتناسب با جمعیت، پژوهش، درمان، بهداشت و دانشجویی را در کنار معضلات زیست‌محیطی و تحمیل هزینه حدود ۴۰ میلیاردتومانی بابت پرداخت حقوق نیروهای حجمی و شرکتی را از دیگر معضلات دانشگاه علوم پزشکی گیلان دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بهبود وضعیت تغذیه دانشجویان، گفت: وضعیت تغذیه دانشجویان طی یک سال اخیر بهبودیافته اما با وضعیت ایده‌آل فاصله دارد.

آشوبی فقدان بیمارستان جنرال را یکی از ابر چالش‌های نظام سلامت استان دانست و گفت: علاوه بر پیگیری برای اتمام بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رشت، پیگیری احداث بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی و اتمام بیمارستان جایگزین در پورسینا نیز هستیم.

وی به صف حضور خیران در نظام سلامت گیلان اشاره کرد و گفت: طی یک سال اخیر یکی از رویکردهای ما توسعه مشارکت با تقویت اعتماد و امید در بین خیران و نیکوکاران بوده و توانسته‌ایم چند صد میلیارد تومان به سرمایه‌های نظام سلامت گیلان بیفزاییم.

وی با اشاره به بخشی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه دانشجویی و فرهنگی، گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان بدون واسطه در کنار دانشجویان و دغدغه‌مندان حوزه فرهنگی است و تاکنون از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

دکتر عباس شیر اوژن، معاون فرهنگی دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست با تأکید بر تغییر نگرش در حوزه فرهنگی و دانشجویی، اظهار کرد: میزان اعتبارات و بودجه‌های حوزه فرهنگی محدود، تورم بالا و تحقق درآمدی بسیار پایین بوده و لازم است توزیع اعتبارات فرهنگی سنجیده‌تر باشد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت تغذیه‌ای دانشجویان در کشور، افزود: علیرغم افزایش بودجه ردیف تغذیه‌ای، همچنان بخشی از بودجه برای این حوزه محقق نمی‌شود و مابه‌التفاوت آن باید از محل درآمد اختصاصی تأمین شود.

معاون فرهنگی دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ۸۰ هزار تخت خوابگاهی جهت استفاده دانشجویان در کشور وجود دارد، گفت: تعداد تخت‌های خوابگاهی در دولت کنونی تا ۱۰ درصد افزایش‌یافته است و موجب افزایش رضایتمندی دانشجویان شده است.

شیر اوژن با بیان اینکه یک چهلم دانشجویان متأهل در خوابگاه‌ها مستقر هستند، گفت: ۲۰۰ واحد خوابگاه دانشجویی طی امسال به فضای خوابگاهی افزوده شده و در تلاشیم تا پایان سال، خوابگاه‌های جدید را نیز افتتاح کنیم.

وی با اشاره به افزایش پرداختی وزارت بهداشت به دانشجویان، خاطرنشان کرد: حداقل ۱۰ درصد از حقوق پرداختی به دانشجویان در نظام سلامت افزایش‌یافته که این افزایش پرداختی در دانشجویان متأهل بیشتر است.

معاون فرهنگی دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از افزایش فضای ورزشی و رفاهی موردنیاز دانشجویان و کارکنان طی سال‌های اخیر خبر داد.

دکتر شیر اوژن از افزایش وام دانشجویان، وام فرزندآوری و حق‌الزحمه دانشجویی در کنار افزایش منتخبان شوراهای صنفی دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

گفتنی است تعدادی از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی نیز در این نشست صمیمی به بیان دغدغه‌ها، چالش‌ها، مشکلات و نیازمندی‌های خود به‌ویژه در حوزه توسعه فیزیکی فضای آموزشی، امکانات رفاهی، انتصابات در حوزه فرهنگی و دانشجویی، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی اشاره کردند.

گفتنی است ۵۸۰۰ دانشجو در هشت دانشکده دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال تحصیل هستند.

 

لینک کوتاه : https://nazerkhabar.ir/?p=1503

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار