تاریخ : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ Friday, 26 July , 2024
0

آیا بانیان وضع موجود چوپان دروغگو نیستند؟!

  • کد خبر : 2178
  • 09 اسفند 1402 - 20:58
آیا بانیان وضع موجود چوپان دروغگو نیستند؟!
محمدباقر نوبخت فرصتی مغتنم برای جبران عقب‌افتادگی‌ها پروژه‌های زیرساختی در سطوح ملی و منطقه‌ای است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ناظر خبر، در حالی به‌روز انتخابات نزدیک می‌شویم که فضای انتخاباتی خیلی سرد است. امروز این اعتقاد وجود دارد که مجلس یازدهم در طول مجالس بعد از انقلاب بیشترین ضربه را به مردم و حیثیت خود مجلس وارد کرده است.

چطور کشوری با این منابع فقیر شد؟

غالب آحاد جامعه وقتی به اطراف خود نگاه می‌کنند، با سیل غم‌ها روبرو می‌شوند. اینکه چطور کشوری با این منابع فقیر شد؟ چطور باید باور کرد که کشوری با رتبهٔ دوم گاز و رتبهٔ چهارم نفت جهان، نه‌تنها در تأمین انرژی جهانی جایگاهی نداشته، بلکه حتی در تأمین انرژی موردنیاز خود نیز دچار استیصال شده است؟

تورمی به کشور تحمیل کردند که اصحاب‌کهف هم شاهد آن نبودند

مجلس انقلابی در حالی عملکرد چهارساله خود را لیست و چماق می‌کند که نه‌تنها تأثیری در سفره‌های مردم نداشته، بلکه همان سفره‌های ناچیز را هم جمع کرد و تورمی به کشور تحمیل کرد که اصحاب‌کهف هم شاهد آن نبوده‌اند با این تفاوت که اصحاب‌کهف ۳۰۰ سال خواب بودند اما مردم ایران، فقر و فلاکت را در این چهار سال با پوست و گوشت خود لمس کردند.

آنچه که در مجلس یازدهم و دولت تاکنون مطرح شده، تقاضای طبقه مرفه و برخوردار جامعه است

به نظر می‌رسد آنچه که در مجلس یازدهم و دولت تاکنون مطرح شده، تقاضای طبقه مرفه و برخوردار جامعه است. زیرا آثار عملکرد نمایندگان انقلابی مجلس یازدهم در زندگی طبقه متوسط و پایین جامعه دقیقاً نتیجه معکوس داشته و به مشکلات و چالش‌های معیشتی و اجتماعی آنان به‌شدت افزوده است.

این انتظار وجود دارد تا برای افزایش میزان مشارکت از سیاه‌نمایی پرهیز شود

در شرایطی که بازسازی اعتماد عمومی به‌واسطه عملکرد ناموفق مجلس یازدهم برای حاکمیت در نظام بسیار حائز اهمیت است، این انتظار وجود دارد تا برای افزایش میزان مشارکت از سیاه‌نمایی پرهیز شود.

قصد نگارنده از طرح مطالب فوق اشاره به ادعاهای برخی رسانه‌ها در خصوص دکتر محمدباقر نوبخت که یک چهره ملی ست، می‌باشد.

از عناوین اهانت‌آمیزی چون چوپان دروغگو استفاده می‌کنند

این رسانه‌ها از عناوین اهانت‌آمیزی چون چوپان دروغگو در مورد وی استفاده می‌کنند بدون آنکه آب از آب تکان بخورد یا استنادی ارائه کنند تا افکار عمومی در مورد آن قضاوت نمایند.

به نظر می‌رسد اصلی‌ترین علت چنین اتهام‌زنی‌هایی، تبعیض نظام‌مند در سطح سیاست و قدرت و مهم‌تر از آن در رسیدگی‌های عادلانه و منصفانه است. در واقع از نظر وجود قانون نقص چندانی نداریم. ولی فارغ از این، نفس دادرسی قضایی منصفانه و سریع، عامل اصلی در بازدارندگی از اظهار چنین اتهاماتی است.

این اعتقاد وجود دارد به‌طورکلی در جامعه ما نسبت به تضییع حقوق افراد به‌ویژه از سوی افراد جناح سیاسی خاصی، نوعی تساهل عجیب‌وغریبی رواج دارد.

نه‌تنها نمی‌توانند مشکلی از کشور حل کند، بلکه خود به مشکلی بزرگ برای مردم و نظام تبدیل شده‌اند

شاید این مدعیان انقلابی که خود را دلسوز کشور معرفی می‌کنند اعتقادی به مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو ندارند که اصل تخریب را در پیش گرفته‌اند و به نظر می‌رسد نه‌تنها نمی‌توانند مشکلی از کشور حل کند، بلکه خود به مشکلی بزرگ برای مردم و نظام تبدیل شده‌اند.

مجلس یازدهم وعده‌های بزرگ داد و حالا وقت دادن نمره به کارنامه مجلس انقلابی است

چهار سال از شروع فعالیت مجلسی گذشته که اصولگرایان کرسی‌های آن را با کمترین آرای مردم به دست آوردند. مجلس یازدهم وعده‌های بزرگ داد و حالا وقت دادن نمره به کارنامه مجلس انقلابی است. حتی نیاز به کوچک‌ترین بررسی اطلاعات و آمارهای سازمان‌های متولی و اظهارنظر تخصصی کارشناسان هم نیست. همه چیز در فضای مجازی ثبت شده و گشت و گذاری کوتاه در شهرها و مشاهده کسانی که در سطل‌های زباله به دنبال لقمه نانی هستند گواه این ادعاست که اولویت نمایندگان مجلس یازدهم با دغدغه مردم، یکی نیست.

مجلس یازدهم به عناوین زیبای مردمی و انقلابی مزین بود

مجلس یازدهم با تدابیر خود علیرغم اینکه به عناوین زیبای مردمی و انقلابی مزین بود اما توانست کاری کند که غالب مردم ایران دیگر رنگ گوشت ، مرغ ،  پراید ، سکه و … را نبینند. صعود گوشت ۱۲۰ هزارتومانی به ۶۰۰ هزار تومان، پرواز مرغ ۱۳ هزارتومانی به ۹۰ هزار تومان، سرعت گرفتن پراید ۶۵ میلیون‌تومانی به ۳۶۰ میلیون تومان، صعود دلار ۱۵ هزارتومانی به ۵۶ هزار تومان، سکه شدن بازار سکه و رونق آن از ۵ میلیون به ۳۲ میلیون، روغن ۹ هزارتومانی به ۶۰ هزار تومان و….از جمله نمرات کارنامه مجلس یازدهم در چهار سال گذشته است.

برجام را در مجلس به آتش کشیدند و گفتند سوء مدیریت باعث تحمیل تورم به جامعه شده!

سال‌ها مردم در شرایط نابرابر تحریم در شبکه‌های اجتماعی فروشگاه اینترنتی ایجاد نمودند تا بدون اینکه باری روی دوش دولت باشند برای خود کسب درآمد کنند اما نمایندگان انقلابی مجلس یازدهم بدون توجه به شرایط سخت معیشتی آنان، فضای مجازی را فیلتر کردند و هزینه‌های فیلترشکن را هم به سبد خانوار اضافه کردند! نکته جالب توجه اینکه اکنون و در زمان تبلیغات انتخابات مجلس دوزادهم، خودشان در واتساپ، اینستاگرام، توییتر یا تلگرام مشغول فعالیت هستند!! برجام را در مجلس به آتش کشیدند و گفتند سوء مدیریت باعث تحمیل تورم به جامعه شده اما امروز به این نتیجه رسیده اند که اداره کشور با تحریم امکان پذیر نیست و به دنبال احیای آن هستند!!

چرا چشمان خود را به روی بانیان فقر و فلاکت در دولت سیزدهم بسته‌اند؟

هوادارانی که مردم را فرامی‌خواندند تا با رای به نمایندگان مجلس یازدهم مانع تورم و گرانی شوند، حالا کجا هستند که پاسخ دهند؟ چرا این رسانه‌های پر ادعا و به‌اصطلاح انقلابی اعتراض نمی‌کنند که چطور در ۴ سال گذشته در این کشور شاهد بی‌سابقه‌ترین نابرابری‌ها در جامعه هستیم؟ در چهار سال گذشته چه بر سر زراعت و قیمت برنج و چای گیلان آوردند؟ مجلس یازدهم در راستای حل مشکلاتی مردم چه اقدام محسوسی داشته است؟ نمایندگان انقلابی چه اقداماتی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور انجام داده‌اند؟ چطور در پرونده چای دبش حتی یک مدیر متخلف دولتی معرفی و محاکمه نشد؟ مجلس انقلابی که به دنبال حذف بانیان وضع موجود در دولت تدبیر بود چرا چشمان خود را به روی بانیان فقر و فلاکت در دولت سیزدهم بسته است؟ نمایندگان پر ادعای مجلس یازدهم به کدام وعده‌های انتخاباتی خود عمل کرده‌اند؟ و…

برای تغییر وضعیت موجود که خود بانی آن هستند مجدداً پا پیش گذاشته‌اند!

طنز ماجرا اینجاست که در این دوره از انتخابات، برخی نمایندگان مجلس یازدهم هم شعار تغییر می‌دهند و به بیانی می‌گویند: برای تغییر وضع موجود به ما که مسبب وضع موجود هستیم یا کاری برای تغییرش نکردیم، رأی دهید! در واقع برای تغییر وضعیت موجود که خود بانی آن هستند مجدداً پا پیش گذاشته‌اند!

آیا سیاستمداران مورد وثوق شما هیچ دروغی نگفته‌اند؟

حالا از صاحبان رسانه‌هایی که طیف سیاسی مقابل را متهم به چوپان دروغگو می‌کنند باید پرسید آیا سیاستمداران مورد وثوق شما هیچ دروغی نگفته‌اند؟

سیاست نخ نمایی که خریداری ندارد

دکتر محمدباقر نوبخت سیاستمداری اعتدال‌گرا ست. دانش‌آموخته اقتصاد از دانشگاه پیزلی اسکاتلند و دکتری مدیریت از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران است. چهارکتاب در حوزه اقتصاد به رشته تحریر درآورد. در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در فاصله سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ به‌عنوان سخنگوی دولت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه فعالیت می‌کرد. وی همچنین در دوره‌های پیاپی سوم، چهارم، پنجم و ششم به‌عنوان نماینده مردم رشت و خمام در مجلس حضور داشت. وی پیش از دولت یازدهم، به‌عنوان معاون پژوهش‌های اقتصادیِ مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت می‌کرد.

البته قطعاً ممکن است انتقاداتی نسبت به عملکرد وی در دوران نمایندگی مجلس و حضور ۸ساله در دولت تدبیر وجود داشته باشد که وی بارها نیز به آن اشاره کرده؛ اما جوسازی و دروغ‌گویی برای ازبین‌بردن تلاش دکتر محمدباقر نوبخت برای توسعه و عمران کشور و استان گیلان، این روزها سیاست نخ نمایی است که به نظر خریداری ندارد.

تاکنون هیچ سندی ارائه نکرده‌اند

یکبار موضوع استفاده از رانت فرزندان وی را مطرح می‌کنند، یکبار مدعی مالکیت چند کارخانه در داخل یا خارج کشور توسط وی می‌شوند، یکبار از جعلی بودن مدارک تحصیلی این سیاستمدار گیلانی می‌گویند، یکبار از تابعیت دختر وی در خارج از کشور رونمایی می‌کنند و… اما تاکنون هیچ سندی در راستای ادعاهای خود ارائه نکرده‌اند تا مردم گیلان و کشور در این باره قضاوت کنند.

محمدباقر نوبخت در پاسخ به سؤال نگارنده در مورد این ادعاها در یک نشست خبری اعلام کرد: «سه فرزند پسر دارم که هیچ‌کدام پست دولتی یا خصولتی ندارند، در ایران زندگی می‌کنند، اگر کارخانه‌ای روی کره زمین بنام بنده یا خانواده‌ام پیدا شد اسناد مالکیت آن را به یابنده منتقل خواهم کرد، جز حقوق معلمی دانشگاه ریالی درآمد ندارم و اگر داشته باشم حرامم باشد»

محمدباقر نوبخت در بازه زمانی ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ با کمترین درآمد نفتی و شدیدترین تحریم‌های ظالمانه، کشور را در حالی اداره کرد که مجلس یازدهم با اجرای قانون اقدام راهبردی رفع تحریم‌ها، مانع احیای برجام شد. اما وی در دولت تدبیر بدون افزایش شدید مالیات‌ها، طرح‌های عمرانی را تعطیل نکرد، سن بازنشستگی را افزایش نداد، در پرداخت حقوق تأخیر نداشت و…

نباید آدرس غلط داد

در این مجال فرصت طرح عملکرد دکتر نوبخت در دوران ۸ سال حضور در دولت تدبیر برای گیلان نیست . وی یک سرمایه بی‌نظیر و فرصتی مغتنم برای جبران عقب‌افتادگی‌ها و شکوفایی پروژه‌های زیرساختی در سطوح ملی و منطقه‌ای است و به نظر می‌رسد نباید آدرس غلط داد. البته این آدرس‌های غلط هم برای آحاد جامعه نیز مفهومی ندارد؛ چون عملکرد ۴ساله مجلس انقلابی در زندگی فردی و اجتماعی تک‌تک مردم کشور به‌وضوح آشکار بوده و قابل کتمان نیست.

شایسته نیست دینی که اولویت آن قرائت علم، تعلیم و مبارزه با جهل است، جامعه آن در بلندای علم و ادب قرار نگیرد

نقد صادقانه، دلسوزانه و مشفقانه موجب پیشرفت است و شایسته نیست دینی که اولویت آن قرائت علم، تعلیم و مبارزه با جهل است، جامعه آن در بلندای علم و ادب قرار نگیرد.

در این شرایط حساس هر گونه سیاه‌نمایی موجب ناامیدی مردم از اعتماد به مسئولان و کاهش میزان مشارکت در انتخابات می‌شود؛ لذا بعید نیست با تداوم رویه اتهام‌زنی‌های بی‌پایه‌واساس، حضور مردم در صحنه‌های مشارکت سیاسی کاهش یابد.

کارنامه مجلس یازدهم کارنامه تمام اصولگرایان است

باید برای عبور از این تناقضات آشکار به افراد دیگری غیر از مسببان وضع موجود رأی داد. حالا این اعتقاد در آحاد جامعه وجود دارد که عملکرد مجلس یازدهم کارنامه تمام اصولگرایان همسو و یکدست است و مردم به کسانی که مسبب وضع موجود هستند یا کاری برای تغییرش انجام ندادند، رای نخواهند داد. به نظر می‌رسد این بار مردم رشت و خمام رای اعتماد خویش را به امانت‌داری خواهند سپرد که به‌دفعات، سنت امانت‌داری را با مشی عقلانی و علمی اثبات کرده است.

اصل تخریب را برای رسیدن به آرزوهای خود در پیش گرفته‌اند

شاید برخی رسانه‌های نزدیک به اصولگرایان و مجلس انقلابی دغدغه معیشت نداشته و خبر از تورم تحمیلی بی‌سابقه دو سال گذشته به مردم ندارند که اصل تخریب را برای رسیدن به آرزوهای خود در پیش گرفته‌اند. اما اکنون این قسم شبهه‌افکنی‌ها و اتهامات آن‌هم در فضای مسموم برخی رسانه‌های بدون مجوز خریداری ندارد و اگر هم دکتر محمدباقر نوبخت پیروز این انتخابات نباشد باز هم در دل مردم اصیل، فهیم و فرهنگی رشت و خمام مثل همیشه جای دارد.

 

لینک کوتاه : https://nazerkhabar.ir/?p=2178

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار